ДАІ розповсюдила перелік документів, які інспектори можуть вимагати у водія приватної машини, вантажівки та маршрутки.
Згідно з положеннями пункту 21 статті 11 ЗУ Про міліцію працівники ДАІ при документуванні порушень Правил дорожнього руху та оформленні матеріалів ДТП мають право перевіряти у водіїв такі документи:
Посвідчення водія відповідної категорії
Реєстраційний документ на транспортний засіб
Наявність поліса автоцивілки (страхового сертифіката Зелена карта), а в разі звільнення водія, відповідно до законодавства, від обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності на території Україні – відповідні підтверджуючі документи (посвідчення).
При цьому, відповідно до статті 13 ЗУ Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів, від обов’язкового страхування в Україну звільняються учасники бойових дій та інваліди війни, інваліди I групи, які керують власними машинами, а також особи, що керують транспортним засобом , належним інваліду I групи, але в присутності оного.
У водіїв великих ТЗ
У водіїв важких і великогабаритних автомобілів додатково перевіряється дозвіл на рух великогабаритних та великовагових транспортних засобів дорогами, вулицями та залізничними переїздами, виданий відповідним підрозділом ДАІ.
У перевізників небезпечних вантажів
У водіїв транспортних засобів, які перевозять небезпечні вантажі, додатково перевіряється наявність наступних документів, передбачених Правилами перевезення небезпечних вантажів, затвердженими наказом МВС України від 26.07.2004 № 822:
Узгодження маршруту перевезення небезпечного вантажу, виданого відповідним підрозділом ДАІ
Свідоцтво про допуск транспортного засобу до перевезення визначених небезпечних вантажів
Свідоцтво ДОПОГ (Європейська угода про міжнародне дорожнє перевезення небезпечних вантажів) про підготовку водіїв ТЗ, що перевозять небезпечні вантажі
Письмові інструкції на випадок аварії або надзвичайних ситуацій
Договір обов’язкового страхування відповідальності суб’єктів перевезення небезпечних вантажів на випадок настання негативних наслідків під час перевезення небезпечних вантажів.