Головна Новини Не має значення сільський голова приймає рішення, чи він та його кум,...

Не має значення сільський голова приймає рішення, чи він та його кум, чи 20 депутатів….

thumbnail-20121024180746nДепутатка яка закінчила гімназію у Підволочиську на Тернопільщині Ганна Гопко ініціювала зменшення кількості депутатів у місцевих радах.  Зокрема пропонується для сільських рад скоротити кількість депутатів до  6, для селищних рад – 8 депутатів, для міських рад – від 14 до 50 депутатів (залежно від населення міста), для районних у місті рад – 15 депутатів.

Експерт Інституту політичної освіти Олександр Солонтай в ефірі радіостанції Голос Столиці прокоментував ідею втричі зменшити депутатський склад місцевих рад.

Якщо документ затвердять, то максимальна кількість мандатів у місцевих радах скоротиться зі 150 до 50. Це для міських рад. У районних, згідно законопроекту, має бути до 15 депутатів. Для селищних рад передбачається вісім депутатів, а сільських − не більше шести. У загальнодержавному масштабі це дозволить скоротити «армію депутатів» з 240 до 80 тисяч. Як це позначиться на роботі місцевих рад, радіостанція Голос Столиці дізналася в експерта Інституту політичної освіти Олександра Солонтая.

Ви підтримуєте ініціативу скоротити кількість депутатів місцевих рад? І навіщо це взагалі робити?

– Підтримую, тому що давно назріло питання зменшити кількість депутатів, які здійснюють прийняття рішень, особливо на селах. Адже більшість із них насправді не є кваліфікованими, не є людьми, які справді управляють своїми громадами, які можуть гідно репрезентувати своїх виборців. А ситуація в Україні не дає жодної можливості пропустити їх через елементарний курс навчання. Тому обрати більш ефективних − ідея правильна, а от спосіб реалізації не зовсім правильний. Зокрема, встановлювати однакову чисельність для всіх сіл, селищ і районів – це просто неправильно. Даний законопроект, як і попередній, не враховує того, що в Україні абсолютно різна кількість людей живе в абсолютно різній кількості населених пунктів. В Україні є стереотип − якщо місто, то велике, якщо село, то маленьке, а район – це щось середнє.

Для міських рад пропонують від 14 до 50 депутатів, в залежності від населення міста.

– Тут усе правильно зроблено. Чим швидше це зроблять, тим ефективніше можна буде проводити реформу самоврядування.

Але ж чим менше депутатів, тим легше буде з ними «домовлятися», чи не так?

– Тут питання про те, що в перспективі має бути навіть менша кількість населених пунктів. Але однозначно, з цією кількістю депутатів домовлятися буде легше. Але про що домовлятися? Домовлятися про прийняття рішень, пов’язаних з розвитком цього села? Так це і добре, що буде легше домовлятися з меншою кількістю людей. А село все одно має сходитися на слухання, на загальне віче, збори і обговорювати свої питання. Поки ми цього не навчимося робити, не має значення – один сільський голова приймав рішення, чи він та його кум, чи 20 депутатів. Село має право зійтися і вимагати вирішувати питання. Так само і в містах.

Основний аргумент народних депутатів на користь скорочення штату «колег своїх менших» – економія коштів. А хіба на місцевих депутатів так вже багато витрачають грошей?

– В більшості випадків це помилковий аргумент. В Україні всі депутати місцевих рад не отримують заробітної платні.

У коаліції впевнені: трикратне скорочення дозволить не лише заощадити бюджетні кошти, а й поліпшити якісний склад місцевих рад.