
Електротранспорт почав стимулювати розвиток нових напрямків бізнесу в Україні. Все більше клієнтів очікують не лише якісного сервісу, а й можливості швидко й вигідно зарядити авто. Для вибору мережі зарядних станцій вартість зарядки електромобіля стає таким самим фактором, як і розташування чи рівень обслуговування. Саме тому електрозарядна інфраструктура перестає бути іміджевою деталлю і перетворюється на ефективний інструмент залучення клієнтів і новий канал прибутку.
Вартість зарядки електромобіля в Києві та регіонах: що вигідніше для власника і користувача
Розмір витрат на обслуговування зарядної інфраструктури значно залежить від локації. Вартість електрозаправки у Києві зазвичай вища через ціну оренди, щільність трафіку та вартість підключення до мережі. У той час як у регіонах з нижчими тарифами на послуги та простішими умовами розміщення інфраструктури, підключення об’єктів обходиться дешевше.
Для користувача важливо не лише скільки коштує зарядити електромобіль, а й наскільки зручно розташована станція та які додаткові послуги пропонуються на місці. І тут вартість не завжди головний аргумент. Проте бізнес має враховувати баланс між собівартістю, доходом і користю для клієнта.
Найпоширеніші моделі ціноутворення включають:
- фіксовану ціну за кіловат-годину незалежно від часу доби;
- погодинну оплату з обмеженням максимальної тривалості підключення;
- комбіновані формати — перші 30 хвилин безплатно, далі погодинний тариф;
- нічні тарифи зі знижкою, щоб стимулювати рівномірне навантаження на мережу;
- динамічне ціноутворення через мобільний додаток залежно від завантаженості станції.
Для бізнесу і для клієнтів, скільки коштує зарядити електромобіль на заправці — це змінна величина, що залежить від регіону, стратегії закладу та рівня попиту.
Скільки коштує зарядити електромобіль: моделі розташування станцій
Заробіток від зарядної інфраструктури залежить від того, як спланувати доступ до неї. Є кілька перевірених моделей:
- Оплата за обсяг спожитої електроенергії — найпоширеніший варіант. Система автоматично списує кошти за кіловат-годину. Такий підхід зручний для громадських локацій з високим трафіком.
- Часове тарифікування — альтернатива, коли вартість зарядки електромобіля розраховується залежно від тривалості перебування. Це зручно у торгових центрах і паркінгах із постійним потоком.
- Абонентська модель актуальна для офісів або житлових комплексів. Сплачується фіксована сума на місяць і отримується доступ до зарядки за зниженою ставкою або безлімітно.
- Нульова вартість заправки електромобіля, що є частиною сервісу, поширена в готелях, кав’ярнях, спортклубах. Послуга входить в основний пакет і це підвищує лояльність та час перебування клієнта.
- Для тих, хто не хоче обслуговувати інфраструктуру самостійно, можна здавати місце в оренду. У такому випадку витрати бере на себе провайдер, а власник отримує стабільний дохід або відсоток з виторгу.
- Універсальні моделі — комбінація кількох підходів, коли, наприклад, перша година безплатна, а надалі діє погодинна ставка.
Як зменшити вартість електрозаправки та одночасно підвищити рентабельність станції
Найефективніше працюють станції з кількома портами. Це дозволяє обслуговувати більше водіїв на тій же площі без додаткових витрат на розширення інфраструктури.
Сучасне обладнання повинно мати функції дистанційного керування, авторизації через QR або RFID, інтеграцію з мобільними додатками. Для комерційних об’єктів з високим навантаженням корисною буде підтримка денного та нічного тарифу, а також доступ до статистики.
CRM-інтеграція дозволяє отримувати повну аналітику — хто, коли і як часто заряджається, середній чек, години пікового навантаження. Це дає змогу гнучко будувати стратегії лояльності, персоналізувати тарифи та планувати акції.
При роботі з досвідченими постачальниками, як-от IONITY, знижується ціна зарядки електромобіля в довгостроковій перспективі. Ефективна реалізація проєкту дає змогу уникнути зайвих витрат, швидше досягти окупності й побудувати масштабовану модель.