Головна Політакценти На Тернопільщині на базі екстреної меддопомоги відкрили оперативно-диспетчерську службу (фото)

На Тернопільщині на базі екстреної меддопомоги відкрили оперативно-диспетчерську службу (фото)

У Тернополі на базі центру екстреної медичної допомоги та медицини катастроф відбулося відкриття оперативно-диспетчерської служби та підключення її до телекомунікаційної мережі загального користування міста. Участь у відкритті даної служби взяли в. о. Міністра охорони здоров’я України Уляна Супрун, голова Тернопільської обласної державної адміністрації Степан Барна та голова обласної ради Віктор Овчарук.

За словами Уляни Супрун, створення оперативно-диспетчерської служби дозволить доступно, безоплатно, своєчасно та якісно надавати екстрену швидку медичну допомогу жителям області.

Загалом, ОДС ЦЕМД, генеральним підрядником якої є ТОВ «Протекшн-Груп», створена для отримання та опрацювання інформації від жителів про необхідність надання екстреної медичної допомоги за регіональним принципом, підвищення оперативності, контрольованості та надійності функціонування всього технологічного циклу надання екстреної медичної допомоги.

До основних складових ОДС Тернопільського ЦЕМД відносяться:
Власне диспетчерська, до якої входять:
a) чотири диспетчери прийому виклику, які приймають безпосередньо звернення по багатоканальних цифрових лініях зв’язку 103 з задіяними IP-телефонією та SMS-інформуванням. Диспетчер також супроводжує з консультуванням пацієнта до приїзду швидкої, передає виклик диспетчеру напрямку;
б) п’ятеро диспетчерів напрямку обробляють звернення відповідно до регіональності. Отримавши виклик, диспетчер напрямку за допомогою програми, яка аналізує терміновість виклику, місце розташування спеціалізованих бригад, направляє виклик обраній бригаді шляхом електронної передачі сигналу на смартфон лікаря бригади, паралельно на смартфон водія формується і передається інформація про шлях доїзду до місця виклику;
в) старший лікар зміни на своєму робочому місці може контролювати всі процеси роботи своєї зміни, а саме: формувати і змінювати склад бригади; розміщувати всі бригади на карті; моніторити статуси всіх бригад; моніторити виклики;
г) лікар-консультант може: отримати звернення як з телефону на  консультативний номер, так і за допомогою переадресації від диспетчера прийому викликів; отримувати та розшифровувати телеметричну ЕКГ-інформацію від виїзних бригад та відправляти заключення та рекомендації щодо подальшої лікувальної тактики;
д) медичний реєстратор має доступ до всієї статистичної інформації, яка накопичується програмою в процесі поступлення, обробки викликів і за допомогою програми отримує статистичну звітність;
е) системний адміністратор контролює програмну і технічну сторони роботи ОДС;
у) наявне також навчально-тренувальне місце, яке дозволяє в реальному часі навчати диспетчера без перешкоджання роботі ОДС.

Надалі, при впровадженні ідентичних систем в усіх областях, виникне можливість взаємозаміщення однієї системи іншою та створення сучасної служби 112, яка націлена на ще ефективнішу допомогу жителям всієї країни.