Українські журналісти, звернулися до представників політичних сил з вимогою припинити практику замовлення подачі інформації про свою діяльність поза політичною рекламою.
Про це йдеться у заяві громадського руху “Стоп цензурі!” розповсюдженій у вівторок.
“Не секрет, що політичні сили вже давно використовують практику замовлення матеріалів про себе та розміщення їх як у новинних програмах, так і в суспільно-політичних програмах на ТБ, у вигляді “незалежних” публікацій в друкованих ЗМІ чи інтернет-виданнях”, – нагадали активісти.
“Це серйозно спотворює український інформаційний простір, оскільки замість інформації про діяльність політиків, глядачі та читачі мають можливість ознайомитися хіба що з розробками “PR служб” цих політичних сил”, – уточнили представники руху.
“При цьому не має значення, чи певний матеріал, поданий з очевидними порушеннями журналістських стандартів, був розміщений за гроші або ж він з’явився внаслідок тиску політиків, чиновників, власників ЗМІ на редакційний колектив”, – додали в “Стоп цензурі!”.
Журналісти нагадують, що, як показують моніторинги громадських організацій, практика розміщення “політичної “джинси” посилюється напередодні виборчих кампаній.
“В ЗМІ ми спостерігаємо значну частину матеріалів, де явно порушені журналістські стандарти балансу, об’єктивності, актуальності та точності подачі інформації. Причина лежить саме в бажанні політиків різними засобами змусити говорити про себе без жодної критичності у винятково комплементарному стилі”, – заявили учасники руху.
“Зараз особливо помітними є порушення у подання інформації про представників діючої влади, а також народних депутатів Наталю Королевську, Арсенія Яценюка, екс – секретаря Київради Олеся Довгого”, – зазначають в “Стоп цензурі!”.
“Хочемо нагадати, що замовні матеріали, як і будь-який тиск з боку влади, менеджменту чи власників ЗМІ, є формою цензури згідно закону “Про інформацію”, а відтак має каратися відповідно до українського законодавства”, – йдеться в заяві журналістів.
“Ми публічно заявляємо свою позицію не виконувати “джинсові замовлення” та інформувати про факти замовлення інформаційних повідомлень від політиків чи політичних сил, про які нам відомо”, – пообіцяли журналісти.
Як відомо, громадський рух “Стоп цензурі!” створений 21 травня 2010 року. Рух є неформальним об’єднанням журналістів, що утворилося у відповідь на утиски свободи слова в Україні, пише Українська правда
Цікаво, чи місцеві інтернет-ресурси і газети відмовляться від такої практики, бо чим ближче до виборів тим більше “ексклюзиву” у вигляді звернень до громадян, “висвітлень” позиції, і аналізу подій які відбуваються в оласті від політиків, які бувають тут у Тернпополі, не кажучи вже про районні центри лише перед виборами і то при зустрічі з виборцями, а їх прес-служби пишуть десятки “позицій” і розсилають в місцеві ЗМІ (не безкоштовно звичайно) і в людей складається хибне враження про присутність людини в області. Скажімо Чижмаря всі згадали після рекламної кампанії на бігбордах і проплачених статей в пресі, але чи всі знають що будучи депутатом обласної ради, він нразу не був на комісії і раз чи два на сесії.