Головна Тернопіль В міській раді скарги тепер розглядатимуть по новому

В міській раді скарги тепер розглядатимуть по новому

міська радаДля ефективного розгляду скарг, що надходять в міськраду від тернополян, прийняли відповідний документ. В Порядку розгляду скарг зазначено основні правила подання подібних звернень та терміни їх розгляду.

 Основна вимога до скарг, надісланих тернополянами у міськраду, стосується їх офіційності – у них обов’язково зазначається: адреса, дані скаржника (П.І.П., місце проживання), суть питання, дата і підпис.

У затвердженому Порядку йдеться про те, що скарга, оформлена без дотримання цих вимог, повертається заявникові з відповідними роз’ясненнями не пізніше як через десять днів від дня її надходження. Письмова скарга без зазначення місця проживання, не підписана автором , а також така, з якої неможливо встановити авторство, визнається анонімною і розгляду не підлягає.

Скаржитися в письмовій формі щодо дій чи рішень Тернопільської міської ради, виконавчих органів, її посадових осіб можна як одноосібно, так і колективно. Реєструвати документ при цьому слід у відділі звернень та контролю документообігу управління організаційно-виконавчої роботи.

«Скарги тернополян, оформлені належним чином і подані у встановленому порядку, розглядатимуть і вирішуватимуть у термін не більше одного місяця від дня їх надходження. Ті, які не потребують додаткового вивчення, – невідкладно, але не пізніше, ніж через п’ятнадцять днів з часу отримання», – зазначив заступник міського голови, керуючий справами Олександр Степанюк.

Якщо в місячний термін вирішити порушені у скарзі питання неможливо, скаржнику нададуть проміжну відповідь і вкажуть термін, необхідний для розгляду скарги. Однак загальний термін вирішення питань, порушених у подібних зверненнях, не повинен перевищувати сорока п’яти днів.

11. Порядок розгляду скарг у Тернопільській міській раді

 

11.1.Громадяни України мають право звернутися до Тернопільської міської ради з скаргою. Скарга – звернення з вимогою про поновлення прав і захист законних інтересів громадян, порушених діями (бездіяльністю) міської ради, її посадових осіб.

11.2. До рішень, дій (бездіяльності) у сфері управлінської діяльності, які можуть бути оскаржені, належать такі, внаслідок яких:

– порушено права і законні інтереси чи свободи громадянина (групи громадян);

– створено перешкоди для здійснення громадянином його прав і законних інтересів чи свобод;

– незаконно покладено на громадянина які-небудь обов’язки або його незаконно притягнуто до відповідальності.

11.3. У скарзі обов`язково зазначається:

– орган місцевого самоврядування, куди адресується скарга;

– дані скаржника (П.І.П., місце проживання);

– суть викладеної скарги;

– дата подання скарги і підпис.

11.4. Скарга  може бути подана як окремою особою (індивідуальна), так і групою осіб (колективна).

11.5. Письмова скарга повинна бути підписано скаржником (скаржниками) із зазначенням дати.

Скарга, оформлена без дотримання цих вимог, повертається заявникові з відповідними роз’ясненнями не пізніше як через десять днів від дня її надходження. Письмова скарга без зазначення місця проживання, не підписана автором (авторами), а також така, з якої неможливо встановити авторство, визнається анонімною і розгляду не підлягає.

Скарга, оформлена належним чином і подана у встановленому порядку, підлягає обов’язковому прийняттю, реєстрації та розгляду.

11.6. Якщо питання, порушені в скарзі, не входять до компетенції органу чи посадової особи, вона в термін не більше п’яти днів пересилається за належністю відповідному органу чи посадовій особі, про що повідомляється громадянину, який подав скаргу.

11.7. Забороняється направляти скарги громадян для розгляду тим виконавчим органам або посадовим особам, дії чи рішення яких оскаржуються.

11.8.Не розглядаються повторні скарги від одного і того ж громадянина з одного і того ж питання, якщо перша вирішена по суті, а також скарги осіб, визнаних судом недієздатними.

