У Тернополі окремі дорожні знаки встановлюють, як кому заманеться. Про це «Номер один» повідомив депутат тернопільської міської ради Богдан Попадин. Народний обранець стверджує, що працівники ДАІ, відділу технагляду міськради та обслуговуюча житловий фонд міста організація, встановлюючи на окремих вулицях Тернополя дорожні знаки «Рух заборонено», вчинили не в інтересах всієї громади і міста, а окремих її членів – власників 3-х елітних котеджів (вулиця Городня) чи автогосподарства УМВСУ (вулиця Глінки).
– Під час прийому громадян жителі мого виборчого округу №14 висловили обурення з приводу встановлення знаків «Рух заборонено” на вул. Городній (повноцінна вулиця з двостороннім рухом між вул. Вояків дивізія «Галичина” і вул. Лисенка) та на повноцінній вулиці з багатоповерхівками і приватними забудовами Глінки (в’їзд з боку вул. Веселої та з боку вул. Коцюбинського), біля котрих останнім часом, за висловлюваннями виборців, «пасуться” працівники ДАІ, – зазначив Богдан Попадин.
Як вдалося переконатись, і дійсно, до багатоповерхових і приватних будівель (в тому числі у величезні вілли) на вказаних вулицях тепер не можуть під’їхати знайомі, гості, друзі, юридичні особи і приватні підприємці, що надають тернополянам різноманітні послуги тощо.
– Водії за кількасот метрів вимушені залишати свої автомобілі, а вантаж, малолітніх дітей, сумки нести у руках. Де тут здоровий глузд? На якій підставі обмежено права і свободи тернополян, громадян і водіїв? Чому Тернопільською міською радою не опротестовано тупу, безграмотну, безпідставну „вимогу” ДАІ? Чим обґрунтовано саме таке і в цьому місці «…забезпечення безпеки дорожнього руху”? Де аргументи? ДТП там не було, бо вулиця зі спокійною (якщо не сказати, сплячо-сільською) інтенсивністю руху. Громадський транспорт там не їздить. І взагалі там немає жодної перестороги, жодної необхідності для встановлення дорожнього знаку «Рух заборонено”. Більше того – це є самоуправство, необґрунтовані амбіції окремих посадових осіб на кшталт «Де хочу – там знак і поставлю” і порушення Правил дорожнього руху, що створює незручності громадянам і підґрунтя для корупції працівниками ДАІ.
Абсолютно не зрозуміло, чому (чим керувалося) ТОВ «КК «КомЕнерго- Тернопіль” «просило” дати дозвіл на встановлення знаку «Рух заборонено” на тихенькій, маленькій довжиною 100-150 м вулиці Городній.
– Я думаю, що доцільно за таке самоуправство притягнути посадових осіб ТОВ «КК «КомЕнерго-Тернопіль” до відповідальності. Встановлення такого знаку призвело не тільки до порушення прав і незручностей для жителів виборчого округу і тернополян, а й перенавантажило вузьку вул. Лисенка, по якій прокладено маршрут громадського транспорту та на якій розташовано ряд державних і муніципальних установ міста, котрі інтенсивно відвідують громадяни, в т.ч. на власному автотранспорті, і де дійсно створюються затори і аварійні ситуації.
Виходить, не там і не в той спосіб працівники ДАІ і відділу технагляду міськради забезпечують безпеку дорожнього руху, не туди тратять зусилля і кошти міського бюджету. Я тільки не можу зрозуміти: така позиція відділу технагляду і ДАІ – це некомпетентність чи свідома саботажна позиція для роздратування і невдоволення тернополян місцевою владою напередодні виборів? Про здоровий глузд я вже й не говорю, бо він, видно, у представників згаданих установ відсутній, – обурюється представник частини громади Тернополя.
Богдан Попадин, бачачи, що самотужки цю ситуація не «розрулить», звернувся з депутатським зверненням до перших осіб Тернопільської міської ради, щоб вони вжили негайних заходів по демонтажу вказаних вище дорожніх знаків на згаданих вулицях (допускаю, що такі безглузді знаки стоять і на інших вулицях Тернополя, наприклад, на вул. Франка з боку банку «Хрещатик”), а некомпетентних і винних осіб притягнути до відповідальності. При необхідності безглузді, на думку Богдана Йосиповича, «вимоги” ДАІ він пропонує опротестувати через управління правового забезпечення міськради в судовому порядку.
КОМЕНТАР
Микола Лецкалюк, начальник сектору зв’язків з громадськістю обласної ДАІ:
– Що стосується знака «Рух заборонено» на вулиці Глінки, то його встановлення аргументовано двома причинами: по-перше, ширина дороги не відповідає встановленим нормам для двостороннього руху, по-друге, були відповідні звернення жителів даної вулиці.
Вулиця Глінки не є повноцінною вулицею, адже вона не має мінімально необхідної для двостороннього руху ширини 7 м. У даному випадку водії, які там проживають, їдучи додому (це право їм надають правила дорожнього руху), паркуються на узбіччі або на тротуарі, і виходить, що інші транспортні засоби, які проїжджають по вулиці Глінки, змушені їхати по тротуарах. Щоб цьому завадити, мешканці навколишніх будинків виставляють там каміння й інші предмети, щоб власники авто не їздили по тротуарах, тим самим утруднюється проїзд. Разом з тим, були неодноразові звернення мешканців саме цієї вулиці на «гарячу лінію», телефон «довіри», у міській відділ тощо. Вони просили обмежити рух. Стосовно ж дорожнього знака «Стоянка заборонена», то він встановлений на проблематичному місці, а саме – перехрестці вулиць Глінки та Коцюбинського. Якщо б там ще паркувалися автівки, то проїзд був би неможливим. Цей знак не обмежує руху по всіх вулиці, зона дії знака поширюється лише на перехрестя.
Отож для тих громадян, які проживають, працюють на цій вулиці чи обслуговують жителів даної вулиці, жодних пересторог немає і працівники ДАІ до них не застосовуватимуть санкцій. Проблема є лише для тих водіїв, які їдуть на власній машині по цій вулиці, при цьому жодного відношення до неї не мають.
Що ж до вулиці Городньої, то там ситуація схожа. Інвалід написав відповідне звернення, неодноразово телефонував на «гарячу лінію», зібрав підписи місцевих жителів, відповідно ми не могли на це не відреагувати.