
“Зробимо сайт за 10 тисяч гривень”, – привабливо звучить, чи не так? Ви впевнені, що такий сайт буде зроблено якісно і його можна буде просувати в мережі? Може, буде потрібна його повна переробка, і ви витратите на це разів у 10 більше, ніж він коштував? Ми склали невеликий чек-лист топових помилок під час створення сайту з погляду SEO-фахівця ROMANOW WEB STUDIO, на які потрібно звернути увагу.
Найчастіше веб-студії створюють привабливу оболонку сайту, він візуально подобається замовнику, всі задоволені проект успішно здають клієнту. Далі власник нового сайту йде до seo-фахівців за просуванням ресурсу, і ось тут починаються проблеми. Аж до переробки всього ресурсу з нуля. Щоб такого не сталося, пропонуємо замовляти створення сайтів у студіях, які не лише їх розробляють, але і займаються SEO-оптимізацією та просуванням і здають проекти «під ключ» https://romanow.com.ua/
1. Вибір CMS
Помилка при виборі CMS (системи управління сайтом) може в майбутньому призвести до багатьох труднощів, у тому числі й фінансових (якщо буде потрібно зміна CMS при впровадженні додаткового функціоналу). Перед розробкою сайту ви повинні чітко розуміти – яка мета у сайту в довгостроковій перспективі: чи він буде просто візиткою вашої компанії, чи в майбутньому ви плануєте продавати з сайту свій продукт.
Якщо необхідна інтеграція з каталогом 1С (як правило, дана опція необхідна великим інтернет-магазинам), то це також враховується при виборі CMS. Для реалізації опції підійдуть Бітрікс, OpenCart з модулем, що підключається, CS-Cart, Netcat та інші.
2. Семантичне ядро та структура сайту
Збір семантичного ядра та проектування структури сайту перед початком робіт – це ази сайтобудування. Необхідно зібрати максимально повне СЯ. На допомогу піде будь-яка додаткова інформація: каталог 1С (якщо він є), дані про категорії товарів – все це потрібно враховувати у роботі.
Виходячи із зібраних та кластеризованих запитів буде зрозуміла приблизна структура ресурсу. Добре було б відразу спроектувати карту релевантності. Можна не створювати всі сторінки з розробленої структури відразу, якщо ви обмежені бюджетом. Зате надалі у вас буде чіткий план, які сторінки потрібно додавати на сайт для розвитку.
3. SEO-Friendly URL
Семантичний URL, або SEO-Friendly URL – все це назви URL-шляху, що складається зі зрозумілих і найбільш кращих слів як для користувача, так і для пошукових систем.
Правильно налаштовані ЧПУ на сайті дозволяють не лише визначати вміст сторінки (здогадатися за назвою, що знаходиться в документі), а й покращують індексацію за рахунок використання ключових слів. При формуванні адрес використовуйте транслітерацію.
Декілька порад з налаштування ЧПУ:
- адреса має бути простою і короткою;
- адреса повинна відповідати вмісту сторінки (в ідеалі використовувати назву документа);
- для поділу використовуйте дефіс (-), а не символ підкреслення (_) або пробіл;
- намагайтеся усувати використання ідентифікаторів (idXXX тощо).
4. Вибір домену
Теж відіграє важливу роль для подальшого просування та впізнаваності сайту. Домен повинен:
- відповідати бренду/назві компанії або основному напряму діяльності компанії із входженням ключового запиту;
- бути звучним та коротким. Довге ім’я сайту, як правило, складно в написанні та прочитанні;
- відповідати доменній зоні, залежно від регіону, де ви збираєтеся просувати свій ресурс. Для України оптимально підійдуть .ua та .com.
5. Безпечний протокол https
Новий сайт має бути безпечним у всьому. Наприкінці 2016 року Google оголосив про додатковий фактор ранжування сайтів – наявність безпечного протоколу передачі HTTPS. У Google Chrome сайти http позначаються як небезпечні. Щоб не виникли проблеми, переконайтеся, що у вас на сайті підключено SSL-сертифікат. Якщо спочатку зробити сайт на http, то потім все одно рано чи пізно доведеться робити переїзд на https, а це додаткові витрати та час, адже перехід сайту пошуковими роботами займає деякий час.
Наявність SSL сертифіката – це ще й повага до своїх клієнтів, думайте про їхню безпеку та вирішуйте такі завдання на старті, а не коли вже вклали пару сотень тисяч у розкрутку ресурсу.
6. Стартова оптимізація
Обов’язково зверніть увагу на мінімальну оптимізацію:
- створення файлу robots.txt – хоча б шаблонного, де буде прописана xml-картка сайту. Для великих сайтів необхідна автогенерована валідна карта сайту. Потрібно провести перевірку відповідності xml-карти сайту та файлу robots.txt – наявність заборонених сторінок від індексації у картці сайту;
- теги title і description – хоча б мінімальне їхнє заповнення, зміст основних ключових запитів. Звичайно, буде великим плюсом для власника сайту, якщо розробники уможливлять автозаповнення цих тегів за необхідною вам маскою;
- також сюди віднесемо і встановлення лічильників аналітики, щоб з перших днів життя сайту отримувати дані статистики, аналізувати, як поводяться користувачі на сайті.
7. Швидкість завантаження сайту
Пошукові системи не люблять повільні сайти, тому швидкості завантаження варто приділити особливу увагу. Перевірити її можна за допомогою спеціального інструменту Google. Після аналізу буде вказано причини низької швидкості.
8. Мікророзмітка даних та валідність коду
Теж важливий момент. Мікророзмітку слід закласти на етапі створення сайту, це буде простіше та дешевше, ніж потім шукати виведення необхідних змінних та переписувати шаблони у сайту. Розмітити можна все що завгодно: контакти, картки товарів та рецепти, рейтинги та відгуки, хлібні крихти. Таким чином, пошуковим роботам буде простіше зрозуміти та просканувати ваш сайт. Ми рекомендуємо використовувати словник schema.org.
Про валідацію HTML коду часто забувають взагалі, а перевіряти її потрібно, наприклад, за допомогою сервісу validator.w3.org. Чистота та правильність коду є однією із складових внутрішньої оптимізації ресурсу.
9. Адаптація до мобільних
Створений сайт має бути й адаптивним під мобільні пристрої. Не тільки через те, що мобільний трафік зростає з кожним днем і на даний час вже переважує стаціонарні пристрої, але й через те, що Google має пріоритет мобільний індекс. А якщо ваш сайт не адаптивний під мобільні пристрої, ви втратите левову частку трафіку.
Перевірити сайт на адаптивність можна за допомогою Google. Крім цього, потрібно ще врахувати, щоб у robots.txt було відкрито доступ до файлів CSS, JS, зображень для Googlebot. Інакше Google не оцінить адаптивність сайту.
10. Тексти
Багато веб-студій не включають у розробку тексти, залишаючи наповнення сайту власникам. У режимі економії бюджету це видається доцільним – тексти можна й самим прописати. Але згідно з приказкою «скупий платить двічі», такі способи заощадити виходять боком.
Без текстового наповнення просування неможливе взагалі. Тому розробляти тексти вам все ж таки доведеться, але не факт, що вони впишуться в відмальований дизайн. Саме тому так багато в мережі сайтів, на яких картинка начебто симпатична, але текст як приклеєна латка.
Розробляти макет сайту необхідно за розписаним текстом (хоча б для головної сторінки).