Головна Суспільство Як часто потрібно заправляти автомобільний кондиціонер

Як часто потрібно заправляти автомобільний кондиціонер

Заправка автокондиціонера сучасного автомобіля проводиться фреоном R134a, але на ринку зараз з’являються автомобілі з фреоном R1234.


Для того, щоб заправити систему автомобільного кондиціонера, необхідно приєднатися до сервісних портів обох магістралей: і низького, і високого. Неможливо коректно та безболісно для системи заправити її через один порт.

Процес заправки наступний:

  • відкачується старий фреон та олива
  • система вакуумується
  • якщо вакуумування відбулося успішно, то далі відбувається заправка
  • фреоном та мастилом у пропорціях та нормах відповідних моделі автомобіля


Чи потрібна заправка справного кондиціонера?


Заправка періодично потрібно навіть у справному кондиціонері, оскільки система має безліч вузлів, з’єднаних один з одним через гумовий ущільнювач. Автомобіль не статичний, а постійно зазнає навантажень, трясіння, перепадів температур. Умови експлуатації автомобіля позначаються на всіх гумових ущільненнях, тому згодом фреону в системі стає менше.
Оскільки при перезаправці змінюється елемент, що фільтрує, і частина масла в системі, що дуже позитивно позначається на довговічності роботи компресора і всієї системи в цілому.


Як часто потрібно заправляти кондиціонер?


Суворого регламенту немає, все залежить від того, як кондиціонер справляється зі своїм завданням. Якщо ви відчуваєте, що в спеку або в теплу погоду при температурі понад 25 градусів в салоні автомобіля стає не комфортно, то настав час заїхати в сервіс, перевірити тиск в системі. До речі, якщо продуктивність кондиціонера падає, його заправка може і не знадобитися, часто, досить помити зовні радіатор кондиціонера (конденсор), через погане обдування продуктивність системи може істотно знижуватися. Але фахівці рекомендують перезаправляти систему раз на 2-3 роки. Явною ознакою падіння тиску є довгий звук процесу випаровування фреону при початковому запуску кондиціонера. Зазвичай його чути, оскільки випарник знаходиться дуже близько до повітроводів. Якщо ви чуєте характерне шипіння і цей звук став помітно довшим, значить тиск у системі впав і компресору потрібно більше часу, щоб його створити.


Як слідкувати за справністю автомобільного кондиціонера?


Перше, за чим потрібно стежити для справної роботи автомобільного кондиціонера це радіатор кондиціонера (конденсор). Його потрібно підтримувати у чистому стані, для цього необхідно мити хоча б 1-2 рази на рік. Обов’язковою процедурою миття радіатора має стати після зими, щоб відмити сіль та реагенти, що посипаються на дороги. Друге необхідно стежити за підшипником шківа компресора кондиціонера, особливо уважно після пробігу 100 000 км. Але краще почати спостерігати заздалегідь. Що можна виявити спостерігаючи за підшипником шум, що шарудить при включенні компресора кондиціонера, оскільки навантаження на них збільшується при працюючому кондиціонері, це може дозволити виявити звук раніше. Також, якщо шків компресора знаходиться в доступному місці, спробуйте похитати його рукою та перевірити люфт підшипника. Якщо шум або люфт присутні, потрібно змінити підшипник, якнайшвидше, оскільки згодом ситуація погіршиться і може спричинити вихід з ладу всієї муфти або її окремих компонентів. Якщо ж підшипник розвалиться, то висока ймовірність сточування шийки компресора (доведеться міняти компресор) і обриву ременя приводу, так як шків люфтитиме на 1-2 сантиметри.

Третє, як було написано вище, звертайте увагу на температуру в салоні автомобіля, якщо система не здатна забезпечити комфортну температуру в салоні, значить її продуктивність недостатня і потрібна діагностика.

Де заправити кондиціонер і як вибрати сто для заправки автокондиціонера?

Рекомендується підтримувати рівень фреону в системі автомобільного кондиціонера шляхом його заправки раз на 2-3 роки. Для цього вам потрібно просто приїхати на станцію техобслуговування та перезаправити систему детальніше. В даному випадку ви впевнені, що всі вузли системи працюють справно і потрібна тільки перезаправка.

Заправка автомобільного кондиціонера справа не хитра, але найчастіше, якщо кондиціонер перестав працювати зовсім, заправка не вирішить проблему. Буває кілька різновидів поломок автокондиціонера, діагностика яких залежить від наявності фреону в системі:

  • якщо фреон у системі є, а кондиціонер не працює – швидше за все вийшов з ладу якийсь вузол системи, необхідно з’ясувати який і усунути причину його поломки
  • якщо фреону в системі немає зовсім – перевірити систему на витік, якщо в системі був ультрафіолет, то він покаже місце витоку. Якщо ультрафіолету не було, потрібна заправка та визначення місця витоку. Поширеним місцем витоку є ніпелі заправних портів, особливо, якщо раніше здійснювалася заправка та ніпелі не були замінені на нові

У будь-якому випадку потрібно підключення обладнання до системи, тому що система може включитися тільки при достатньому тиску в системі.