Головна Суспільство Бізнес на готових обідах: з чого розпочати свою справу

Бізнес на готових обідах: з чого розпочати свою справу

Доставка готових обідів може стати чудовим стартовим варіантом для тих, хто хоче відкрити свою справу у сфері харчової промисловості. Цей бізнес став особливо популярний останніми роками – не всім зручно ходити під час робочих перерв на бізнес ланч у кафе, тому що на це йде багато часу, а багато хто взагалі працює віддалено. Замовити готовий обід у такому разі – найраціональніший варіант, адже це позбавить необхідності носити ланч-бокс в офіс або витрачати час на приготування їжі вдома.

Плюси й мінуси

Як у будь-якого іншого бізнесу, доставка обідів має низку переваг та недоліків. Перш ніж стартувати, варто уважно ознайомитися з ними і все зважити. Почнемо з плюсів:

  • для організації не знадобиться значний стартовий капітал;
  • немає необхідності винаймати окреме приміщення – вистачить і звичайної домашньої кухні;
  • на початковому етапі весь цикл роботи від закупівлі продуктів до розвезення замовлень можна здійснювати самостійно – головне правильно все розпланувати;
  • висока рентабельність та велика перспектива розширення підприємства.

Плюсів досить багато і вони вагомі, але є і деякі підводні камінці. Розглянемо їх докладніше:

  • досить висока конкуренція – цей сегмент розширюється дуже швидко, доведеться не тільки постійно тримати руку на пульсі, а й вміти запропонувати клієнтам якісь унікальні рішення;
  • проблеми формування клієнтської бази – жоден стартап неможливий без хорошої реклами; рівень якості ваших послуг не матиме жодного значення, якщо про них ніхто не знає:
  • транспорт для доставки – потрібно мати хорошу машину і бути непоганим водієм, або наймати для цього людину;
  • юридичне оформлення – досить трудомісткий процес, який вимагатиме часу та терпіння.

Тепер, коли всі плюси та мінуси зважені, можна стартувати!

З чого почати?

Перш ніж приступати до справи, варто добре все розпланувати. Правильна стратегія не лише допоможе уникнути необдуманих рішень, зайвих витрат та додаткового стресу, а й заощадить ваш час. Умовно план можна поділити на кілька пунктів:

1. Офіційне оформлення

Збір пакету документів для податкової та оформлення санітарної книжки може зайняти певний час, а тому зайнятися цим варто заздалегідь. Так, це найнудніша і найменш приємна частина, але нехтувати нею точно не варто.

2. Обладнання для кухні

Крім традиційного інструментарію такого як каструлі, сковороди, обробні дошки, професійні ножі знадобиться також хороша плита, мікрохвильова піч, мультифункціональний кухонний комбайн, холодильник та морозильна камера (особливо якщо ви плануєте доставку напівфабрикатів – ця опція досить популярна).

3. Інвентар для доставки.

Щоб готові страви за час доставки зберігали свою температуру і добре виглядали при подачі, подбайте про покупку спеціальних термосумок та контейнерів. Дуже корисним придбанням стане професійний вакууматор. Цей прилад незамінний для пакування соусів, приправ, снеків та продуктів довгострокового зберігання і напівфабрикатів. Для роботи з вакууматором знадобляться пакети для пакування продуктів різних розмірів.

4. Реклама та пошук клієнтів. 

Міркуйте як справжній маркетолог – вам потрібно продати свої послуги. Підійдуть будь-які доступні варіанти:

  • створіть сторінку в інстаграм з меню та дайте рекламу по геолокації;
  • замовте в друкарні візитки та листівки, розповсюдіть їх по офісах та компаніях;
  • приготуйте партію обідів та пройдіться з пропозиціями щодо місць роботи можливих клієнтів;
  • настройте розсилку повідомлень із щоденним меню;
  • попросіть клієнтів залишати відгуки на вашій сторінці – немає кращої реклами, ніж “сарафанне радіо”!

Не забувайте, що головний спосіб завоювати клієнтів – це якість та увага до деталей. Намагайтеся забезпечити максимально швидку доставку, робіть продуктові закупівлі тільки в перевірених місцях, пропонуйте різноманітні закуски та соуси, намагайтеся аналізувати, які страви найбільш популярні, а які не користуються попитом.