Головна Суспільство Прийоми таксистів: як не заплатити за повітря?

Прийоми таксистів: як не заплатити за повітря?

таксі

таксіПроблема легалізації українського ринку таксі, а також позиція самих таксистів з цього приводу ясна, як день: люди будуть працювати і підтримають будь-яку законодавчу ініціативу влади, якщо це не торкнеться їх фінансового становища, а точніше – не зменшить його. До слова, столичний таксист, який працює офіційно, в середньому заробляє близько 5000 гривень на місяць, а так звані «грачі» щомісяця можуть отримувати і по 7-8 тис. гривень. Суми немаленькі і за цей дохід «повелителі керма» готові боротися до останнього.
До речі, про боротьбу. Пасажири, зі свого боку, теж готові боротися, але не за заробіток таксистів, а за свою збереження і виправданість вартості поїздки. Останнім часом українці особливо часто стали скаржитися на те, що водії без причини підвищують тарифи, коли пасажир вже знаходиться в салоні авто і навіть не підозрює про зміну ціни проїзду.
«Я часто користуються послугами таксі. Завжди замовляють машину через службу, «з руки» не ловлю, але останнім часом все частіше відчуваю необхідність покупки власного автомобіля – таксисти невиправдано підвищують ціни за проїзд.Наприклад, недавно зовсім викликала таксі, прийшла смс, що машина буде через 15 хвилин, а водій набрав відразу ж, але я не була готова спуститися і, керуючись наявністю повідомлення, що підтверджує точний час прибуття таксиста, продовжила збиратися. Спустилася рівно через 15 хвилин, а коли ми прибули на місце, то таксист зажадав компенсацію за простій. Довелося заплатити незрозуміло за що, так як чоловік буквально влаштував істерику, було моторошно неприємно і тариф підвищився на 10 гривень. Більше послугами тієї службою я не користуюся », – розповіла киянка Вікторія.
Інша мешканка Києва попалася на ще більш неприємну виверт – дівчину привезли не за адресою і змусили платити за таксі двічі.
«Взимку, в мінус 30 таксист мене і мою подругу висадив не на вулиці Артема, а на Великій Житомирській. Вікна були запітнілі, ми відразу не зрозуміли, що не туди приїхали, а він так швидко втік, що й оком моргнути не встигли. Йти, ніби, недалеко, але було дуже холодно і ми стали додзвонюватися водієві – він вимкнув телефон, а диспетчер, після того, як ми прочекали близько півгодини на вулиці і вже пристойно протупали, порадила викликати нове таксі, заплативши за новим тарифом.Ми відмовилися і зловили машину «з руки». В результаті, переплатили 25 гривень, але діватися було нікуди », – розповіла Ольга.
Історії обох дівчат – це лише крупинка в пустелі, вершина айсберга реальних схем заробітку таксистів. І лише самим водіям відомі всі способи «розвести» пасажира, та так, щоб той і не помітив. Про свої «маленьких хитрощах» «Оглядачу» розповів Олександр, таксист з 6-річним стажем, який нині працює «на себе».
«Варіантів подзаработкі у таксистів хоч відбавляй. Є легальні способи, наприклад, можна подружитися з диспетчером або взяти його в долю, щоб отримувати хороші замовлення.Скажімо, є замовлення в аеропорт «Бориспіль», тобі його віддають «по блату», а ти потім гривень 20 із замовлення в кишеню диспетчеру кладеш і собі більше, ніж зі звичайного виклику забираєш », – розповів Олександр.
Таксист також переконав, що плата за простій (очікування) або накручування ціни за проїзд, начебто, хочете поїхати по цьому мосту, а не з цього (хоч кілометраж і однаковий) – тоді платите більше – це нічого, в порівнянні з тим, як таксисти заробляють на любителях нічного життя або просто людях в задурманеному стані.
«Є така каста таксистів, що виходять працювати тільки вночі. Я їх називаю чистильники. Ось хто дійсно «косить», а не підтягується на якихось дрібницях, начебто простою. Таксисти, що працюють вночі, грабують п’яних пасажирів. Особливо страждає молодь, повертаючись з нічних клубів. Причому схем тут може бути маса. Наприклад, кажеш клієнтові, що він не заплатив і той платить два, три, а, може, й чотири рази. Або клієнт просто засинає в машині, а прокидається без речей, причому часто водії привозять людини за адресою, а коли той помічає пропажу гаманця і мобільного, співчувають і відпускаю додому «просто так». Знаю багато людей, які таким займаються. Заробляють, як пощастить. Бувало, що за ніч можуть «назбирати» 10-20 тис. гривень – пару айфонів і айпадів і вечір вдався », – акцентував водій таксі.
Що ж, пасажиру для своєї ж безпеки слід звертатися тільки до служб таксі, уникаючи сумнівних «граки». Крім цього, українцям непогано було б знати, що за простій платять або з 6-ї хвилини очікування, або з 11-й, а збільшення тарифу може змінюватися тільки в разі зміни кілометражу, а право хотіти їхати іншою дорогою на таку ж відстань у клієнта є завжди. Що ж стосується таксистів, то і їх можна зрозуміти – відношення відношенням, а сім’ї та дружини від підживлення держбюджету або економії в гаманці пасажира менше їсти не захочуть. Загалом, кожен виживає, як уміє, але залишатися людиною стоїть завжди, незалежно від того, з якого боку від керма ви опинилися.

Середня вартість мінімального проїзду по Тернополю 13 гривень, один кілометр вартує від 3,10 грн., вартість очікування від 40 гривень за годину.