Головна Новини “Релігійні конфлікти” на Тернопільщині часто підміняють господарськими

“Релігійні конфлікти” на Тернопільщині часто підміняють господарськими

35306Багатоконфесійну Тернопільщину російська пропаганда намагається використати в своїх не добрих цілях, подаючи давні господарські проблеми громад, за релігійні конфлікти.

Згідно із законодавством України, церковне майно є власністю громади, розпорядником релігійна громада, а священник лише ним користується з дозволу громади і на її запрошення.

Однак, як часто буває, при переході церковної громади від однієї конфесії до іншої, не задоволеним залишається священнослужитель, який в більшості випадків опиняється без парафії і відповідно без роботи. Одним із «показових» для російських ЗМІ є господарський конфлікт в селі Стінка Бучацького району на Тернопільщині. Де ще в 1992 році Бучацький райвиконком передав у рівне користування громадами УГКЦ і РПЦ (тепер УПЦ МП) культову споруду церкву Різдва Пресвятої Богородиці.

«Передати в безоплатне почергове і рівне користування релігійним громадам культові споруди та державне майно, що в них знаходиться, уклавши з кожною громадою окремий договір: /Абзац/ 311. Бучацького району. /Абзац/ 3.1.11. УГКЦ і УПЦ с. Стінка ц. пресвятої Богородиці (тут назва храму вказана неправильно — прим. авт.)» – йдеться в рішенні, пише РІСУ

Утім, вірні РПЦ і згодом створеної УПЦ (МП) роками ігнорували право на храм своїх співбратів-християн. Вірні УГКЦ скаржилися до влади і правоохоронців. Потім були суди, та довгі розбірки, врешті був складений договір про порядок користування церквою від 17 листопада 1997 року, де визначено, що обидві громади будуть чергуватися, служачи відповідно о 9.00 та 12.00.

Але, якщо представники влади і УГКЦ під документом підписалися, то УПЦ (МП) — ні: підпис відсутні копії документа. Однак періодичні загострення ситуації в селі Стінки не припинялися ніколи. Суди визнавали право користуватися майном храму за обома громадами, а вірні УПЦ МП диктували правом сили свої умови. Останнє загострення ситуації у цьому селі сталося 22 березня 2015 року, коли вірні УПЦ (МП) не пустили вірних УГКЦ навіть на подвір’я церкви для молитви біля могили довоєнного греко-католицького пароха о. Ярослава Гавацького. Він похований біля храму, бо ж до часів СРСР у селі діяла тільки громада УГКЦ. Саме цей священик і був будівничим святині…

Проте, не всі «контакти» між різними конфесіями на Тернопільщині, є проблемними, зокрема нещодавно ряд релігійних громад разом із парафіяльними священниками вирішили перейти від УАПЦ до Київського патріархату, не чекаючи Синоду вирішили зробити крок на зустріч Українській помісній церкві.

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

Please enter your comment!
Please enter your name here