
Хоча електромобілі не замінять автомобілі на бензині у найближчому майбутньому, процес старіння двигунів внутрішнього згоряння вже розпочався. Багато що має змінитися, щоб виправдати прогнози щодо майбутнього електромобілів. Виробництво акумуляторів та інфраструктура для заряджання електромобілів мають значно вирости. Автовиробникам доведеться перейти повністю електричну платформу. І — можливо, найважливіший чинник — споживачі мають прийняти електромобілі, докладніше про які можна прочитати на сайті https://www.volyn24.com/news/232328-iak-vybraty-elektromobil-u-2025-roci-porady-vid-ekspertiv та вимагати цих змін.
Прогнози зростання ринку електромобілів
За даними Міжнародного енергетичного агентства (МЕА), у 2021 році продаж електромобілів майже подвоївся порівняно з 2020 роком і склав 6,6 млн (частка продажів майже 9%), в результаті чого кількість електромобілів на дорогах досягла 16,5 млн. Гібридні електромобілі, або HEV, не враховуються у цьому загальному показнику, оскільки вони можуть працювати як на бензинових двигунах, так і на електроенергії.
Це може здатися не таким великим, але темпи набирають обертів, за словами аналітиків галузі. Наші друзі з True Car, цифрового торгового майданчика з продажу автомобілів, прогнозують, що моделей буде більше, ніж будь-коли, і до кінця 2024 року, швидше за все, буде доступно понад 100 моделей електромобілів. За даними Protocol, співвідношення електромобілів і бензинових автомобілів також поступово збільшуватиметься:
- До 2025 року продажі електромобілів можуть становити до 20% продажів нових автомобілів.
- До 2030 року продажі електромобілів можуть досягти 40% продажів нових автомобілів.
- До 2040 року продажі електромобілів можуть скласти майже всі продажі нових автомобілів.
Майбутнє електромобілів залежить від багатьох факторів
Складні економічні та соціальні проблеми впливають на те, наскільки швидко та ефективно Сполучені Штати зможуть прийняти електромобілі. Електромобілі мають стати пріоритетом для автовиробників, законодавців та більшості споживачів, перш ніж ми зможемо очікувати, що вони замінять автомобілі на бензин.
Оборот флоту
Оборот автопарку відноситься до того, як швидко нові автомобілі замінюють автомобілі на дорозі. Оскільки сучасні бензинові автомобілі надійніші і служать довше, ніж будь-коли, для їх заміни майбутнім електромобілям потрібно більше часу. Інші фактори, що впливають на обіг автопарку, включають планування міського транспорту та послуги спільних поїздок.
Конверсії автовиробників
Автовиробники працюють над тим, щоб перевести свої пропозиції повністю електричні автомобілі, але їх графіки переходу різняться. Деякі з них взяли на себе зобов’язання припинити продаж бензинових автомобілів до 2035 року; іншим може знадобитися до 2045-2050 років, щоб цього досягти, якщо це не потрібно законом.
Законодавство
В Україні до 2025 року діяли пільгові умови ввезення електромобілів в країну. Вони обкладалися нульвою ставкою мита не залежно від того чи новий автомобіль чи вживаний.
Інфраструктура
Якщо на дорогах буде більше електромобілів, нам знадобиться інфраструктура для їхньої зарядки. Законодавці ухвалили закони, щоб розпочати роботу зі встановлення зарядних станцій по всій країні, на завершення якої підуть багато років.
Вплив споживачів на майбутнє електромобілів
Прогнозоване експоненційне зростання впровадження електромобілів має ще кілька перешкод, які потрібно подолати споживачам. Деякі з цих перешкод включають вартість володіння, звички водіння та занепокоєння водіїв з приводу того, як далеко вони можуть проїхати на зарядці.
Вартість електромобіля
Хоча загальна вартість володіння електромобілем нижча, ніж у бензинового автомобіля, ціна купівлі електромобіля в 2021 році була приблизно на 10 000 доларів вищою за середню для всіх автомобілів. Встановлення домашнього зарядного пристрою для електромобіля, заміна акумулятора та навіть страхування електромобіля можуть бути дорогими. Зрештою, використання електромобілів зросте, коли вартість купівлі та обслуговування електромобілів зрівняється з витратами на бензинові автомобілі.
Діапазон тривожності
Тривога через запас ходу – це термін, придуманий для людей, стурбованих тим, що електромобіль розрядиться і залишить їх у скрутному становищі. Цей страх може зменшитись у міру того, як стане доступно більше зарядних станцій. Крім того, ці страхи зменшуються у міру того, як акумулятори стають все більш потужними, і люди розуміють, що вони часто не їздять достатньо, щоб зробити запас ходу проблемою. Якщо галузь зможе швидко і рішуче вирішити ці проблеми, темпи впровадження електромобілів збільшаться.