Депутат Тернопільської міської ради Василь Лукін, черговий раз здивував мабуть усю журналістську спільноту свої новим інформаційним ресурсом з промовистою назвою LOOK-IN Ternopil news. Сьогодні на нашу редакіцйну скриньку надійшло повідомлення “Про виконання Програми економічного та соціального розвитку міста Тернополя на 2011 рік”. Виступ сильний… судіть самі…
Програма соціально-економічного розвитку, звіт про виконання якої ми заслухали, це перша програма, яку приймали ми як депутати у цьому скликанні. Зрозуміло, що не все вдалося запланувати, а отже і виконати ідеально. Можливо тому, що частина посадовців міської ради вперше готувала такий об’ємний документ і не все врахувала. Сподіваюсь, що мій аналіз цього звіту дасть можливість працівникам управлінь та відділів на майбутнє уникнути певних помилок в своїй роботі. Отже, пропоную інформацію по наступних розділах.
інвестиційна політика
Коли йдеться про інвестиції, то ми повинні розуміти, що не всі кошти, які залучаються в економіку є інвестиціями. І ті кошти, які інвестор хоче вкласти в економіку регіону, реєструють в установленому порядку, після чого ці гроші можна вважати інвестиціями. Я маю сумнів, що гроші, які тернополяни заробляють за кордоном, а потім вкладають, наприклад, в будівельну галузь, як тут згадано в звіті, мешканці реєструють як інвестиції. Така сама ситуація з автомобілями, більшість з яких є приватними і не використовуються для ведення господарської діяльності того, чи іншого підприємства і не можуть бути інвестиціями в правильному значенні цього терміну. Таким чином, ми маємо викривлені цифри, які не відповідають реальному стану справ. Від себе я готовий допомогти налагодити контакти з обласним управлінням зовнішніх зносин обласної державної адміністрації, а нашим службовцям треба буде лише правильно зібрати, опрацювати та використати відповідну інформацію.
Відкриття візового пункту, я оцінюю як позитивний сигнал, в першу чергу, для польського інвестора. Думаю, що нам треба працювати далі та в найближчому часі відкрити польське консульство в м.Тернополі
підприємництво
Зрозуміло, що умови розвитку підприємництва в Тернополі не можуть кардинально відрізнятися від загально державних. Проте ми як орган місцевого самоврядування можемо запропонувати додаткові преференції для полегшення ведення бізнесу в Тернополі. Наприклад, я пропоную вдосконалити механізм відшкодування відсотків за комерційними кредитами. Для того, щоб на таку допомогу від міської ради був попит, треба переглянути умови та лібералізувати їх. Зараз багато підприємців хочуть розширювати свій бізнес, але їм бракує, в першу чергу, так званих довгострокових коштів, які треба вкласти в розвиток з довготривалою окупністю. І міська рада тут може виступити надійним партнером
Житлово-комунальне господарство
Цей розділ теж мало чим відрізняється від інформації, яку нам запропонували минулої сесії, коли затверджували програму реформування галузі ЖКГ. До своїх попередніх зауважень, хочу додати наступне. Управління проводить недостатню роботу для роз’яснення переваг у створенні ОСББ. Коли Уряд говорить, що до 2015 року всі будинки повинні мати об’єднання співвласників, то ми навпаки – ліквідовуємо відділ, який безпосередньо цим займався. Логіки в таких діях я не бачу, але результат видно відразу: про ОСББ немає жодної інформації у звіті, окрім поодиноких статистичних даних. А об’єднання співвласників – це не лише спосіб управління своєю житловою власністю. Це і інвестиції в будинок, його прибудинкову територію. Це і підвищення конкурентного середовища серед виконавців послуг, яких найматиме ОСББ. Це кращий технічний та санітарний стан цілого будинку, а отже більша вартість окремо взятої квартири. Пропоную міському голові переглянути свою позицію щодо ліквідованого відділу та запропонувати механізм, як і чим міська рада може помагати ініціативним людям, які хочуть створити в себе в будинку об’єднання співвласників. І тоді цей розділ не буде обмежуватися тільки кількістю проведених семінарів з головами ОСББ, але і матиме глибший аналіз, яку роль в господарці та економіці міста відіграють такі об’єднання.
Туризм
В цьому розділі недостатньо відображена інформація про зроблену роботу, кількість залучених туристів та інвестицій в галузь чи туристичну інфраструктуру. В інформації нічого не сказано за Тернопіль, як центр туризму для всього регіону. Подорожуючі можуть обрати обласний центр як туристичну базу та здійснювати поїздки в радіусі до200 км, що абсолютно прийнятно для подорожей автомобілем. В це коло потрапляють як пам’ятки природи (печери, Дністровський каньйон, гори Товтри та практично весь Кременецький кряж), так і місця відвідування для туристів-паломників (Зарваниця, Почаїв, Заздрість, озеро святої Анни тощо). В цей радіус потрапляють і інші туристичні об’єкти: пам’ятки архітектури, музеї, садиби зеленого туризму тощо. В звіті хотілось би побачити, що зроблено, щоб турист, який обрав Тернопільщину, міг комфортно себе почувати саме в обласному центрі, отримати весь спектр необхідних послуг та консультацій. Пропоную на майбутнє врахувати це та відобразити в звіті за перший квартал цього року.
Сподіваюсь, що сказане мною не залишиться поза увагою управління економіки, як головного розробника цього проекту рішення, та інших управлінь та відділів, які виправлять згадані недопрацювання у своїй подальшій роботі.