Головна Суспільство Як правильно себе поводити коли розбили банку в супермаркеті

Як правильно себе поводити коли розбили банку в супермаркеті

супермаркет

супермаркетЯкщо при здійсненні покупок в супермаркеті ви випадково розбили товар, не поспішайте платити за нього. Не здавайтеся під тиском охорони або адміністрації магазину, які будуть вас запевняти, що ви «змушені відшкодувати збитки».

Пам’ятайте: у вас, як у покупця, є свої права. І якщо ви дійсно не винні в пошкодженні товару, вам знадобляться наступні рекомендації, підготовлені фахівцями Центру споживчого контролю «ЧЕК». Як повідомив координатор Центру «ЧЕК» Ігор Каневський, клієнт, який зможе грамотно пояснити адміністрації магазину свої права, ніяких штрафів платити не буде. Отже:

1. Не соромлячись, заявіть охорони або адміністрації магазину, що в «Цивільному кодексі Україні» говориться, що «ризик випадкової загибелі чи пошкодження речі несе її власник». Тобто, до моменту здійснення покупки власником речі є продавець. Виходячи з цього, ви не зобов’язані за неї платити. Детальніше про ризик випадкового пошкодження сказано в статтях 323, 668 і 1166 ЦКУ.

2. Вимагайте від адміністрації супермаркету надати докази того, що саме ви винні в пошкодженні товару. Це можуть бути відеозаписи з камер відеоспостереження, показання свідків.

3. Якщо пошкоджений вами товар зберігався в неналежних умовах (на полицях, не захищених спеціальним бортиком, в проходах між рядами і т.д.), вкажіть на цей факт.

4. Пригадайте адміністрації магазину, що в Законі Україні «Про захист прав споживачів» у п.2 ст.17 сказано, що «Продавець (виконавець) зобов’язаний всіляко сприяти споживачеві у вільному виборі продукції. Забороняється примушувати споживача купувати продукцію неналежної якості або непотрібного йому асортименту ». Розбитий товар не є вашим вибором.

5. Якщо наведені вами аргументи не зломили гнів охоронців магазину, поясніть, що відмовляєтеся платити штраф на місці (може, ви не розраховували на додаткові витрати, у вас з собою немає грошей). Скажіть, що такі виплати здійснюються виключно через суд, та й то, у тому випадку, якщо буде доведена ваша вина.

6. Якщо адміністрація все ж наполягає на тому, щоб ви заплатили за пошкоджений товар, вимагайте складання акту про інцидент. Куди вже будуть записані і показання свідків, і ваші, і адміністрації. Поясніть, що тільки на підставі цього акта і через суд будете оплачувати штраф.

7. Якщо адміністрація продовжує на вас тиснути (завела до кімнати охорони, відмовляється випускати з приміщення супермаркету, вимагає залишити свої документи) слід згадати про пункти 1,4 і 5 статті 19 Закону України «Про захист прав споживачів», в яких йдеться про заборону нечесної підприємницької практики і агресивної діяльності. Відповідно до закону охорона супермаркету не має права затримувати вас, обмежувати вашу свободу. Поясніть, що це вже їм загрожує судовими розглядами.

8. Якщо пресинг триває, вимагайте телефон і дзвоніть в місцеве управління з питань захисту прав споживачів.

За матеріалами http://www.bagnet.org