Головна Суспільство Що таке мем-маркетинг і як він працює?

Що таке мем-маркетинг і як він працює?

Мем-маркетинг https://solarweb.agency/ua/shho-take-mem-marketing-i-yak-vigadati-virusnij-mem/ може бути ефективним інструментом просування бренду та привернення уваги аудиторії. Щоб придумати успішний мем, необхідно враховувати актуальність, гумор, оригінальність, простоту та яскравість.

Як найкраще використовувати цей інструмент? Просто спробуйте щось зробити та розмістити. Інших варіантів немає.

Особливості використання мем-маркетингу

Існує, ще кілька негласних правил, яких непогано дотримуватись.

  • Актуальність та оперативність. Меми неймовірно швидко поширюються, набирають популярності і втрачають її. А якщо ви використовуєте щось застаріле, будьте готові ловити смішки з боку аудиторії 14-25 років. Сміятимуться над вами, а не над мемом.
  • Будьте оригінальними. Просте і зрозуміле правило, яке можна застосувати до всього, не копіюйте в інших. Це точно помітять.
  • Розумійте аудиторію. Не оцінюйте мем або пости з позиції «мені смішно, тому решті теж буде смішно». Краще покажіть контент одному з представників ЦА та довіртеся йому.
  • Не будьте агресивними та нав’язливими. Важливо створювати мем, які не тільки цікаві, а й відповідають брендингу компанії та створюють позитивний імідж.
  • Канал використання. Вибір майданчиків поширення матеріалів є ключовим моментом успішної кампанії. Просто шукайте та використовуйте ті, де є ваша ЦА.
  • Нікого не ображайте, якщо ви не гострі та зухвалі у TOV. Навіть у цьому випадку ще багато разів подумайте.
  • Головне – гумор. Має бути смішно й інакше ніяк. Але не забувайте, що всі сміються по-різному.

Як створити мем, який завіруситься та збере мільйонні охоплення

Мемом може стати випадкове слово, яке хтось написав помилково через Т9, розмістив на форумі і далі закрутилося. Або фотографія людини на вулиці, яка випадково потрапила до кадру. Тому не потрібно фотографувати кожну секунду свого кота, сподіваючись отримати кадр, який потім всі один одному будуть пересилати і ставити вам лайки. Тільки зробите гірше своїй домашній тварині — не треба так.

Щоправда, за всю «коротку історію мемів» можна точно виділити три пункти, які допоможуть наблизитися до заповітного «вірусного мему від бренду»:

  • Вірусний мем не можна зробити спеціально.
  • Потрібно багато разів пробувати, але не набридати аудиторії.

Вам потрібні дуже надивлені креатори та копірайтери, які живуть в інтернеті, розуміють digital і можуть легко маневрувати серед понять «листівка з Фейсбука» та «вийшов Python 3.11.». Також потрібні не дуже надивлені креатори, яким перші пояснять мем і вони його легко зрозуміють. Це буде першим етапом перевірки. І потрібний стратег, який першим двом скаже, що вони роблять зовсім не те. Зациклюємо процес та отримуємо мем-генерацію.

Зростають залученість та охоплення

Вдалий жарт викликає емоційний відгук. Людина уважніше вивчить публікацію, поставить лайк, зробить репост або залишить коментар, що покращить загальну статистику облікового запису. Контент відобразиться у чужих стрічках, і ви отримаєте нових передплатників.

В результаті ви можете витрачати менше грошей на просування та відмовитися від інших форм реклами. Наприклад, не замовляти листівки та не наймати промоутерів.

Мемам знайдеться місце у різних форматах реклами. Не обов’язково використовувати усі з них. Можна дотримуватись різних стилів. Наприклад, розміщувати жарти у соцмережах, але робити серйозні розсилки по email.

Переваги та недоліки мемної кампанії

Меми в маркетингу успішно використовує Solarweb, як будь-який інший інструмент вони, не універсальні. Мемологія може як допомагати в просуванні, так і не мати жодного ефекту і шкодити репутації.

Переваги

Найнижча вартість контенту. Якщо ви вмієте користуватися комп’ютером, смартфоном або планшетом і робити пости в соцмережах, то вже маєте потрібні технічні навички. Вам не обов’язково докуповувати складний софт, обладнання та реквізит, освоювати графічний дизайн та відеопродакшн.

Швидка реакція на те, що відбувається у світі. Мемом може стати все, що завгодно. У вас є шанс суттєво збільшити аудиторію, просто прийнявши участь у раптовому флешмобі, який тривав лише кілька годин. Тим самим ви випередите менш спритних конкурентів.

Успішна конкуренція з великим бізнесом. Через особливості внутрішніх процесів не всі великі та багаті компанії успішні у соцмережах. Навіть якщо у вас немає порівнянних бюджетів, штату із сотень або тисяч фахівців різного профілю та розвиненої мережі регіональних представництв, ви можете бути швидше, активніше та креативніше в інтернет-комунікації.

Недоліки

Онлайн 24/7. Багато трендів швидкоплинні. Щоб вловити тенденції, які корисні для бренду, та вчасно ними скористатися, потрібно безперервно моніторити соцмережі та ЗМІ. Іноді – в оточенні токсичних користувачів.

Потрібне особливе чуття. Навіть ті користувачі, які постійно сидять у соцмережах та месенджерах, не завжди розуміють інтернет-культуру та здатні використовувати її для завдань маркетингу. Не існує аналітики та довідників, які достовірно підкажуть, коли доречно перепостити картинку з початку нульових, а коли не варто викладати мем, що злетів лише вчора.

Результат непередбачуваний. Ніхто не знає, який контент стане мемним, а який пройде непоміченим. Ви можете підготувати серію шикарних карток, які продемонструють відмінні показники на внутрішньому тестуванні, але їх проігнорує аудиторія. Або зробите безглузду друкарську помилку в коментарі і самі перетворитеся на мем, що підірве репутацію бренду.

Якщо вас зацікавило просування бренду із застосуванням мем-маркетингу зверніться до професіоналів із Соларвеб https://solarweb.agency/ua/about/