Головна Політакценти Як Гоч і команда збираються “розводити” виборців

Як Гоч і команда збираються “розводити” виборців

Петро ГочПартія регіонів на низькому старті. Вже за декілька днів країну охопить інформаційна кампанія, мета якої – максимально підготувати виборця до перемоги провладної партії на парламентських виборах. Востаннє така масштабна агітаційна кампанія відбувалась в Україні лише під час президентських виборів 2004 року.

Втім тепер в розпорядженні влади – ще більш потужний інформаційний ресурс і добре організована партійна структура. “Регіонали” успадкували найгірше з традицій виборчих технологій останніх років: від відвертої маніпуляцій емоційними гаслами щодо мови та історії часів Кучми до популізму часів Юлії Тимошенко.

“Українській правді” вдалося отримати повний пакет документів, які розсилаються штабом Партії регіонів напередодні виборчих перегонів. Головними темами майбутньої кампанії стануть соціальні ініціативи Віктора Януковича, успішне проведення ЄВРО 2012 та мовна політика. Попри публічні заяви регіоналів, що мовне питання виникло само по собі, аналіз отриманих документів доводить, що це одна з ключових тем агітаційної кампанії.

Втім, одразу після виборів тема мови зникає з усіх темників та меседжів.

Розсилка цих документів проводиться згідно з листом першого заступника голови Партії регіонів Володимира Рибака, який також є в розпорядженні “Української правди”. За словами джерела, такий пакет отримали керівники усіх передвиборчих штабів партії, народні депутати, провладні депутати-мажоритарники, а також народні депутати Партії регіонів.

Розпорядження пана Рибака датовано… 3 липня 2012 року – як раз в день, коли Верховна рада проголосувала закон про засади мовної політики у другому читанні. За інформацією джерел, саме в цей день штаб “регіонів” почав розсилку пакету документів адресатам.

Серед одинадцяти файлів, які потрапили у розпорядженні редакції, найважливішими виявились два ключових документи, в яких викладені всі етапи, пріоритети та ідеологічні засади майбутньої парламентської кампанії Партії регіонів.

Перший документ називається “Пріоритетні напрямки роботи народних депутатів України в рамках ідеологічного забезпечення парламентської виборчої кампанії 2012 р.”.

На дванадцяти аркушах ретельно виписані всі обов’язки народних обранців Партії регіонів в рамках агітаційної роботи. В тому числі теми та ключові тези під час публічних виступів. Згідно з документом, протягом кампанії на електронні адреси “регіоналів” щодня надсилатимуться додаткові матеріали та меседжі.

Вся парламентська кампанія “регіоналів” умовно поділена на декілька етапів (хвиль), які представлені у вигляді графічної презентації під назвою “Тематические направления избирательной кампании 2012″.

Що цікаво, якщо співставити дати створення документів з датами ухвалення мовного закону, виявиться, що мовне питання було закладене у інформаційну стратегію Партії регіонів задовго до другого читання. Зрештою це повністю нівелює тезу керівників провладної партії, що вони вимушені були голосувати за закон з порушенням регламенту у відповідь на затягування часу з боку опозиції. Насправді цей крок був лише черговим етапом кампанії регіоналів.

Всього кампанія налічує чотири так звані хвилі. Кожній з них присвячений окремий слайд з головними меседжами на цей період.

ПЕРША ХВИЛЯ: ЄВРО 2012, ІСТОРІЯ ТА МОВА

Перший етап кампанії “регіоналів” припадає на червень 2012 року і пройшов під гаслом “Хаос преодолён. Стабильность достигнута!”. Головні тези цієї хвилі – нова соціальна політика, ЄВРО 2012 та мовна політика.

На цьому етапі й у подальшому пріоритетна тема агітаційної кампанії – мовна політика. Попри публічні заяви регіоналів, що тема мови не несе виборчого характеру, згідно з внутрішніми документами, питання мови має найвищий пріоритет на загальнонаціональному рівні і повинно підкреслити конкуренті переваги Партії регіонів.

Щодо чемпіонату з футболу, виборці мають знати, що лише завдяки новій владі вдалося (цитати з документу): “повернути в країну практично втрачене ЄВРО-2012″, “провести ЄВРО-2012 на високому організаційному рівні” та “подарувати мільйонам вітчизняних та іноземних уболівальників незабутнє свято футболу”.

Однією з ключових дат цієї хвилі було 22 червня – початок Великої вітчизняної війни. Ця подія мала б висвітлюватись під гаслом “НЕ ДАМО ПЕРЕПИСАТИ ІСТОРІЮ!”.

