Головна Новини Українська освіта виховує магістрів, які працюють на кухні або прибиральниками

Українська освіта виховує магістрів, які працюють на кухні або прибиральниками

Українська освіта є відображенням того, що відбувається з українським суспільством. Попри те, що в освітній сфері намагаються запровадити новітні стандарти, –  система освіти не дає якісних кадрів, які б зрушили економіку, а кількість дипломів “про вищу освіту” не впливає на рівень освіченості українців. Такий висновок можна зробити за результатами он-лайн дебатів «Медіа-пазл шоу», присвячених темі “Українська освіта і журналістика” .

Учасникам чергового раунду відкритих дискусій «Медіа-пазл шоу» стали Павло ФЕДИК  – директор Тернопільського вищого професійного училища №4 імені Михайла Паращука; Оксана  КІКІНЕЖДІ – доктор психологічних наук, доцент кафедри психології ТНПУ ім. В.Гнатюка; Лариса РИМАР – голова Тернопільської обласної Асоціації Жінок.

Учасники дискусії обговорили проміжні результати моніторингу місцевих ЗМІ, проведеного в рамках проекту «Дослідження морально-етичних  норм та гендерних питань у сучасних регіональних медіа», згідно якого всього 3%  матеріалів присвячено проблемним  питанням  української освіти.

Директор Вищого професійного училища №4 ім. М.Паращука Павло ФЕДИК для ілюстрації досить непростої  ситуації в системі освіти  щодо подальшого працевлаштування випускників ВУЗів навів приклад, коли  в училищі працює людина, яка має ступінь магістра, витратила багато зусиль, державних і власних коштів, але змушена  влаштуватися на роботу не за спеціальністю, а  більше того, на посаду прибиральника і помічника на кухні. Поряд з тим, Павло ФЕДИК висловив думку, що показник великої кількості дипломів на тисячу населення не вказує на освіченість української нації, а між закладами освіти і ринком праці лежить величезне провалля. «Освіта повинна виховувати людей, а вони – змінювати країну. В Україні освіта є віддзеркаленням того, що відбувається у суспільстві. Освітні заклади не стали локомотивом інновацій  та змін, бо в  них не готують молодих людей, які готові змінювати це суспільство», – зазначив Павло ФЕДИК.

За словами голови Тернопільської обласної Асоціації Жінок Лариси РИМАР у всьому світі освіта і наука – є основою прогресу у державі. «В Україні – наука – заради науки. Українські  виші нагадують «країну в країні», зі своїми законами, правилами, стандартами, системою цінностей та відірваністю від  зовнішніх проблем. Багато геніальних наукових досліджень, розробок не мають на практиці жодного застосування, – і це не стільки проблема навчальних закладів, як влади, яка має бути головним регулятором взаємодії системи освіти і держави в цілому.

Доктор психологічних наук, доцент кафедри психології Тернопільського національного педагогічного університету ім. В.Гнатюка, Оксана Кікінежді зауважила, що українська освіта має сучасні стандарти, проте,  є певне інформаційне навантаження, яке вимагає додаткових зусиль для отримання якісної освіти. На думку науковця, для того, щоб отримати висококваліфікованого фахівця – випускника вузу, потрібно, в тому числі, починати з дошкільної освіти.  “Сьогодні дитячі садочки починають працювати за новою програмою, якої немає і в Європі, щоб розвинути у дитини життєві компетенції та творчість “, – коментує експерт. Разом з тим, на думку Кікінежді технологізація суспільства та інформаційний тиск зумовлює потребу додаткових зусиль для навчання дитини, в тому числі  за допомогою вчителів –репетиторів.

Переглянути повну версію он-лайн дискусії  можна за посиланням“Українська освіта і журналістика”