Переможець парламентських виборів на Тернопільщині, «Народний фронт» на парламентських виборах витратив найбільше серед усіх партій на рекламу – близько 90 млн грн. Про це пише Павло Мандрик у «ЛІГАБізнесІнформ».
За оцінкою експертів, витрати партії Арсенія Яценюка-Олександра Турчинова понесла найбільші витрати серед усіх конкурентів на рекламу на телебаченні, інтернеті та радіо.
Політтехнолог Сергій Гайдай, який брав участь у виборчій кампанії НФ, запевнив, що підсумкову суму, витрачену на рекламну кампанію, знає виключно лише Турчинов як керівник виборчого штабу.
Вікторія Сюмар, яка відповідала за розробку рекламної кампанії в штабі, назвала тільки найбільших спонсорів «Народного фронту». За її словами, головним спонсором був засновник компанії «Веста», дніпропетровський бізнесмен Віктор Дзензерський – його син Денис 24-й у списку. Крім цього, Сюмар в числі спонсорів назвала Тетяну Донець (№ 20 у списку, пов’язана з Дзензерським) і бізнесмена В’ячеслава Костянтинівського (пройшов до парламенту по мажоритарному округу в Києві), який прославився тим, що для потреб армії продав свій Rolls-Royce за 250 000 грн.
По бігбордах на першому місці «Батьківщина» Юлії Тимошенко, яка зайняла друге місце у телевізійній категорії.
У друкованих ЗМІ лідирував «Опозиційний блок». Лояльність цих медіа до екс-«регіоналів» пояснюється тим, що найбільші холдинги УМХ, «Вести», «Сегодня мультимедиа» належать саме прибічникам цієї партії.
Загальні витрати на рекламу склали близько 500 млн грн., з яких 53% припали на телебачення, 19% на зовнішню рекламу, 17% на друковані ЗМІ, 8% на радіо і 3% на інтернет.
Наведені видатки є оціночними з урахуванням прайс-листів ЗМІ та інформації експертів.
Якщо розділити кількість коштів, витрачених на телерекламу, на кількість голосів, відданих за кожну з партій у багатомандатному окрузі, то найдорожчими вийдуть виборці Юлії Тимошенко – понад 51 гривню за голос. Наступною з майже 51 гривнею за голос йде «Сильна Україна» Сергія Тігіпка, яка зрештою взагалі не потрапила до парламенту.
Партія | Витрати на ТБ, млн грн | К-ть голосів виборців | Ціна телеголосу |
Народний фронт | 60 | 3488114 | 17,20 |
Блок Петра Порошенко | 40 | 3437521 | 11,64 |
Самопоміч | 12 | 1729271 | 6,94 |
Опозиційний блок | 35 | 1486203 | 23,55 |
Радикальна партія | 20 | 1173131 | 17,05 |
Батьківщина | 46 | 894837 | 51,41 |
Сильна Україна | 25 | 491471 | 50,87 |
Переможець багатомандатного округу «Народний фронт» платив за своїх телевиборців приблизно стільки ж, як «Радикальна партія» Олега Ляшка – близько 17 грн. за голос.