Головна Політакценти Олег Барна: Політика Яценюка з приватизації державних підприємств розвалить економіку України

Олег Барна: Політика Яценюка з приватизації державних підприємств розвалить економіку України

Зараз фактично починається схема приватизації «Укрзалізниці». Яценюк із своїми пасинками готував пакет документів щодо приватизації ряду державних підприємств. Про це заявив народний депутат Партії «Солідарність – Блок Петра Порошенка» Олег Барна в коментарі журналістам в кулуарах Верховної Ради.

«В списку приватизації були спиртова галузь, лісове господарство, залізниця. Подаючи цей документ у Верховну Раду Яценюк зрозумів, що депутати не погодять цей законопроект, тому він пішов шляхом приватизації, створення публічного акціонерного товариства. Але мета залишилася підла і цинічна – прихватизація рентабельних державних підприємств. Пам’ятаємо, як почався розвал економіки під час великої приватизації в 90-х роках. За безцінь люди продали майнові сертифікати, які скупили окремі клани. Проводилась державна злочинна політика щодо знецінення цих сертифікатів. Завдяки цьому в державі з’явились перші олігархи, які обманули народ і державу. Недолугі власники задарма розпродали майно і позбулися цих підприємств», – зазначив народний депутат Олег Барна.

«Недолугість і цинізм Прем’єр-міністра полягає в тому, що транспортна, спиртова, енергетична галузі не можуть бути збитковими. Навіть за Союзу і незалежності України вони завжди були прибуткові. А збитковими  стали тоді, коли їх почали об’єднувати в концерни, позбавивши юридичного права вирішувати на своєму рівні питання, а все через Київ. Ці підприємства штучно довели до банкрутства, а тепер показують, що державна форма неефективна. Тут питання стоїть швидше не в формі управління, а в менеджменті, кадровій діяльності та недолугості Яценюка. Якщо Прем’єр-міністр вже запрограмований на тому, щоб приватизувати рентабельні підприємства, то навряд че хтось зможе змінити його з свого курсу.

Суть полягає в тому, якщо на посади силовим методом призначаються «наглядачі» і мають на меті довести підприємство до банкрутства для того, щоб потім показати його нерентабельність та приватизувати, то все це заплановано на розвал і занепад. Але якщо тут поставити фахового керівника, дати йому відповідні повноваження, повірте, підприємство підніметься і працюватиме не гірше приватних, приносячи серйозні прибутки», – розповів парламентар.

«Залізниця, паливно-енергетичний, оборонний, військово-промисловий комплекси, зв’язок, транспорт, спирт – це стратегічні галузі, які формують питання національної безпеки, тому повинні бути в державній власності. Наприклад, приватизація єдиного державного підприємства зв’язку  «Укртелеком» призвела до того, що тепер наші військовослужбовці позбавлені державного безпечного зв’язку. Залізниця – одна із стратегічних галузей для України з великою мережею, де перевезення можуть приносити великі прибутки.

Я запитав в міністра інфраструктури: «Шановні, куди діваються наші дороги? Вони нищаться, чому нищаться? Тому що фури вагою від 60 тонн і вище возять по асфальтних дорогах. А для чого в нас тоді транспортні залізничні перевезення? Перекиньте на них основний вантаж, заборонивши використання фур. Тоді залізниця буде прибуткова і не руйнуватимуться дороги», – наголосив народний депутат Олег Барна.

За його словами, в Україні багато логістичних компаній, які мають свій заробіток та залежні від певних олігархів. Існує необхідність поставити їх в жорсткі законодавчі рамки, щоб дотримувались і діяли відповідно до закону.

«Моя пропозиція полягає в тому, щоб заборонити використовувати фури на території України, вантажопідйомність яких в завантаженому стані є більше 30 тонн. Зараз потрібно виділити державний кредит на будівництво вантажних вагонів та повернути вантажний корпус залізниці, який був приватизований олігархами. Ще за Януковича логістичні клани взяли їх в оренду за низькими цінами та передавали в оренду виробничим структурам для перевезення по завищеній ціні», – сказав Олег Барна.