Головна Економіка Що очікує ринок таксі

Що очікує ринок таксі

таксі

таксіБізнес на таксі вважається одним з найприбутковіших у світі.Підприємці всіх країн щорічно відкривають тисячі служб таксі.Особливо «таксобізнесу» успішний у великих містах і промислових центрах. І Україні в цьому плані не промах – порахувати точну кількість всіх вітчизняних служб таксі щось з розряду фантастики – в одному тільки Києві зареєстровано більше 100 фірм з надання таксомоторних перевезень. У тому, як влаштований український ринок таксі і чого можна очікувати від таксистів, розбирався «Обозреватель».
Легалізація ринку таксі: хто виграє, а хто – програє?
Проблемою легалізації українського ринку таксі вже давно зацікавилися вітчизняні влади. Згідно з офіційними експертними оцінками, сьогодні в тіні перебуває близько 80% всього «таксобізнесу», і це явище в державних масштабах стало справжньою проблемою. Природне невдоволення недоотриманням коштів у держскарбниці підживлюється і негативом з іншого боку: експерти запевняють, що діяльність нелегальних «таксистів-граків» небезпечна для самих пасажирів, адже в разі аварійної ситуації вони не будуть захищені – ніхто не відповідає за безпеку перевезення.
Деякі спроби легалізувати мережа українського таксі розбивалися об стіну невдач, інші ж – зробили крок в область можливої ​​реалізації. Так, в Мініфраструктури ініціювали розробку закону про легалізацію діяльності вітчизняних служб таксі. Згідно майбутньому нововведенню, таксистів зобов’яжуть обзавестися таксометрами і трьома видами спеціальних карток (аналоги дозвільної ліцензії). У разі відсутності лічильника або його «бездіяльності» у присутності пасажира – новий закон передбачає оплату штрафу, який, за словами голови Профспілки таксистів України Василя Попика, складе 1700 гривень.
Таксисти таку нерадісну перспективу критикують і вже почали лякати українців, мовляв, тарифи з таким законом значно виростуть, та й процес виклику таксі ускладниться. До речі, про складнощі: їх пов’язують з вищезазначеними картками, яких планується ввести три види: для водія, для водія на спеціальні замовлення, на зразок обслуговування весіль, і для диспетчерських служб. Таксисти стверджують, що затверджена сума за отримання однієї картки (1004 гривень – авт.) Завищена, та й не всі зможуть одразу заплатити за всі три нових види ліцензії.
Що ж стосується підвищення тарифів, то і ця перспектива входить в коло підводних каменів закону. Як відзначають експерти, легалізація ринку таксі зможе знизити число самих таксистів – не все побажають вносити кошти до держскарбниці. І такий стан справ може збільшити ціну послуг, від чого постраждають і таксисти, і пасажири – останнім доведеться назавжди забути і про без того недешевому засобі пересування.
Бути новим законом чи ні – покаже час, а таксисти, доки влада переживає за державний бюджет і безпека пасажирів, печуться про одне – свій заробіток, адже і вони, як кажуть, теж люди, справжні трудяги з сім’ями і тисячами своїх проблем.
«Я знаю, як це буде: просто збільшиться кількість хабарів даішникам, які перевірятимуть наявність лічильників у машинах, та й все. Нічого цей закон не дасть, просто ми почнемо заробляти по п’ять копійок в місяць, люди взагалі перестануть працювати в службах таксі і почнуть тупо «грачувати». Хто від цього виграє, мені незрозуміло », – розповів Володимир, офіційно працює таксист однієї зі столичних служб таксі.
Крім цього, чоловік помітив, що вже зараз, працюючи офіційно, платить податки і заробляти ще менше, ніж зараз, просто не готовий.
«У мене вже двоє дітей і дружина вагітна третьою. Поки працюю так, ніби, грошей вистачає, але на менше не готовий, а з нас, відчуваю, будуть нитки вити », – журився таксист.
Інші ж люди, які стоять на стороні таксистів, вважають, що невдоволення легалізацією вітчизняного ринку таксомоторних перевезень – це поодинокі випадки, і від закону буде більше користі, ніж шкоди. Так, в березні 2012 року з легкої подачі ініціативних бізнесменів і простих таксистів була організована Українська таксомоторних організація, завданням якої є контроль якості та відстеження прозорості ринку таксі.
Одним з ініціаторів створення спільноти є екс-міністр транспорту і зв’язку України Євген Червоненко. На його думку, виведення ринку на чисту воду вигідно всім сторонам: пасажири будуть в безпеці під час перевезень, а водії отримають гідні заробітні плати і можливість бути захищеними, згідно з трудовим кодексом країни, плюс до всього від нововведення буде підживлюватися бюджет.
«Налагодити таксомоторних діяльність допоможе тільки ухвалення спеціального закону. Я зупиняюся лише на цифрах, які отримає країна в результаті цілісної легалізації таксомоторного бізнесу. Отже, в цьому бізнесі зараз циркулює близько 20 млрд гривень, приблизно 200 тис., а я думаю – 300 тис. чоловік, які зможуть віддавати 500 млн гривень щорічного податку та ще 900 млн податків до соцфондів », – розповів Червоненко.