Треба визнати – запланований графік виконується штабом “регіоналів” досить ретельно.

Це – скріншот з офіційного сайту Партії регіонів від 22 червня – в день початку Великої вітчизняної війни. Простий пошук за словами “не дадим переписать историю” надає численні посилання на офіційні сторінки інших обласних осередків партії з подібними ж тезами.

ДРУГА ХВИЛЯ: ІНІЦІАТИВИ ЯНУКОВИЧА, ЄВРО 2012 ТА МОВА

Другий етап кампанії Партії регіонів припадає на липень-серпень поточного року. Головний пріоритет агітації цього літа – нові соціальні ініціативи Віктора Януковича.

Агітаторам з числа народних депутатів наказано “посилити інформаційно-роз’яснювальну роботу серед широких верств населення щодо висвітлення та підтримки рішень Президента України В.ЯНУКОВИЧА, Кабінету Міністрів та позиції Партії регіонів з актуальних питань”.

Згідно з інструкцією, “президентська тисяча” має стати фундаментом добробуту, а стабільність неодмінно вести до благополуччя. Крім того, найближчі два місяці виборців очікують численні інтерв’ю та ефіри, під час яких їм мають довести, що ЄВРО 2012 – це успіх України та інвестиції в її майбутнє.

Також вперше з’являється теза щодо чесних виборів, які мають зберегти в країні стабільність.

В цей період і у подальшому народним депутати мають донести до виборця результати “конструктивної та результативної роботи висококваліфікованої владної команди”, якій вдалося (цитата з документу): “подолати руйнівні наслідки помаранчевого “правління” та забезпечити економічну стабільність, низьку інфляцію, зростання показників ВВП та промислового виробництва”.

 

Теза про мову залишається незмінною.

ТРЕТЯ ХВИЛЯ: “МЫ ХОТИМ ГОВОРИТЬ НА РОДНОМ ЯЗЫКЕ!”

Третій етап кампанії триватиме протягом вересня і до дня виборів – 28 жовтня і пройде під гаслом “Результаты достойны доверия!”. Очевидно в даному контексті маються на увазі результати виборів.

В останні дні до голосування виборцям доводитимуть, що в Україні престижно працювати і взагалі-то вони живуть “в успішній країні успішних громадян”.

Що цікаво, третя хвиля припадає на п’ятнадцятиріччя Партії регіонів, яке святкуватимуть за два дні до виборів – 26 жовтня. А самі вибори пройдуть в день визволення України від фашистських загарбників. Очевидно, в цей день “регіонали” планують відсвяткувати дві перемоги.

Теза про мову продовжує залишається в арсеналі агітаторів

Втім, на виборах інформаційна кампанія Партії регіонів не закінчується. Попереду – остання хвиля та закріплення перемоги.

ЧЕТВЕРТА ХВИЛЯ: “РЕЗУЛЬТАТАМ ДОВЕРЯЕМ!”. РІДНА МОВА ВЖЕ НЕ ПОТРІБНА

Останні етап інформаційної кампанії має стартувати одразу після голосування – в листопаді. Головна мета цієї хвилі – викликати у виборців довіру до отриманих результатів.

Але головне, що спадає на очі на цьому слайді – відсутність тез про мову. Очевидно, після виборів у штабістів Партії регіонів зникає потреба “говорити рідною мовою”.

P.S.

Як ми вже зазначали, всього пакет налічує одинадцять документів, які умовно можна розділити на три частини – організаційно-юридичну, практичну та ідеологічну.

Головним організаційним документом є графік роботи партійних осередків до з’їзду Партії регіонів. Зокрема, місце та дати партійних конференцій в усіх областях України починаючи з 7 (Львівська, Житомирська Рівненська) і закінчуючи 27-29 липня (Луганська, Харківська, Київ).

До юридичної частини входять шість файлів з роз’ясненням чинного законодавства. Зокрема, щодо висування і реєстрації кандидатів у народні депутати в одномандатних та у загальнодержавному багатомандатному виборчому окрузі. Крім того, штабам та кандидатам даються методичні рекомендації щодо роботи довірених осіб, розпорядження виборчих фондів та юридичних нюансів і обмежень проведення передвиборної агітації.

Крім того, серед надісланих файлів є два цікавих документи “Співпраця з телевізійними ЗМІ” та “Методические рекомендации спикеру”. Які саме вказівки надаються “регіоналам” у спілкуванні з журналістами буде опубліковано у другій частині цього матеріалу.

http://www.pravda.com.ua