Більшість тернопільських фірм таксі, за формою реєстрації є надавачами лише «інформаційних» послуг, що означає підписання під єдину диспетчерську службу, і все. Ліцензія, технічний огляд, податки не хвилюють власника «диспетчерського пункту», натомість дуже сильно «печуть» власників авто – приватних підприємців, які піклуються аби їм було краще та вигідніше. І того, людина – власник авто стає учасником так-званої фірми, яка надає послуги ліцензування (такі самі як і держава), тільки значно дешевше.
Зокрема, в Тернополі діє фірма “Бонус 3”, зареєстрована у Дніпровському районі м.Києва по вул. Кибальчича, 1, на прізвище Холдаш В’ячеслава Юрійовича. За підписання під ліцензію цієї фірми представники отримують від одного таксі 400-500 грн., а далі по 300 в місяць. У той час, коли для простого, але чесного місцевого власника таксі – приватного підприємця (самозайнята особа, чи юридична особа) одна машина в місяць обходиться у 1300-1500 грн., куди включають різного роду держмита, медичний огляд водіїв, використання радіочастотного ресурсу, технічний огляд авто тощо. За нашою інформацією клієнтів фірми «Бонус 3» на даний час в області нараховується кілька сотень таксистів, які не доплачують в бюджет значні суми коштів. Цікавим є й те, що під цю підприємницьку структуру «лягли» та продовжують «лягати» ряд популярних у Тернополі таксомоторів.
Зрозуміло, що без серйозної «криші» у мінтрансі, податковій, міліції та ряді інших контролюючих структур таку оборудку не можна було б провернути, проте вона успішно працює вже декілька років – за старої, а нині за нової влади. Означене вказує лише на те, що справжні власники донині є при владі і продовжують поповнювати свої кишені.
Тож кому вигідна таке «ліцензування» і «сплата податків», особливо у теперішній час, коли так необхідне поповнення бюджету, якщо контролюючі органи, на це не зважають, а мінімальні податки течуть в бюджет міста де зареєстрована фірма-ліцензіат? Хто «кришує» фірму, котра завдає збитки бюджету, – мінтранс, депутати, чи інші високопосадовці?…