Головна Новини У Тернопільському районі докерувалися

У Тернопільському районі докерувалися

грошіНа виконання плану контрольно-ревізійної роботи на ІІ квартал 2013 року Державною фінансовою інспекцією в Тернопільській області проведено державний фінансовий аудит ефективності виконання бюджету Тернопільського району за 2010-2012 роки. Результати проведеного аудиту засвідчили, що Тернопільською РДА, Тернопільською районною радою та органами місцевого самоврядування району в цілому проводилась певна робота по забезпеченню наповнюваності бюджетів усіх рівнів, ефективного використання майна та забезпечення громадян соціальними гарантіями й послугами за рахунок бюджетних коштів. Разом з тим, аудитом виявлено низку проблем при формуванні та виконанні бюджету району і можливі резерви економії бюджетних коштів.

Зокрема, аудиторами було встановлено, що при плануванні та виконанні бюджету району відмічається тенденція до перерозподілу коштів на користь органів управління. Однією з причин такої ситуації стало утримання чисельності виконавчого апарату Тернопільської районної ради та окремих сільських рад в кількості, що перевищує рекомендовані типові штати, затверджені постановою Кабінету Міністрів. Так, понад рекомендовані типові штати в районній раді введено п’ять посад, в сільських радах – 19,5 посад. За розрахунками аудиторської групи, у разі приведення штатного розпису лише Тернопільської районної та Великобірківської селищної рад до рекомендованої чисельності можливий резерв вивільнення коштів у сумі не менше 177,5 тис. грн. в рік.

Крім того, в мережу Тернопільської райради, як головного розпорядника бюджетних коштів, включено розпорядника нижчого рівня – Фонд комунального майна у Тернопільському районі, якому рішенням сесії районної ради надано статус «державного органу». Однак, надаючи Фонду статус державного органу, райрада перевищила свої повноваження, адже ніякими владними повноваженнями Фонд не наділений. Фактично він веде реєстр укладених в районі договорів оренди, погоджує їх і виконує функцію обслуговування двох адмінприміщень райради. Разом з тим, надання Фонду статусу державного органу дало змогу районній раді надати його посадовим особам статусу місцевого самоврядування. Виходячи з цього, дослідницька група запропонувала голові райради доручити комісії з питань соціально-економічного розвитку, фінансів і бюджету та міжбюджетних відносин розглянути та подати на розгляд сесії райради питання щодо зміни статусу Фонду комунального майна у Тернопільському районі.

Також у процесі дослідження аудитори дійшли до висновку, що органами влади та місцевого самоврядування району протягом 2010-2013 рр. не використовувались усі законодавчо визначені повноваження у сфері використання земель, що призвело до втрат на загальну суму 3268,2 тис. гривень. Так, наприклад, лише внаслідок необґрунтованого затягування з боку землекористувачів виготовлення землевпорядної документації та відсутності дієвого контролю з боку органів влади за цим процесом втрати місцевих бюджетів району від непоступлень орендної плати за землю склали 877,1 тис. грн.
У процесі дослідження також встановлено, що відділ Держземагентства в районі щороку, інформуючи органи місцевого самоврядування та виконавчої влади про стан та перспективи розвитку земельних відносин в районі, наголошував на тому, що під господарськими будівлями та дворами знаходиться 565,5 га землі, яка не передана у власність або постійне користування (обліковується в землях запасу), проте фактично використовується суб’єктами господарювання без правовстановлюючих документів. На момент проведення аудиту жодного договору оренди по цих землях укладено не було. Як наслідок, місцеві бюджети району за 2010-2012 рр. втратили не менше 1212,6 тис. грн.

Так, наприклад, на території Байковецької сільської ради товариство «Вікторія» протягом досліджуваного періоду без правовстановлюючих документів використовує землі під викупленими будівлями колишнього КСП загальною площею 21 га. Як наслідок, втрати Байковецького сільського бюджету від непоступлення орендної плати складають 45 тис. гривень. Аналогічні втрати Почапинського сільського бюджету, на території якого ТзОВ «Райз-Максимко» використовує 21,86 га земель колишніх КСП без оформлення договору оренди, сягають 46,8 тис. гривень.

До того ж, станом на початок 2013 року спеціальні дозволи на експлуатацію корисних копалин отримані по 7 родовищах – Стегниківське та Дубівецьке родовища пісків, Ступківське і Малоходачківське родовища суглинків, Чистилівське родовище пісків і суглинків та Ігровицьке родовище цегельної сировини. Спеціальними дозволами на право користування надрами в районі володіють і, відповідно, є платниками за їх використання ТзОВ «Україна» (Стегниківська сільська рада), ВАТ Будматеріали (Ступківська сільська рада), ТОВ «Дубівецьке» (Дубівецька сільська рада), ПП «МАКГРИ» (Малоходачківська сільська рада), ВАТ «Тернопільський кар’єр» (Чистилівська сільська рада) та ТзОВ «Добробуд» (Ігровицька сільська рада).

Разом з тим, на момент проведення аудиту із вищезгаданих 7-ми суб’єктів господарювання лише одне – ТзОВ «Україна» – оформило правовстановлюючі документи на право використання відповідних земельних ділянок. Решту таких документів не оформили. Загальна площа земель, які використовуються цими суб’єктами безоплатно, згідно з актами гірничих відводів, становить 134,1 гектара.

У відповідності до Податкового Кодексу України ставка податку за земельні ділянки, надані підприємствам промисловості, встановлюється у розмірі 5% від нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по області. Розмір орендної плати, як відомо, не може бути нижчим трикратного розміру земельного податку. Отже, внаслідок безоплатного використання земель суб’єктами господарювання, які здійснюють розробку надр, місцевими бюджетами району за досліджуваний період втрачено 862,6 тис. грн.

Іва н Білий (“Номер один”)