21 березня о 02.00 в Тернополі на вулиці Корольова на відкритій автостоянці виникла пожежа автомобіля «Mitsubishi Pajero». Як вдалося дізнатись журналісту «Номер один» Віталію Поповичу, власником автівки є директор комунального підприємства матеріально-технічного забезпечення Тернопільської міської ради Олег Фляк.
За повідомленням відділу роботи зі ЗМІ та громадськістю управління ДСНС в Тернопільській області, вогнем пошкоджено відсік двигуна автомобіля. Причину виникнення пожежі та матеріальні збитки «еменесники» встановлюють.
Олег ФлякНа перший погляд – пересічна подія, але, копнувши глибше, виявилось, що це далеко не так. Адже Олег Фляк був не просто директором КП, він керував цілим комунальним ринком на вулиці Шептицького. Провівши журналістське розслідування, «Номер один» виявила, що у роботі пана Фляка не все було так просто.
Нагадаємо, на колишній автостоянці підприємство Олега Фляка облаштувало ринок, частина якого згодом була віддана приватникам під ринковий комплекс. Поряд із ринком повним ходом йде торгівля на тротуарі, в тому числі й особами неукраїнської національності чи найнятими ними працівниками.
Як вдалось дізнатися «Номер один», так сталося через те, що працівники комунального ринку за вказівкою Олега Фляка почали збирати гроші з продавців на тротуарі. Зауважимо, що цей грошовий збір відбувався на цілком законній підставі. Одним із перших рішень Тернопільської міської ради нинішнього скликання (від 14 грудня 2010 року) було встановлено розмір внесків за торгівлю в інших місцях, крім ринків (очевидно, малося на увазі в тому числі на проїжджій частині та тротуарах), у розмірі: з легкових автомобілів – 75 грн. в день; з вантажних автомобілів – 150 грн. в день, з дрібно-роздрібної торгівлі – 15 грн. в день. Більше того, утримання плати поклали на КП «Підприємство матеріально-технічного забезпечення». Але не одразу, а чомусь аж 1 вересня 2011 року.
Причому зібрані внески після сплати ПДВ на наступний робочий день в обсязі 50% перерахувати до міського бюджету, 50% – залишити у розпорядженні комунального підприємства.
Що цікаво, беручи гроші з торговців поза межами комунального ринку, одним видавали квитанції, іншим – ні, відповідно міський бюджет недоотримував коштів.
Щодо діяльності цього ринку і, зокрема, його директора Олега Фляка, минулоріч свої застереження зробив міський депутат Петро Мандзій.
– Ми мали таку епопею колись із ринком, яким керував Микола Тивонюк. Депутати міської ради захищали людей від усіляких наїздів, переїздів тощо. Сьогодні створено комунальний ринок. Хочу сказати, що там така напруга, що гірше стає, ніж у Тивонюка. Скоро терпіння в людей може увірватися. І треба цього хлопчину, який керує там, шановний пане Фляк, запросити та переговорити в комісіях. Тому що, коли він так поводиться, то дискредитує нас, комунальний ринок, міського голову, – заявив Петро Мандзій.
Квитанція, яка дозволяє торгувати на тротуарі на вулиці Шептицького
Ще гострішою ситуація стала цього року. Директор ринку опинився між кількох вогнів. З одного боку, видаючи квитанції, Фляк легалізовував торгівлю на тротуарі, а з іншого – голова фракції ВО «Свобода» у міській раді Ірина Бурда на прохання працівників «польського» ринку боролася з конкурентами, вимагаючи навести лад з несанкціонованою торгівлею. Цього ж добивалися підприємці комунального ринку, яким теж було не до вподоби сусідство продавців з тротуару. Директор ринку на перших порах чітко тримав сторону «тротуарників», доводячи, що ті приносять великі поступлення у міську казну.
В офіційних базарників увірвався терпець. Вони заявили: або буде припинено торгівлю з тротуару, або вони за себе не відповідають. Ополчившись проти Олега Фляка, базарники стали лякати його представниками «Правого сектора». На бік офіційних торговців стали депутати та прості партійці з числа опозиційних сил. Тоді Олег Фляк, враховуючи люстраційні процеси, котрі прокотилися Тернополем, таки став наводити лад на тротуарах, що теж не всім сподобалося. З конфіденційних джерел нашому виданню повідомили, що найбільше претензій до нього висловлювали особи кавказької національності, які на тротуарах мали кілька десятків своїх «точок». Щоб «вирішити питання», ті звернулися до представників радикальних сил. Особи в камуфляжах і з битами не дозволяли здійснювати міліціонерам та муніципальній міліції свої прямі обов’язки. Тим не менше, Фляк продовжував заявляти, що торгівлі на тротуарах не буде. Зокрема, близько 20-30 «точок» іноземних громадян на вулицях Шептицького і Живова прикрили, відповідно перекрили грошові потоки. Кавказці, яких раніше підтримував директор ринку, спільно з радикалами нагострили зуб на Фляка. І реакція не забарилася. Підпалений джип «Mitsubishi», переконують поінформовані люди, тому підтвердження. Хоча тут може бути й інша версія підпалу. Свого часу продавців із землі «кришували» правоохоронні органи, яким той самий Фляк перекрив кисень, коли почав офіційно видавати квитанції на торгівлю з тротуарів.
Справа доволі заплутана, тому Вам самим, шановні читачі, робити висновки. Крапку ж у цій історії мали би поставити правоохоронні органи, але чи будуть вони об’єктивними, коли самі замішані в цьому процесі?
Водночас виникає й інше запитання. Як, працюючи у комунальній сфері, за відносно короткий час директор ринку міг заробити на дорогу автівку (вартістю від 50 тисяч доларів)? Ось тут пригадується збір за право торгувати без квитанцій…