Рішення про припинення розгляду такої скарги приймає міський голова, про що повідомляється особі, яка подала скаргу.

11.9. Скарга на дії чи рішення Тернопільської міської ради, виконавчих органів її посадових осіб подається через відділ звернень та контролю документообігу управління організаційно-виконавчої роботи.

11.10.До скарги додаються наявні у громадянина рішення або копії рішень, які приймалися за його зверненням раніше, а також інші документи, необхідні для розгляду скарги, які після її розгляду повертаються громадянину.

11.11. Скарга на рішення, що оскаржувалось, може бути подана до міської ради протягом одного року з моменту його прийняття, але не пізніше одного місяця з часу ознайомлення громадянина з прийнятим рішенням. Скарги, подані з порушенням зазначеного терміну, не розглядаються.

11.12.Пропущений скаржником з поважної причини термін може бути поновлений органом чи посадовою особою, що розглядає скаргу.

11.13.Громадянин, який звернувся із скаргою має право:

– особисто викласти аргументи особі, що перевіряє скаргу, та брати участь у перевірці поданої скарги;

– знайомитися з матеріалами перевірки;

– подавати додаткові матеріали або наполягати на їх запиті міською радою;

– бути присутнім при розгляді скарги;

– користуватися послугами адвоката або представника трудового колективу, організації, яка здійснює правозахисну функцію,оформивши це уповноваження у встановленому законом порядку;

– одержати письмову відповідь про результати розгляду скарги;

– висловлювати усно або письмово вимогу щодо дотримання таємниці розгляду скарги;

– вимагати відшкодування збитків, якщо вони стали результатом порушень встановленого порядку розгляду скарги.

11.14.Посадові особи міської ради зобов’язані:

– об’єктивно, всебічно і вчасно перевіряти скарги;

-у разі прийняття рішення про обмеження доступу громадянина до відповідної інформації при розгляді скарги надати письмову мотивовану відповідь;

-на прохання громадянина запрошувати його на засідання відповідного органу, що розглядає його скаргу;

-скасовувати або змінювати оскаржувані рішення у випадках, передбачених законодавством України, якщо вони не відповідають закону або іншим нормативним актам, невідкладно вживати заходів до припинення неправомірних дій, виявляти, усувати причини та умови, які сприяли порушенням;

-забезпечувати поновлення порушених прав, реальне виконання прийнятих у зв’язку з скаргою рішень;

-письмово повідомляти громадянина не пізніш як у місячний термін про результати перевірки скарги і суть прийнятого рішення;

-вживати заходів щодо відшкодування у встановленому законом порядку матеріальних збитків, якщо їх було завдано громадянину в результаті ущемлення його прав чи законних інтересів, вирішувати питання про відповідальність осіб, з вини яких було допущено порушення;

-у разі визнання скарги необгрунтованою роз’яснити порядок оскарження прийнятого за нею рішення;

-не допускати безпідставної передачі розгляду скарг іншим органам;

-особисто організовувати та перевіряти стан розгляду скарг громадян, вживати заходів до усунення причин, що їх породжують, систематично аналізувати та інформувати населення про хід цієї роботи через сайт міської ради.

11.15.Скарги розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, невідкладно, але не пізніше п’ятнадцяти днів від дня їх отримання.

Якщо в місячний термін вирішити порушені у скарзі питання неможливо, надається проміжна відповідь і встановлюється необхідний термін для розгляду, про що повідомляється особі, яка подала скаргу. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п’яти днів.

11.16. Особи винні у порушенні термінів розгляду скарг у зазначені терміни, несуть відповідальність передбачену чинним законодавством.

11.17.Подання громадянином скарги, яка містить наклеп і образи, дискредитацію міської ради та її посадових осіб, заклики до розпалювання національної, расової, релігійної ворожнечі та інших дій, тягне за собою відповідальність, передбачену чинним законодавством.