Головна Суспільство ТОП 10 порад з оренди авто

ТОП 10 порад з оренди авто

Оренда автомобіля – свого роду гра в рулетку. Якщо це вже не перевірена вами або як мінімум вашими знайомими компанія, ви не можете бути заздалегідь впевнені, що робите правильний вибір. На що звертати увагу, збираючись взяти машину напрокат www.vanrent.com.ua

Найголовніше правило: читайте договір.

Ця проста порада допоможе вам уникнути неприємних ситуацій. Адже в договорі може бути прописано безліч нюансів, незнання яких призведе до непотрібних вам переплат. Про те, до яких саме ми поговоримо в статті.

1. Надто низька ціна

Якщо хтось пропонує ціну нижчу за ринкову — це привід насторожитися. Цілком можливо, що така оренда авто – це шахрайство. Яке?

Варіанти бувають різні. Наприклад, компанії намагаються компенсувати різницю в цінах невеликим кілометражем, обтяжливою політикою палива, додатковими послугами чи непрозорим процесом оцінки збитків.

2. Обмежений пробіг

Компанії часто обмежують пробіг. Але, як правило, ці обмеження не обтяжливі і при звичайній їзді по місту та/або передмістях виділеного кілометражу цілком вистачає.

Але деякі фірми можуть обмежувати кількість кілометрів, які ви можете проїхати в день або за весь період оренди. А кожен кілометр понад коштуватиме окремих грошей.

3. Перевірка машини та фіксація

Як правило, у менеджера вже готовий список пошкоджень (якщо вони є) автомобіля, відмічені опуклості або вм’ятини. Однак завжди пам’ятайте прислів’я «Довіряй, але перевіряй».

Огляньте машину самі, коли забираєте її у прокатника.

Навіть якщо ви не бачите жодних вад, все одно сфотографуйте машину зовні та всередині, запишіть коротке відео.

Ось основні нюанси, на що потрібно звертати увагу та фіксувати:

Кількість палива у баку.

Стан автомобіля зовні на наявність пошкоджень, приділіть особливу увагу ковпакам, вітровим склам та бамперам.

Стан салону щодо можливих пошкоджень, наприклад, слідів від сигарет на сидіннях чи плям.

Якщо під час огляду машини ви помітили якісь недоліки, які не були зареєстровані, попросіть їх чітко відзначити в документах з оренди.

І лише після цього підписуйте документи щодо стану автомобіля на момент отримання — після цього підпису ви несете відповідальність за будь-які додаткові пошкодження, виявлені при поверненні автомобіля (незалежно від того, ви винні в них чи ні).

4. Перевірка палива

Паливна політика компанії – ще одна з особливостей оренди авто. Це умови, з яким баком ви здаватимете машину.

Варіанти:

  • “Повний-Порожній”: Отримуєте авто з повним баком, здаєте з порожнім. Можете здати і з напівпорожнім, але якщо ви заправляли бак власним коштом, за бензин, що залишився в ньому, гроші вам не повернуть.
  • «Рівний»: Отримуєте бак із залишком палива від минулого орендаря та здаєте таку саму кількість.
  • «Повний-Повний»: Отримуєте повний бак – здаєте повний. Якщо не заправили, від вас віднімуть вартість бензину.

І пам’ятайте – завжди перевіряйте, що ви заливаєте паливо, що підходить для автомобіля.

5. Правильні питання при оренді авто

Запитуйте співробітника прокатної компанії про все, що стосується умов оренди машини. Завжди уточнюйте наступне:

  • Ліміт пробігу у цій компанії.
  • Яку територію експлуатації дозволено у автомобіля.
  • Тобто, чи входить до умов оренди виїзд за межі області, чи це оплачується за окремим тарифом. Також територія експлуатації може впливати на суму застави.
  • Чи включена мийка у вартість. Якщо ні, то можна повернути машину немитою.
  • Які дії за ДТП.
  • Яка матеріальна відповідальність за ДТП.
  • Чи є телефон цілодобової підтримки, з яких можна зателефонувати з будь-яких питань, включаючи технічні.

6. Час на здачу авто

Реалістично оцінюйте час, який потрібно, щоб здати машину в прокат. Для цього є як мінімум дві причини:

За пізнє повернення з вас можуть взяти додаткову оплату.

Справа в тому, що орендодавці нерідко вписують у договір пункт про те, що якщо ви здаєте пізніше обумовленого терміну, то доплачуєте. Наприклад, якщо ви запізнюєтеся зі здаванням більш ніж на 4-5 годин, ви доплачуєте як за повний день.

Це не шахрайство при оренді авто з боку прокатника. Прописуючи такі умови до договору, орендодавець у такий спосіб підстраховується.

Наприклад, після вас цю машину напрокат хотів взяти інший клієнт. Але оскільки ви запізнилися, угода зірвалася. В результаті компанія зазнала збитків та й має їх якось компенсувати. Звідси і доплата за пізнє повернення.

Варто залишити трохи часу, щоб без поспіху оформити здачу.

Пам’ятайте, менеджер повинен буде оглянути машину на предмет ушкоджень і, можливо, вам доведеться заперечити його висновки (Ви ж пам’ятаєте, що зробили фото при прийманні? Ось тут вони і можуть стати в нагоді).

Також варто враховувати, що інші машини також можуть здавати або брати в цей же час, виникне черга. І якщо ви поспішаєте на поїзд, це може завадити вам нормально здати машину.

Краще приїхати раніше, дочекатися своєї черги, перевірити авто та виїхати з упевненістю, що все гаразд і потім ніяких неприємних сюрпризів не буде.

7. Перерахунок оплати за раннє повернення

Ще один нюанс – повернення раніше обумовленого терміну. Як правило, потрібно попередити заздалегідь (часто за добу), якщо ви передумали та хочете здати машину раніше. Тільки у такому разі вам перерахують плату.

Якщо цього не зробити і впасти менеджеру, як сніг на голову — гроші, швидше за все, не повернуть. І не тому, що прокатник такий шкідливий. Просто якщо ви попередите заздалегідь, авто стане доступним для оренди на звільнену вами дату. В іншому випадку орендодавець втратить гроші, якщо ви вимагатимете їх повернути.

8. Миття/прибирання

Також є пункт у договорі, на який варто звернути увагу. Як правило, там прописується, що повернути ви маєте чисту машину. Інакше доведеться заплатити за її миття при здачі авто.

9. Оплата штрафів

Водіть безпечно https://mvs.gov.ua/. Пам’ятайте, що ви залишили заставу. Якщо за час прокату ви отримаєте штраф, скажімо, за перевищення швидкості — прокатник відніме його після суми застави.

10. Читання відгуків

Залишити відгуки може бути корисною справою. Вони цілком можуть розповісти про те, наскільки добре чи погано справи в компанії, чи має місце бути погане обслуговування клієнтів.