Головна Регіони Право на безкоштовний проїзд учасників АТО хочуть зробити не лише декларацією

Право на безкоштовний проїзд учасників АТО хочуть зробити не лише декларацією

Круглий стіл з питань перевезення пільгових категорій населення відбувся в Тернопільській обласній державній адміністрації. Його провели за дорученням голови ОДА Степана Барни, з ініціативи громадських активістів у зв’язку із непоодинокими випадками відмови водіїв або підприємців у перевезенні учасників АТО на пільгових умовах.

Зважаючи на присутність у загальній ситуації з перевезенням пільговиків, як об’єктивних, так і суб’єктивних чинників – назріла потреба провести спільну зустріч: підприємців, що надають послуги з перевезення; представників органів державної влади; громадських організацій, які опікуються проблемами військових та самих учасників АТО.

Як підкреслив голова Тернопільської ОДА Степан Барна, звертаючись до перевізників, проїзд учасників АТО на пільгових умовах – питання швидше людяності та громадянської позиції кожного.

«З боку обласної адміністрації ми подолали повністю корупційну складову, яка існувала колись у відносинах з підприємцями-перевізниками. На останніх конкурсах щодо перевезення ми просили від вас небагато: перше, взяти на себе сполучення з далекими селами; друге, бути людьми по відношенню до людей. Хочу, щоб кожен пам’ятав і ще раз усвідомив – в країні йде війна! І, так, наші бійці, які повертаються з АТО – це особлива категорія!», – наголосив голова ОДА.

При цьому він зауважив, що проблема відшкодування за проїзд пільговиків, справді існує. Викликана вона в тому числі тим, що не всі райради та громади передбачили ці кошти у своїх бюджетах, хоча головою ОДА була дана відповідна рекомендація. Зі свого боку Степан Барна зазначив, що при перегляді обласного бюджету за підсумками 9 місяців буде ініціювати питання – передбачити компенсацію перевізникам за проїзд пільгових категорій населення.

«Разом із тим нагадую, що децентралізація відкрила для органів місцевого самоврядування додаткові можливості. У них зараз колосально зростають доходи, тому що стосується пільгового перевезення, а зокрема і бійців АТО – це питання повинні вирішувати і на місцях – тобто в районах і громадах», – зазначив Степан Барна.

Водночас він підтримав позицію, яку під час круглого столу озвучив депутат обласної ради Олександр Башта – про те, що доречним вирішенням ситуації була б монетизація пільг.

Як проінформував Вадим Боярський, начальник департаменту соціального захисту населення ОДА, з 2016 року видатки щодо відшкодування пільг за перевезення покладені виключно на місцеві бюджети з власних надходжень. За його словами, в області налічується 261 тисяча пільговиків, з них 8.400 учасників бойових дій.

«Однак, враховуючи, що частина практично не користується громадським транспортом через інвалідність або похилий вік, частина – має власне авто, частина просто оплачує свій проїзд, то на 620 маршрутів залишається всього лише близько 4 тисячі учасників бойових дій, які потребують пільгового перевезення. Тому й від власників маршрутів очікується компромісна позиція», – акцентував Вадим Боярський.

Присутній на заході начальник управління Укртрансбезпеки у Тернопільській області Ігор Табака закликав частіше інформувати службу про факти порушень. «Якщо до нас надходить скарга, то ми здійснюємо комплексну перевірку перевізника на маршруті. Наразі, у нас є більше скарг від пенсіонерів, а про порушення щодо учасників АТО повідомляють не часто. Тому, якщо є такі факти – не затягуйте і повідомляйте. По мірі можливості, реагуватимемо максимально оперативно», – зазначив він і назвав номер телефону: 22-43-48.

У свою чергу голова ГО «Об’єднання бойових побратимів» Катерина Бойко, зауважила, що для вирішення ситуацій, пов’язаних з порушеннями щодо бійців АТО, варто створити окрему «гарячу лінію». Наразі голова ОДА доручив вивчити можливість створення такої.

Нагадаємо, днями водій автобуса відмовився перевозити по посвідченню УБД Артема Комісарчука, демобілізованого бійця 51 ОМБр, учасника бойових дій. Ця ситуація стала поштовхом до проведення спільного засідання і пошуку компромісного вирішення проблеми.