Щодня у ДТП гинуть десятки жителів нашої держави. Систематично катастрофи трапляються і на теренах нашої області. Від початку року на Тернопільщині у ДПТ загинуло кілька десятків осіб. Через високу аварійність на деяких ділянках доріг жителі області почали натякати на втручання потойбічних сил. Державтоінспекція по-своєму трактує аварійність у певних зонах, але від перестановки доданків число загиблих не змінюється. Вашій увазі рейтинг «бермудських трикутників», де внаслідок аварій систематично втрачають життя громадяни нашої області.
Місця з підвищеною аварійністю на автодорогах області у ДАІ називають місцями концентрації ДПТ. За визначенням, це ділянка дороги, у якій протягом визначеного періоду трапилося чотири і більше ДПТ.
Працівники автоінспекції не заперечують, що деякі дороги в області через високу аварійність справді набули поганої слави. Наприклад, про трасу, що проходить селом Смиківці (Тернопільський р-н), говорять, що висока аварійність на ній пов’язана з тим, що колись на цьому місці було кладовище. Натомість у працівників ДАІ є більш прозаїчніше пояснення такому явищу, мовляв, дорога простора, тому водії дозволяють собі перевищувати швидкість руху. Саме це є причиною більшості ДТП на даній ділянці. Втім і не тільки на цій.
За словами начальника сектору зв’язків з громадськістю Миколи Лецкалюка, перевищення допустимої швидкості є головною причиною серед усіх ДТП.
Сьогодні чи не найбільше проблем у частині аварійності саме з дорогами державного значення – Тернопіль-Підволочиськ та Тернопіль-Зборів. Не поступається місцем і дорога Кременець-Почаїв. До Почаївської лаври їде велика кількість транспорту, в основному іногороднього. Водії не знають маршруту руху, тому там щороку виникає ряд аварій. Є проблеми і на ділянках дороги Львів – Тернопіль, особливо на спуску в с.Озерна біля каплички. Там водії набирають швидкість і забувають, що одразу за поворотом пішохідний перехід. Не менш проблематичним є перехрестя на об’їзді Зборова. Там для контролю ситуації на дорозі розміщено стаціонарний пост ДАІ.
Виникненню ДПТ на дорогах області сприяє погане освітлення автошляхів та відсутність облаштованих тротуарів. Часто пішоходи рухаються по краю пішохідної частини, а водій у світлі зустрічних фар не побачить людини. Як результат, може відбутися зіткнення, каже Микола Лецкалюк. Іншою характерною причиною ДТП є неспроможність пішоходів об’єктивно оцінити дорожню ситуацію. Вони перебігають дорогу безпосередньо перед транспортом або ж раптово виходять на дорогу з-за транспорту чи інших споруд. Такі випадки, як правило, трапляються біля автобусних зупинок. Не завжди дороги відповідають вимогам, особливо в частині осьової розмітки.
На території області справді є ряд ділянок, які потребують реконструкції та додаткового облаштування. Звичайно, ці роботи потребують певних вкладень та фінансування. На виконання цих робіт було направлено ряд приписів. Державтоінспекція формувала перелік необхідних для виконання робіт. Провела відповідні розрахунки та направила інформацію в облдержадміністрацію. Днями ДАІ отримала відповідь про відсутність в обласному бюджеті коштів на виконання цих робіт.
Ще одним фактором, який погіршує статистику аварійності області, є несприятливі погодні умови. До того ж ріст кількості ДТП Микола Лецкаюк пояснює нехтування водіями та пішоходами власною безпекою та життям. У структурі смертності внаслідок ДТП пішоходи та велосипедисти займають одне з головних місць. Справа в тому, що ані перші, ані другі, як правило, не мають на собі світловідбиваючих елементів. Також варто зазначити, що основну категорію водіїв становлять молоді люди віком 20-30 років, які і не мають достатньо досвіду керування транспортним засобом.
Загалом у структурі ДТП переважають наїзди на пішоходів. В основному вони трапляються у вечірній час. Натомість торік у структурі ДТП переважали зіткнення та перекидання.
Зоряна Гарасимів («Номер один»)