Головна Політакценти Кандидати в депутати вішають локшину на вуха виборцям під різним соусом (аналіз)

Кандидати в депутати вішають локшину на вуха виборцям під різним соусом (аналіз)

vyboryМісцева преса загалом є досить заангажованою та надміру джинсовою, особливо у передвиборчі періоди, коли кожен кандидат у депутати старається будь-якими методами заявити про себе та свої «благі» вчинки.

 Та в цій ситуації можна зрозуміти і регіональні видання, існування яких, зазвичай, висить на ниточці через відсутність повноцінного фінансування. Відтак, у передвиборчий період газети мають можливість поповнити свою казну от такими рекламними матеріалами, хоч це і суперечить всім нормам журналістської етики.

(Примітка від ІМІ: “Це також суперечить Закону України “Про рекламу”, згідно якого маркування реклами може бути виключно помітками “Реклама” або “На правах реклами”)

Назва матеріалу: «Нова влада діє старими методами політичного переслідування»

У невеличкій замітці про екс-керівника РДА є багато ознак політичної джинси:

джинса-1

– однаковий матеріал розміщено відразу у двох газетах –  «районці» «Голос народу» та міському часописі «Чортківський вісник». Що характерно, відмінностей у цих двох повідомленнях немає зовсім, навіть фотографії – і ті однакові;1413297685 1413297714

– у матеріалі вбачається суцільний позитив від діяльності Віктора Шепети, автор не скупий на компліменти у сторону політика. Така похвала є безпідставною, адже зрозуміло, що за час його каденції можна виділити не лише хороше;

– матеріал відстоює позиції особи, що бере участь у виборчому процесі. І хоч про участь у виборах згадується лише мимоволі (у висновку), та це дуже впадає у вічі;

– автор вдається до надмірного суб’єктивізму, вихваляючи політика;

– автор матеріалу, фактично, вважає себе політологом і ніби-то дає експертну оцінку вчинкам політика під кутом, котрий вигідний для нього та його політичної партії.

Як завжди, у передвиборчий час відразу дві газети Чортківщини (Тернопільська область) вщент наповнені матеріалами про різні політичні партії, окремих політиків та їх діяння – словом, джинсою.

У останньому номері газети чортківського району «Голос народу» (на момент написання – 10 жовтня) вже перша сторінка повністю заповнена політичною рекламою, вмістилось аж 6 банерів, на котрих позиціонують кандидати у народні депутати.1413297862

Та на цьому все на закінчується, а лише починається. Відтак, друга сторінка – ще один замовлений матеріал про політика Івана Стойка.

І хоч заголовок «Тетяна Чорновол: «Ми – монолітна команда Майдану, що пройшла випробування в бою за Україну», по суті, не має відвертого рекламного акценту, та, якщо вчитатисьу  текст, політичні заклики відразу стають помітними. Тут є і найпозитивніші улесливі слова Чорновол про Стойка, і прямий заклик підтримати його на виборах: «Прошу всіх патріотів-українців підтримати Івана Стойка!».

На третій сторінці також матеріали про політичних діячів та партії. Спершу про Олега Барну – кандидата у народні депутати від «Блоку Петра Порошенка», де дуже вихваляється саме ця політична сила, акцентується лише на її позитивних діяннях та бажаннях, котрі вони хотіли би втілити, будучи при владі, що властиво політичній джинсі.

Не встигає читач відпочити від теми політики, як на цій же сторінці бачить ще один «джинсовий» матеріал, тільки на цей раз йдеться вже про «Батьківщину» та Віктора Шепету. І, знову ж таки, як і у попередніх замовних матеріалах автор не жадібний на компліменти, роздає хороші аванси політику, цим самим позбавляючи свою замітку будь-якої об’єктивності.

Перегорнувши кілька сторінок, знову натрапляємо на постать Віктора Шепети, котра фігурує у матеріалі із назвою «Андрій Шевченко: «У «Батьківщини» подвоєна відповідальність за ваш край». Шевченко, ведучи розповідь у загальному про політичну ситуацію в круїні, згадавши вибори, закцентував увагу на особі Шепети (як представника «Батьківщини»), знову розсипаючись компліментами у сторону кандидата у народні депутати: «людина нової генерації, енергійна, рішуча, зі справжніми бійцівськими якостями, ключова фігура під час Євромайдану на Чортківшини».

Ще однією помітною ознакою джинси є те, що пан Шевченко у своєму коментарі звертається до узагальнення «соціологія показує не менше 60% українців, що твердо виступають за це (вступ до НАТО)…». Так як це вже другий матеріал про одного і того ж політика, то ми маємо повне право назвати це серією схожих комплементарних матеріалів, що присвячена певному об’єкту виборчого процесу, в нашому випадку – пану Шепеті.

Вся восьма сторінка видання відведена під інтерв’ю із ще одним кандидатом у народні депутати – Іваном Навольським. Цей матеріал підпадає під одну з головних ознак джинси – неважливий для громади матеріал про «потрібну» людину, адже отримана з інтерв’ю інформація аж  ніяк не претендує на звання суспільно-важливої.

У другій чортківській газеті – «Чортківський вісник» – перша сторінка так само заповнена лише агітаційними баннерами, що характерно – такими ж як і у іншій чортківській газеті.

Заяць Тарас, студент ТНПУ ім. Гнатюка, в рамках конкурсу “Лови Джинсу”

1 коментар

  1. досить непогано, цю інформацію добре б опублікувати у двох чортківських газетах, щоб люди знали що читають)))

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

Please enter your comment!
Please enter your name here