Українська освіта є відображенням того, що відбувається з українським суспільством. Попри те, що в освітній сфері намагаються запровадити новітні стандарти, – система освіти не дає якісних кадрів, які б зрушили економіку, а кількість дипломів “про вищу освіту” не впливає на рівень освіченості українців. Такий висновок можна зробити за результатами он-лайн дебатів «Медіа-пазл шоу», присвячених темі “Українська освіта і журналістика” .
Учасникам чергового раунду відкритих дискусій «Медіа-пазл шоу» стали Павло ФЕДИК – директор Тернопільського вищого професійного училища №4 імені Михайла Паращука; Оксана КІКІНЕЖДІ – доктор психологічних наук, доцент кафедри психології ТНПУ ім. В.Гнатюка; Лариса РИМАР – голова Тернопільської обласної Асоціації Жінок.
Учасники дискусії обговорили проміжні результати моніторингу місцевих ЗМІ, проведеного в рамках проекту «Дослідження морально-етичних норм та гендерних питань у сучасних регіональних медіа», згідно якого всього 3% матеріалів присвячено проблемним питанням української освіти.
Директор Вищого професійного училища №4 ім. М.Паращука Павло ФЕДИК для ілюстрації досить непростої ситуації в системі освіти щодо подальшого працевлаштування випускників ВУЗів навів приклад, коли в училищі працює людина, яка має ступінь магістра, витратила багато зусиль, державних і власних коштів, але змушена влаштуватися на роботу не за спеціальністю, а більше того, на посаду прибиральника і помічника на кухні. Поряд з тим, Павло ФЕДИК висловив думку, що показник великої кількості дипломів на тисячу населення не вказує на освіченість української нації, а між закладами освіти і ринком праці лежить величезне провалля. «Освіта повинна виховувати людей, а вони – змінювати країну. В Україні освіта є віддзеркаленням того, що відбувається у суспільстві. Освітні заклади не стали локомотивом інновацій та змін, бо в них не готують молодих людей, які готові змінювати це суспільство», – зазначив Павло ФЕДИК.
За словами голови Тернопільської обласної Асоціації Жінок Лариси РИМАР у всьому світі освіта і наука – є основою прогресу у державі. «В Україні – наука – заради науки. Українські виші нагадують «країну в країні», зі своїми законами, правилами, стандартами, системою цінностей та відірваністю від зовнішніх проблем. Багато геніальних наукових досліджень, розробок не мають на практиці жодного застосування, – і це не стільки проблема навчальних закладів, як влади, яка має бути головним регулятором взаємодії системи освіти і держави в цілому.
Доктор психологічних наук, доцент кафедри психології Тернопільського національного педагогічного університету ім. В.Гнатюка, Оксана Кікінежді зауважила, що українська освіта має сучасні стандарти, проте, є певне інформаційне навантаження, яке вимагає додаткових зусиль для отримання якісної освіти. На думку науковця, для того, щоб отримати висококваліфікованого фахівця – випускника вузу, потрібно, в тому числі, починати з дошкільної освіти. “Сьогодні дитячі садочки починають працювати за новою програмою, якої немає і в Європі, щоб розвинути у дитини життєві компетенції та творчість “, – коментує експерт. Разом з тим, на думку Кікінежді технологізація суспільства та інформаційний тиск зумовлює потребу додаткових зусиль для навчання дитини, в тому числі за допомогою вчителів –репетиторів.
Переглянути повну версію он-лайн дискусії можна за посиланням“Українська освіта і журналістика”