Головна Новини Тернопільську освіту “трясе” від “оптимізації” і “покращення”

Тернопільську освіту “трясе” від “оптимізації” і “покращення”

Освіта і медицина Тернопільщини останнім часом здригаються від слів оптимізація, реорганізація і закриття. Ми вже неодноразово піднімали тему «оптимізації згори» однак вона відбувається і деякі громади сіл віддають повноцінні школи фактично знищити, адже вся річ у фінансуванні – якщо ЗОШ фінансується з районного бюджету, і її фінансування обов’язкове і першочергове, то НВК – ляжуть на плечі сільських громад, а це призведе до поступового їх знищення. На жаль випадки не поодинокі…. За інформацією якою володіє наш сайт в області «згори» спустили так званий «чорний список», а сайти районних державних адміністрацій рясніють повідомленнями про «пакращення» у вигляді закриття шкіл і створення НВК. У більшості районів області голови РДА або їх заступники вже довели до відома ці «директиви», і пропагують їх на зборах сільських громад…

Перший заступник голови – керівник апарату Підволочиської районної державної адміністрації М. Черевик провів робочу поїздку в Гнилицьку ЗОШ І-ІІ ступенів. Проведено зустріч з педагогічним колективом та батьківським комітетом, де було обговорено питання реорганізації даного закладу.
6 лютого перший заступник голови Монастириської райдержадміністрації В.Гринишин, заступник голови райдержадміністрації М.Білик, начальник відділу освіти райдержадміністрації З.Павельчак взяли участь у сходах громадян с.Залісся. На розгляд жителів села виносилось питання про закриття в селі школи І ступеня. На зборах жителів села дано згоду на призупинення освітньої діяльності Залісської ЗОШ І ступеня.
7 лютого такі сходи відбулися в селах Калагарівка та Мала Лука Гусятинського району. Поспілкуватися з жителями, вивчити їхні проблеми приїхали Голова районної державної адміністрації Олександр Собань, перший заступник голови Василь Цільо представники галузей освіти.E  Калагарівці Володимир Вейко, а в Малій Луці – Мирослава Колеснікова.  Також обговорено питання оптимізації освітніх закладів в частині створення навчально-виробничих комплексів.
Перший заступник голови районної державної адміністрації Василь Михайлович Цільо разом з представники відділу освіти райдержадміністрації взяли участь у сході жителів села Чабарівка. Леся Василівна Ступак прозвітувала перед односельчанами про свою роботу на посаді сільського голови. Одним з питань, обговорюваних на сході, було створення у селі навчально-виробничого комплексу шляхом реорганізації ЗОШ та дитячого садочка.
Ю.Пудлик провів робочу нараду за участю заступника голови Козівської райдержадміністрації О.Банадиги, начальника відділу освіти райдержадміністрації М.Губич, начальника фінансового управління райдержадміністрації Є.Зарічного та директора Будилівської ЗОШ І.Мартинюка. В ході наради обговорено питання відкриття та фінансування у 2013 році в с.Бишки навчально-виховного комплексу «Загальноосвітній навчальний заклад І-ІІ ст.- дошкільний навчальний заклад».
07 лютого голова Підгаєцької райдержадміністрації В.Боднар спільно з першим заступником голови райдержадміністрації І. Керницьким, заступником голови–керівником апарату райдержадміністрації М.Рудим провели робочу зустріч із начальником, головним бухгалтером централізованої бухгалтерії, юристом-консультантом відділу освіти райдержадміністрації, головою районної організації профспілки працівників освіти, сільськими головами, бухгалтерами сільських рад, директорами шкіл та дитячого садка с. Юстинівка, с. Поплави та с. Шумляни. Обговорено питання про “модернізацію” мережі загальноосвітніх навчальних закладів у районі.
За підсумками робочої зустрічі сільським головам та директорам шкіл с. Юстинівка, с. Поплави та с. Шумляни рекомендовано подати пропозиції щодо проведення реорганізації шкіл та створення навчально-виховного комплексу «Школа-сад».
Керівник РДА Теребовлянського району на нараді дові «план оптимізації». Зокрема в районі планується в галузі освіти провести такі заходи з оптимізації: реорганізація малокомплектних шкіл, створення класів-комплектів із складу учнів, які перебувають на індивідуальній формі навчання, скорочення груп продовженого дня.