Головна Політакценти В ці хвилини Хоптян і Колєсников вирішують долю транспортної системи Тернопілля

В ці хвилини Хоптян і Колєсников вирішують долю транспортної системи Тернопілля

1424401_670259856339555_1599414836_nЯк ми вже неодноразово повідомляли, сьогодні відбувається засідання комітету верховної ради з питань Транспорту і зв’язку за результатами виїзного засідання 18 жовтня у Тернополі.

На засіданні комітету присутній народний депутат від міста Тернопіль Олексій Кайда, бютівець, член цього комітету Василь Деревляний. В президії біля Бориса Колєснікова сидить Валентин Хоптян та Микола Головач.

Як повідомив Економічний простір, на ремонт доріг і шляхопроводів, що знаходяться у Тернопільській області, потрібно 2,4 млрд. грн. Про це під час виїзного засідання комітету Верховної Ради України з питань транспорту і зв’язку повідомив голова комітету Борис Колесніков у Тернополі.
«Заступник голови Тернопільської ОДА навів нам ряд цифр. Ми їх підрахували у стовпчик і отримали загальну суму в 2,4 млрд. грн. Скільки область збирає акцизного податку від продажу пального не знає навіть податкова. За нашими підрахунками це близько 400 млн. грн. Навіть якщо всі ці надходження залишити в області, це не вирішить питання ремонту доріг. Вважаю, що акциз повинен йти на утримання доріг, а будувати і капітально ремонтувати повинна держава. Однак місцева влада повинна займатися дорогами місцевого значення», – заявив Борис Колесніков.
На його думку, щорічно не менше 5% державного бюджету України має направлятися на розвиток дорожньої інфраструктури. Є пропозиція, щоб кошти «не зависали» на рахунках Держказначейства, створити спеціальний дорожній фонд, як, доприкладу, у Німеччині. Він матиме рахунок в державному банку (Укрексімбанк), а розпоряджатиметься грошима місцева влада. Саме вона повинна вирішувати, які дороги, в якій черговості слід ремонтувати.
«Потрібно визначитися з логістикою перевезень. Доприкладу, якщо в районі добре розвинена залізнична мережа то автобусна не повинна її дублювати, і навпаки. Але кожен населений пункт має мати якісне транспортне сполучення. Також потрібно змінити підхід до розподілу пільг, перейти до адресної допомоги. Саме тому ми виберемо дві області в Україні: Тернопільську і мабуть Луганську, як пілотні. Ставимо два пріоритети: якість і безпека перевезень пасажирів. В Україні є два заводи Львівський і Луцький, які можуть випускати спеціалізовані автобуси. Слід відмовитися від пасажирського транспорту, який переобладнаний з вантажного. Я маю на увазі ті мікроавтобуси, переважно іноземного виробництва, яким більше 10 років. Останнім часом ми бачимо, скільки трапляється аварій і які причини. Але новації слід вводити поетапно. Можливо на це піде 5 років, оскільки багато підприємців-перевізників брали кредити, купували автобуси тощо», – додав Борис Колесніков.
Кінцеве рішення стосовно тернопільських доріг комітет Верховної ради прийме 23 жовтня. Саме на його засідання викликані керівництво області, Тернополя та районів.
Протяжність мережі автомобільних доріг загального користування Тернопільської області становить 5 тис. км, із них 4979 км (99,5 %) з твердим покриттям. Область  займає 21 місце за  протяжністю доріг з твердим покриттям, 6 місце за кількістю мостів. Через область пролягає міжнародний транспортний коридор „Балтійське море – Чорне море” з відгалуженням, напрям якого співпадає з автомобільними дорогами Доманове-Ковель-Чернівці-Тереблече та Стрий-Тернопіль-Кіровоград-Знамянка, загальною довжиною 238 км.
Транспортно-експлуатаційний стан переважної більшості автомобільних доріг не відповідає сучасним вимогам і потребує поліпшення з урахуванням соціально-економічних потреб області. За останні десять років в області не проводилось будівництво і реконструкція, а капітальний ремонт автомобільних доріг здійснювався в незначному обсязі, що негативно позначилося на експлуатаційному стані мережі доріг загального користування та штучних споруд.
На даний час, ремонту потребують 83 % від усієї протяжності автомобільних доріг  Тернопільської області. В порівнянні з 1990 роком обсяги робіт з капітального ремонту скоротилися у 81 раз, а поточного ремонту – у 5 разів.
Відповідно до вимог нормативно – правових документів щорічно на мережі доріг області необхідно ремонтувати капітальним ремонтом 420 км та поточним ремонтом 800 км     шляхів, що у грошовому вимірі відповідно становить 1,4 млрд гривень і 440 млн гривень.
Упродовж 2012 року Службою автомобільних доріг в Тернопільській області відремонтовано поточним ремонтом 300 км автомобільних   доріг місцевої  мережі   на   суму 415 млн гривень (що  у 2,7  рази  більше  ніж  у  2011  році). Роботи з поточного ремонту проведено на ділянках  автомобільних доріг загального користування, зокрема об’їзна м.Кременець (12.9 км),  Касперівці – Збручанське (16 км),   Борщів – Заліщики  (3,6 км), М19 Залісці (9,2 км),  Вищі Луб’янки – Рогівець   (4 км).     Профінансовано   з  державного    бюджету  лише 171 млн гривень, з них   78,4 млн гривень на проведення поточного ремонту. За рахунок оборотних коштів підрядних організацій виконано робіт   на суму 272 млн гривень.
На сьогоднішній день заборгованість Укравтодору перед Службою автомобільних доріг в Тернопільській області за виконані роботи з ремонту та утримання автомобільних доріг загального користування у 2012 році складає  231 млн гривень. Через невиплату зазначених коштів та недостатнього фінансування в цілому  виникає заборгованість Служби автомобільних доріг в Тернопільській області перед підрядними організаціями за виконані роботи, що унеможливлює подальшу роботу зазначених підприємств, вчасну виплату заробітної плати працівникам дорожніх господарств.
Гострою залишається проблема, пов’язана із станом мостів та шляхопроводів області.  Мостове господарство, у якому 40 споруд  знаходяться у незадовільному технічному стані і потребують капітального ремонту, а 140 споруд – поточного ремонту.
На вирішення зазначених проблем проводиться реорганізація дорожнього господарства, яка має низку позитивних моментів – дороги державного значення лишаються у віданні центральної влади, а утримання доріг місцевого значення, яких в країні більшість – переходять у відповідальність обласних державних адміністрації. Зокрема, із 5 тис. км доріг області 3,5 тис. км буде передано на баланс облдержадміністрації. Із них 394 км – асфальто – бетонне покриття, 1800 км – дороги  із чоно- щебеневим покриттям, 1200 км – дороги  із біло – щебеневим  покриттям).
Для одержання позитивного ефекту за наслідками реформування дорожньої галузі, необхідно вжити ряд заходів на урядовому рівні, щодо забезпечення достатнього фінансування на проведення робіт з будівництва, ремонту та утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення.
Потреба у проведенні ремонтно-будівельних робіт на автомобільних дорогах загального   користування місцевого значення у 2014 році складає 669 млн гривень, в тому числі на капітальний ремонт 258 млн гривень та поточний середній ремонт 411 млн гривень. Проте, Державним агенством автомобільних доріг України  області виділено на  проведення поточного ремонту автомобільних доріг загального користування місцевого значення на суму лише 95,4 млн гривень.