Головна Події Яку інформатику вивчатимуть наші діти?

Яку інформатику вивчатимуть наші діти?

Думки педагогів стосовно того, яку інформатику будуть вивчати наші діти, багато в чому розійшлися на першому з’їзді вчителів інформатики у Київському будинку вчителя, який відбувся вчора. Делегатам ледве вдалося досягти компромісу.

В робочу Президію з’їзду увійшли Жебровський Борис Михайлович, заступник Міністра Освіти і науки, молоді та спорту України, Биков Валерій Юхимович, директор Інституту інформаційних технологій НАПН України, Рівкінд Йосип Якович, вчитель інформатики ліцею №38 імені Молчанова м. Києва, заслужений вчитель України, Пушкарьова Тамара Олексіївна, заступник директора Інститут Інноваційних технологій і змісту освіти, Гриценко Володимир Ілліч, директор міжнародного науково центру інформаційних технологій та систем Національної академії наук та представник України в міжурядовій програмі ЮНЕСКО з інформатики, Морзе Наталія Вікторівна, проректор Київського університету імені Бориса Грінченка.
Усі ми розуміємо, що предмет «Інформатика» з варіативних і необов’язкових виходить на перші позиції та стає наскрізним уроком у школі. І ось вперше педагоги з усієї України зустрілися для обговорення державного стандарту з інформатики. На з’їзді була презентована нова навчальна програма для 5-9 класів. В цілому, більшістю запропонованих методик навчання педагоги були задоволені, але все-таки деякі моменти викликали у вчителів сумніви. Цей проект став предметом гарячих дискусій.
«Діти переходять у соціальні мережі, – підкреслила Морзе Наталія Іванівна, проректор Київського університету імені Бориса Грінченка, – ми маємо це взяти до уваги і використати в освітніх цілях». Резонанс викликало питання, якими знаннями має володіти школяр у наш час. В запропонованій навчальній програмі зазначалося, що інформатика має вивчатися не тільки у вищій школі, левова частка уроків має приділятися програмуванню та алгоритмізації і саме це викликало суперечку від вчителями.
Кожен мав змогу висловити свою думку та запропонувати свої методи вирішення питання.
Один із вчителів зазначив, що програмування – це елітарна наука і вона не потрібна нашим дітям.
Биков Валерій Юхимович, директор Інституту інформаційних технологій НАПН України, усупереч підкреслив, що вчителі повинні вчити дітей тому, чому вони самі не можуть навчитися.

«Інформатика – це наука, яка змінюється кожного дня, пам’ятайте про це» – закликає Гриценко Володимир Ілліч, представник України в міжурядовій програмі ЮНЕСКО з інформатики.
Усі згодні. Потрібно щось змінювати, потрібні нові методики. Вчити по застарілим методам вже неможливо. Нові технології, нові можливості комп’ютерних систем, нові досягнення науки. Це все має взятися до уваги, інформатика має стати максимально сучасною і доступною для дітей.

Багато з вчителів наполягали на тому, щоб розділити урок на два предмети – на безпосередньо інформатику та урок інформаційно-комунікаційних технологій. Педагоги говорять, що це значно полегшить викладання, адже у вивченні інформатики зіштовхуються хоча й схожі, на перший погляд, питання, але все-таки абсолютно різні. Пропозицію зустріли оплесками.
Але не усім сподобалася ідея розділити предмет. «Ви пам’ятаєте, колись була просто кібернетика, потім предмет розділили і з’явилася інформатика. Все це привело до не дуже хороших наслідків», – запевнив Гриценко Володимир Ілліч. Деякі науковці говорять, що урок і справді не можна розділяти, що це лише марна трата учнівського часу і вивчати предмет більш глибоко повинні спеціалісти в університетах, а не діти.

В кінці кінців, було вирішило зібрати робочу групу, яка намагатиметься об’єднати усі позитивні моменти різних програм з інформатики, які створюються зараз і створювалися в минулому. Робоча група доопрацює програму з урахуванням висловлених пропозицій та буде рекомендувати її до затвердження Колегією Міністерства освіти і науки, молоді та спорту після доопрацювання. Одразу назначили вчителів, які будуть входити в цю групу.
Представники освітньої мережі «Щоденник.ua» також побували на цьому з’їзді та обговорили з вчителями майбутнє уроку інформатики.

Педагоги радилися з нашими представниками, щодо ролі та значення уроку інформатики в українських школах. Усі ми разом розуміємо важливість і значення цього уроку. Ми раді, що рішення щодо долі предмету не приймається просто так і у кожного з педагогів є своя думка на цю ситуацію. Групу з вчителів інформатики створено, будуть розглядатися усі аспекти, будуть братися до уваги усі конструктивні пропозиції.
Люди не люблять змінюватися. Але щоб щось змінити , потрібно щоб хтось почав робити по-іншому. Морзе Наталія Вікторівна на з’їзді підкреслила, що треба починати з себе і самим вчителям розвивати предмет інформатики та ІКТ у школі. Не чекати, поки МОН дасть пряму вказівку.