Головна Новини Тернопільським водіям прийдеться купити жилет з помаранчевими смужками

Тернопільським водіям прийдеться купити жилет з помаранчевими смужками

ДАІ

ДАІУ разі прийняття змін до ПДР, тернопільським водіям доведеться поповнити свій гардероб і переплатити за бензин, а також приводів для штрафів стане більше. Кабінет міністрів України з подачі Державтоінспекції пропонує внести ряд суттєвих змін до Правил дорожнього руху. Можливі нововведення вже опубліковані на сайті ДАІ, до 30 грудня до обговорення проекту запрошують приєднатися всіх бажаючих – пише ЛБІ

У пояснювальній записці до документа зазначається, що мета нововведень – підвищення безпеки дорожнього руху шляхом посилення вимог до застосування технічних засобів регулювання, впровадження європейських зразків дорожніх знаків і дорожньої розмітки, а також уточнення термінології та інших положень ПДР.

Ряд запропонованих ініціатив викликають багато питань і вимагають додаткових уточнень, деякі пункти відверто можуть викликати невдоволення у водіїв. Однак є в проекті і корисні пропозиції, які зможуть покращити ситуацію на українських дорогах.

Помаранчеві жилети

Державтоінспекція пропонує заборонити експлуатацію транспортного засобу у разі відсутності в автомобілі сигнального жилета. В ініціативою МВС кажуть, що водієві буде заборонено під час вимушеної зупинки на дорозі в темну пору доби та в умовах недостатньої видимості знаходитися на проїжджій частині дороги (вулиці) без сигнального жилета.

Більше того, відсутність в машині сигнального жилета, навіть якщо водій і не планує ходити в нічний час по проїжджій частині, згідно із запропонованими змінами, є приводом для заборони співробітником ДАІ подальшої експлуатації транспортного засобу.

Раніше інспектор у разі перевірки комплектності легкового автомобіля міг заборонити його подальшу експлуатацію лише у разі відсутності в машині медичної аптечки, знаку аварійної зупинки і працездатного вогнегасника.

У МВС також розповіли, яким повинен бути сигнальний жилет: помаранчевий з смужками із світлоповертального матеріалу (ГСТУ 4050-2001); без будь-яких написів та розпізнавальних знаків, які визначали б його приналежність до оперативних, дорожньо-експлуатаційним або комунальним службам.

Чому колірна гамма жилетів обмежена тільки помаранчевим, у проекті постанови не уточнюється. Можна лише припустити, що оскільки салатовий колір жилетів вже зайнятий даішниками, щоб не виникало непорозуміння хто є хто на дорогах, колір вирішили уніфікувати. Ще один момент: водій, який вийшов з машини, – вже не водій, а пішохід. А стало бути, вимога носити помаранчевий жилет можна оскаржити.

Пішоходи-маячки

Обов’язок світитися в темряві може торкнутися не тільки водіїв, але й пішоходів. Якщо в чинній редакції ПДР в темну пору доби та в умовах недостатньої видимості пішоходи, які рухаються по проїзній частині або узбіччі, повинні виділити себе, а за можливості мати на зовнішньому одязі світловідбиваючі елементи, для
своєчасного їх виявлення іншими учасниками дорожнього руху, то в запропонованих змінах наявність на зовнішньому одязі світловідбивних елементів стає обов’язковим.

З палаючими фарами цілодобово

Згідно законодавчої ініціативи, з 1 жовтня по 1 травня на всіх механічних транспортних засобах поза населеними пунктами повинні бути включені денні ходові вогні, а в разі їх відсутності в конструкції транспортного засобу – ближнє світло фар.

Що таке “ходові вогні” законодавці пояснили: це зовнішні світлові прилади виключно білого кольору, передбачені конструкцією транспортного засобу, встановлені спереду машини і призначені для покращення видимості під час її руху в світлий час доби.

І якщо користь від такої ініціативи очевидна, то противники цілодобової навантаження на генератор скажуть про збільшення в такому режимі витрати палива. Машина з увімкненими фарами дійсно споживає більше пального. В залежності від моделі авто і об’єму двигуна витрата палива при ближньому світлі збільшується на 1-2%. Якщо взяти за приклад середньостатистичний седан з витратою палива 10 літрів на 100 км, то фінансові втрати на включених фарах складуть приблизно 1,1-2,2 грн. на 100 км шляху.

В Україні зареєстровано більше 10 млн. автомобілів. Скільки з них щодня відправляється в заміські поїздки, статистики немає. Однак якщо припустити, що це число становить хоча б 100 тис., то за кожні пройдені ними 100 км українці переплатять за паливо близько 150 тис.грн. Дрібниця, а власникам заправок – приємно.

Ще одна зацікавлена сторона – інспектора ДАІ: у разі внесення поправок порушника на заміській дорозі буде видно здалеку.

Варто нагадати, що практика “вічно включених фар” в Україні вже застосовувалася в середині дев’яностих. Тоді ініціатива протрималася зовсім недовго: її скасували після протестів водіїв – багато забували вдень при зупинці вимикати фари, а потім не могли завести машину через розрядженого акумулятора.

Тим часом, за даними Голландського дослідного інституту безпеки дорожнього руху, 50% ДТП, обернулися летальним результатом учасників, відбувається через те, що водій пізно помічає небезпеки, а на перехрестях причиною 80% важких аварій стають машини, непомічені іншими учасниками руху. Тому не дивно, що на території Європи став обов’язковим ближнє світло знизив аварійність на 20-25%.

Зайве світло
Деякі водії включають задні протитуманні ліхтарі по справі і без. Особливо вони сліплять водіїв позаду автомобілів, що йдуть під час дощу та після нього. Діючі Правила дорожнього руху дозволяють використовувати протитуманні ліхтарі в умовах недостатньої видимості як у світлу, так і в темний час доби. У змінах пропонується використовувати такий світ виключно в умовах недостатньої видимості.
Паркування на газонах і фішки
Ще одним нововведенням в ПДД може стати заборона стоянки на газонах. Щоб не виникало питань, що ж саме вважати газоном, в проекті постанови роз’яснюється, що газон – елемент дороги, призначений для зелених насаджень.

Також пропонується заборонити встановлювати на проїжджій частині предмети, які перешкоджають проїзду або паркування транспортних засобів (за винятком випадків оформлення ДТП або виконання дорожніх робіт). Така норма, насамперед, може торкнутися власників магазинів, ресторанів і всіляких установ, власники яких люблять на проїжджій частині біля фасадів своїх об’єктів встановлювати “фішки”, які не дають можливості автомобілістам зупинитися поруч.
Обов’язок перевзуватися

ДАІ хоче заборонити використання транспортних засобів з шинами, що не відповідають сезону експлуатації. Ось тільки в запропонованій редакції ПДД немає чіткого визначення часових рамок для зміни покришок.

Враховуючи клімат України, розмитість вимог може викликати певні труднощі. Адже в один рік снігу може не бути до 1 січня, а в іншій він може випасти ще в жовтні. А до березня, особливо на півдні країни, вже може бути досить тепло. При цьому зимова гума, яка м’якше річною, створює певні ризики в теплу пору: гальмівний шлях автомобіля збільшується. Тому примусове використання таких шин потенційно підвищує аварійність.

Реклама на розсуд

Також варто виділити запропоновану документом ініціативу виключити з ПДР пункт про узгодження з підрозділами ДАІ розміщення реклами на транспортних засобах.

Свої зауваження та пропозиції щодо проекту змін ПДР можна надіслати за адресою 01021, Київ, вул.Інститутська, 29-а або на електронну пошту yarek@mia.gov.ua. До 30 грудня включно.