Головна Новини Тернопільський губернатор таки хоче полетіти

Тернопільський губернатор таки хоче полетіти

Уже найближчим часом зі злітної смуги тернопільського летовища знову почнуть регулярно підніматись у повітря авіалайнери, а невдовзі на території аеропорту  возведуть логістичний центр та митний склад, пообіцяли голова Тернопільської обласної держадміністрації Валентин Хоптян і головний митник країни Ігор Калетнік під час зустрічі з підприємцями Тернопільщини.

Звичайно, якщо знайдеться 8 млн. 580 тис. грн. – саме стільки орієнтовно потрібно, аби поновити діяльність тернопільського аеропорту. Кошти підрахували фахівці управління розвитку інфраструктури ТОДА спільно зі спеціалістами комунального підприємства «Тернопільавіаавтотранс». Річ у тім, що, виконуючи доручення губернатора, було розроблено проект обласної програми виведення летовища з кризового стану, відновлення його роботи та розвитку інфраструктури аеропорту на період 2012-2013 років. Певно, поспішаючи вкластись у строки перед виборами, Валентин Антонович документ терміново схвалив і доручив направити його на затвердження сесії обласної ради. Зважаючи на актуальність теми, існуюче «взаєморозуміння» та «співпрацю» двох гілок влади – законодавчої та виконавчої, важко повірити, що депутати підтримають ініціативу губернатора. Тим паче, що політичні противники голови ТОДА самі не проти стартувати на проблемі аеропорту, аби м’яко приземлитися у парламентарі.

Тим часом, варто підкреслити: у програмі зазначено, що, проаналізувавши економічні показники ТОКП «Фірма «Тернопільавіаавтотранс», фахівці підрахували, що підприємству не вистачить власних коштів для забезпечення розвитку. Для реалізації програми потрібна допомога обласного бюджету або отримання довготермінового кредиту. Насамперед, аби погасити існуючі заборгованості, зокрема по зарплаті та до державних фондів (наприклад, до пенсійного), збільшити статутний фонд підприємства, вирішення комплексу питань щодо отримання доходів від неавіаційної діяльності та проведення роботи з відновлення регулярної авіаційної діяльності.

Водночас програма передбачає проведення поточного ремонту, реконструкцію та облаштування аеровокзального комплексу, приміщень служб спеціального транспорту; придбання технічних засобів авіаційної безпеки, аварійно-рятувального і пожежно-технічного обладнання та засобів пожежогасіння; відновлення світлосигнального обладнання, аеродромної та спеціальної техніки; забезпечення функціонування системи водопостачання, опалення та каналізації службово-технічних будівель, охорони аеродрому тощо.

Забезпечення стабільності роботи обласного комунального підприємства “Тернопільавіаавтотранс», його розвиток  передбачається здійснювати частково за рахунок коштів обласного бюджету. У рамках реалізації програми пропонується здійснити виготовлення необхідної документації, провести ремонт, реконструкцію та обладнання аеровокзального комплексу, технічно переобладнати службу авіаційної безпеки, відновити світлосигнальне обладнання та провести його сертифікацію, виконати проектні роботи. Крім того, планується проведення капітального та поточного ремонту штучних покриттів, злітно-посадкової смуги та їх маркування, відновлення роботи аеродромної та спеціальної техніки, забезпечення роботи пожежної служби безпеки та охорони аеродрому, забезпечення функціонування системи водопостачання службово-технічних будівель, придбання аварійно-рятувального обладнання та спеціальної техніки, створення інформаційної системи та переобладнання служби зв’язку.

Виконання програми надасть змогу забезпечити вихід авіапідприємства з кризового стану, стабілізувати фінансово-економічний стан підприємства, модернізувати аеропорт «Тернопіль» відповідно до сучасних міжнародних вимог, що стане сприятливим фактором для подальшого залучення авіакомпаній, відновлення регулярних авіарейсів та виходу в 2014 році підприємства на повне самозабезпечення і навіть отримання прибутків.

«Ми домовились, знову ж таки поки що відкривати два рейси, один – на столицю нашої держави Київ і у Стамбул», – зазначив Валентин Хоптян.

Зважаючи на це, головний митник країни наголосив: підпорядкована йому державна структура готова максимально сприяти розвитку бізнесу в регіоні, насамперед його транзитному потенціалу. У цьому плані вкрай необхідним є створення поблизу летовища митного складу.

«Ми в районі аеропорту розпочинаємо будувати великий логістичний центр. Тому якраз і митний склад доречний, адже він зможе приймати вантажі з різних країн світу, _0 уточнив голова Тернопільської ОДА. – Бо лише пасажирські рейси не дадуть тої економіки, щоб ліквідувати всю заборгованість, а вона сягає сьогодні майже 5 млн. грн.».

Голова Держмитслужби України підтримав ідею створення логістичного центру.

«Бізнес цього хоче, і географічне розташування Тернопільської області, і наявна інфраструктура аеропорту це дозволяють зробити, – погодився Ігор Калетнік. – Я думаю, ті завдання, які ми перед собою з вами (В. Хоптяном –авт.) поставили, мають бути реалізовані найближчим часом. Авіаперевезення дадуть змогу розвитку, збільшення сплати податків, і я думаю, що це правильний крок».

Відновлення роботи та розвиток інфраструктури аеропорту дозволять у подальшому залучити вітчизняні та міжнародні авіакомпанії для відновлення регулярних авіаперевезень, переконують губернатор і головний митник країни. Але чи так воно станеться, адже стільки вже цих заяв було за останній час, що вже й не знаєш, кому вірити…

Олена Густенко («Номер один»)