Головна Суспільство Як закон вніс розбрат в міжконфесійні відносини на Тернопільщині

Як закон вніс розбрат в міжконфесійні відносини на Тернопільщині

почаївська лавра

почаївська лавраНаприкінці минулого тижня у Тернополі на громадських слуханнях вирішили збирати підписів проти «законопроекту шести». Законопроекту, що відверто лобіює інтереси УПЦ (МП) і може спровокувати міжконфесійні чвари в області.

Про цей законопроект уже йшлося. Його прокоментував експерт пам’яткоохоронної сфери, директор Львівської галереї мистецтв, Герой України Борис Возницький.

Журналісти телеканалу ZIK досліджували проблему на теренах Тернопільщини, адже документ пропонує виключення Почаївської лаври та Свято-Богоявленського жіночого монастиря з Реєстру пам’яток. Ці сакральні пам’ятки знаходяться саме на Тернопільщині.

У листі, під яким збиратимуть підписи по цілій області, голові Парламенту та Президентові учасники слухань повідомляють – молитовне місце цілеспрямовано хочуть перетворити в осередок міжконфесійної неприязні та розбрату.

Що Почаївська Лавра – єдиний храм у Західній Україні, який тішиться увагою теперішнього глави держави. Цьогоріч на Різдвяну літургію Віктор Янукович приїхав сюди аж з резиденції у горах Франківщини. Наприкінці січня у Парламенті з’явився так званий «законопроект шести». Депутати від більшості запропонували виключити відразу цілу низку сакральних споруд із Реєстру пам’яток державного значення і передати їх громадам Православної церкви Московського патріархату. У депутатському списку – Києво-Печерська лавра, а на Тернопільщині – Свято-Богоявленський жіночий монастир та Почаївська лавра. У області кажуть – ініціатива зовсім не на часі. Тут лише почали забувати про міжконфесійні конфлікти, а така ідея може знову збурити вірних.

Місцеві представники державної влади заспокоюють – мовляв, про передачу Почаєва у власність громади православної церкви Московського патріархату говорити ще дуже рано. Мовляв, і законодавство недосконале, та й ситуація дійсно не сприяє.

Представник відділу у справах національностей та релігій Тернопільської ОДА Микола Сивирин пояснює:

«На даний час передача лаври буде мати швидше політичной окрас і внесе більше протиріччя в українське суспільство».

Репортери інформують, що поки у Києві чиновники ознайомлюються із законопроектом, мешканці Почаєва та околиць уже почали збір підписів проти цієї ініціативи. Люди, які живуть поряд з Лаврою – виступають категорично проти законодавчих нововведень нардепів.

Депутат Почаївської міської ради Костянтин Красовський зазначив:

«Вже назбирали понад 500 підписів. Я думаю, що ми зберемо по максимуму проти цього законопроекту».

Тож київським політикам, схоже, вирішили протиставитися політики місцеві. Принаймні таку резонансну тему вони без своєї уваги залишати не планують. А це означає що церковні справи знову стануть темою для протистоянь і палких дискусій.

Голова Тернопільської обласної ради Олексій Кайда переконаний:

«Акції протесту будуть. Я не буду говорити, які зараз… Добре чудо – це добре підготовлене чудо».

Як вже констатувалося кількома абзацами вище, у четвер у Тернополі на громадських слуханнях вирішили розпочати збір підписів проти «законопроекту шести» у цілій Тернопільській області. У листі голові Парламенту та Президентові учасники слухань зазначили – молитовне місце цілеспрямовано хочуть перетворити в осередок міжконфесійної неприязні та розбрату. І закликали не лише не допустити до прийняття законопроекту, а й повернути Лавру до складу державного історико-архітектурного заповідника, до якого комплекс входив до 2003 року. На жаль, не вдалося почути думки представників православної церкви Московського патріархату – на слуханнях їх не було. А в Лаврі від будь-яких коментарів відмовилися – бо настоятель, владика Сергій, поїхав до Росії і повернеться лише наступного тижня.