Головна Суспільство КВКГ: як працює і для чого потрібний?

КВКГ: як працює і для чого потрібний?

Клапан вентиляції картерних газів або PCV клапан. При роботі двигуна, в картері (закритому відсіку ДВЗ з колінвалом та іншими частинами) з’являються пари незгорілого палива, частки води, частково через поршневі кільця проникають вихлопні гази. Все це створює надлишковий тиск у картері, що знижує потужність, погіршує властивості оливи та підвищує її витрату. Для того, щоб цей тиск скидати, навіть на старих автомобілях передбачено примітивну систему відведення картерних газів: патрубок з картера виходить у корпус повітряного фільтра. Картерні гази потрапляючи у впуск та повторно згоряють у циліндрах.

Екологічні вимоги зростали, система КВГ https://klifex.ua/membrany-kvkg-egr-maslootdelitelya/membrany-vpusknogo-kollektora удосконалювалася, згодом було розроблено PCV клапан, який перепускає гази з картера у впускний колектор, але працює він тільки в один бік, для того щоб не було стрибків розрядження у впускному тракті, інакше ЕБУ двигуна некоректно формуватиме паливо-повітряну суміш. Коли розрядження незначне (холостий хід), або навпаки – тиск у впуску дорівнює або більше атмосферного (високі обороти), – клапан закритий. Це зроблено для того, щоб він не засмічувався зайвими газами та залишками оливи, а при високих оборотах потік картерних газів йшов в обхід. Відкритим він залишається при середніх обертах двигуна.

Заміна КВКГ https://klifex.ua/ на сучасних моделях автомобілів включена до регламентних робіт і проводиться приблизно раз на 50 тис. км пробігу.

Клапан згодом може засмічуватися чи порватися його мембрана, у результаті він виходить із ладу. Коштує недорого, тож простіше його поміняти. Якщо ж тріснув патрубок між клапаном та впускним колектором, то через підсмоктування повітря може спостерігатися нерівномірна робота на холостих оборотах. Так само при порушенні герметичності патрубків можливе попадання картерних газів у підкапотний простір, як наслідок забруднення його масляною суспензією і неприємний запах вихлопу в салоні. Коли система забилася, починає зростати тиск усередині двигуна: видавлює сальники колінвала, вибиває щуп, підвищується витрата оливи, починає “спливати” клапанна кришка. Від перепадів температури в окремих частинах системи може накопичуватися конденсат, який на морозі перетворюється на лід, і система також забивається.

При своєчасній профілактиці системи, заміні КВКГ та інших її елементів, скоротиться чад оливи та знос двигуна.