Головна Новини Які вимоги поставив Барна турецькій фірмі яка ремонтує найгіршу дорогу в області

Які вимоги поставив Барна турецькій фірмі яка ремонтує найгіршу дорогу в області

Сільську дорогу у Чортківському районі Джурин-Базар вже місяць ремонтує дочірня компанія «Арес-Вест Констракшн Компані» турецької фірми «Ares insaat». Як проходить ремонт контролювали представники ВО «Автомайдан». Після кількох виїздів на місце ремонту у них виникло багато зауважень, як до самої фірми, так і до виконуваних ними робіт. Щоб вирішити спірні моменти та відповісти на критичні зауваження, представники компанії розповіли журналістам про саму фірму та ремонт дороги.

«Історія дочірньої компанії не така глибока, – каже Ігор Фіняк – співзасновник компанії «Ares insaat». – Заснували її я і мої партнери по іншому бізнесу, я цих людей давно знаю, і ми одного разу вирішили, що спробуємо свої сили в Україні. У березні 2017-го ми зареєстрували офіційне представництво турецької компанії «Ares insaat», всі документи є у відкритих джерелах, можете перевірити. У нас є зареєстроване офіційне представництво іноземної компанії в Києві, відповідно до законів України, у Міністерстві економіки. Потім ми провели багато зустрічей, були у всіх обласних центрах, пропонували свої послуги в різних районах України. Побачили, що у Тернопільській області активно ведеться робота із залучення іноземних інвестицій. Бачили, що є наміри обласної і міської влади надавати можливість проявити себе іноземним компаніям, тому вирішили це зробити. Перед тим, так як я львів’янин, ми відкрили товариство з обмеженою відповідальністю «Арес-Вест Констракшн Компані» у Львові. Співзасновниками цієї компанії є я, Сюха Озарас – засновник турецької компанії «Ares insaat», Ісхак Йилдиз та Ахмет Алтоп. Тобто у нас є зв’язок між турецькою компанією, представництвом і львівською. Почали спілкуватися зі Степаном Барною та іншими посадовцям і вони нам поставили вимогу: якщо хочете працювати в області, то зобов’язані зареєструвати тут філію вашої компанії, щоб податки залишалися на території області. Ми зареєструвалися у Козові по тій причині, що там найменші надходження до бюджету, відповідно всі податки залишаються у Козові. Так само спілкувалися з керівниками «Облавтодору», Служби автомобільних доріг, хотіли взяти участь у тендері, але всі тендера вже до квітня були розіграні, тому ми не мали можливості приймати участі в тендері. Виявили, що є об’єкт, який з нашої точки зору, просто збитковий – дорога Джурин-Базар у Чортківському районі. Службою автомобільних доріг було запропоновано, якщо ми справимося з цією роботою, то вони будуть співпрацювати з нами і надалі. Це надскладний об’єкт, цей тендер виграв «Облавтодор», але техніки і можливостей зробити об’єкт у них не було. Ми прийняли рішення на свій ризик і збиток, і почали робити дорогу. Пішли на субпідряд. Законодавство України не передбачає для субпідряду проводити тендери. Ми заключили договір і працюємо на об’єкті. Нами була завезена техніка з турецької компанії – це власність «Арес іншат». Степан Барна поставив вимогу, щоб всі митні платежі були сплачені у Тернопільській області. Цю вимогу також виконали, оплатили всі митні збори на території області, всі кошти від цієї операції пішли в обласний бюджет. У нас є наймані працівники, сплачуються податки. Жодної копійки з обласного бюджету ми ще не отримали. Цю дорогу першу, експериментальну робимо за свій рахунок і на свій ризик. Не знаємо, яка буде наша подальша доля в Україні, в області, але ми сказали, що зробимо цей об’єкт, який ніхто не хотів робити. Ми робимо одну з найгірших доріг, без предоплат і гарантій, робимо за свій рахунок, надіємось, що нам за цю дорогу заплатять. Ми хочемо показати свою роботу, хочемо довести, що можемо і хочемо тут працювати.»

У своєму виступі Ігор Фіняк не зазначив жодної цифри. Тож, у журналістів було багато уточнюючих запитань. Але відповіді вони отримали не на всі. Наприклад, щодо кількості прийнятих у штат українців та їхньої зарплати, та суми, яка надійшла у бюджет від митних платежів за тимчасове ввезення техніки. Співзасновник «Арес-Вест Констракшн Компані» зазначив, що на ці запитання можна отримати відповіді надіславши їм інформаційний запит. Сказав тільки, що вони найняли на роботу більше десяти українців, в Україну завезли більше 10 одиниць техніки і стільки ж зараз працює на об’єкті. Щодо звуження дороги із вісьми до шести метрів на деяких ділянках, то Ігор Фіняк пояснив: «Ми не можемо зробити щось більше або менше, тому що є проект і кошторис. Ми за нього зайти не можемо, нам написали, що має бути ширина 6 метрів значить має бути 6 шість метрів, а не 8 чи 10. Це норми автодорівські, так в проекті зазначено, не можу це трактувати, ми робимо згідно тих норм, які нам дають». Також, за його словами, у кошторисі та проектній документації не передбачена наявність фрези на об’єкті. Щодо бурдяківського каменю, який не повинен використовуватися відповідно до норм ДБН, то представники компанії зазначили, що після зауваження контролюючого органу весь камінь зняли і замінили на інший.

Співзасновник дочірньої компанії, засновник турецької «Арес іншат» Сюха Озарас розповів, що свою компанію він утворив у 2003 році. Сам він закінчив у Туреччині один із кращих університетів в світі, інженер-будівельник з 35-річним стажем. Його фірма будувала дороги, мости, аеродроми, аеропорти, канали і не тільки у Туреччині, а й багатьох країнах.

«Об’єкт у Тернопільській області експериментальний, – каже Сюха Озарас. – Він не на таку велику суму, яка б нас задовільнила. – Наразі ми в Туреччині будуємо об’єкт на 15 мільйонів доларів. Наш центральний офіс у Стамбулі знаходиться.».

Як доказ існування турецької «Арес іншат» Сюха Озарас показав фотографії з різних об’єктів, які вони будували та з буклету фірми та документи про реєстрацію фірми в Україні, гарантійні банківські зобов’язання тощо. Крім того,запросив бажаючих відвідати Стамбул, щоб особисто переконатися, що така фірма є і працює, зазанчивши, що їхній офіс розташований недалеко від стамбульського аеропорту. Розповів також з якими проблемами зіткнулися при ремонті нашої дороги і чому це складний для них об’єкт.

«Планувалося набагато швидше закінчити об’єкт, ніж вийшло у результаті, – каже Сюха Озарас. – Ми не врахували, що нам так довго будуть поставляти матеріали необхідні для об’єкту. У Туреччині кількість кар’єрів більша і доставляємо на об’єкт матеріал за день, максимум два, а тут доставляємо його набагато довше і в результаті, якщо не буде запізнень з матеріалом, то за місяць маємо закінчити об’єкт. У процесі роботи з’являються проблеми не передбачені, ні нами, ні Службою автомобільних доріг. Весь об’єкт – сім кілометрів. На всій протяжності дороги нами закінчено фундаментальні роботи: знятий верхній шар асфальту, де треба, для ямкових робіт відкрили ямки, все підготували, щоб тільки стелити асфальт, всі труби були прочищені. Із 7 кілометрів – 2,5 буде новий асфальт, а решта 4,5 кілометри – ямковий ремонт. 550 метрів асфальту станом на 17 серпня вже постелили. Далі питання по матеріалу і ямковий ремонт до місяця маємо закінчити. В чому складність об’єкту? Сільська дорога була зроблена, як нам сказали, більше 30 років тому. Там не було що фрезерувати, там не було асфальту. По документах сума, яку нам запропонували складає понад 9 мільйонів гривень. Ми намагаємось більше зробити, щоб мати гарне резюме, робимо 15 сантиметрову подушку, під нею 5 сантиметрів підготовчі роботи і 8 сантиметрів асфальт. Ми це робимо в збиток для себе, але робимо для того, щоб потім не виникало питань: турецька компанія зайшла на ринок, зробила погану дорогу і пішла. Є й інші моменти, які треба враховувати: водостоки, будники не так збудовані, тротуари не передбачені. Ми взяли об’єкт і одразу почали працювати, все швидко відбулося, працівники наші живуть у готелі, харчуються у ресторані.».

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

Please enter your comment!
Please enter your name here