ПриватБанк відмовився від використання будь-яких персональних даних під час телефонних розмов з клієнтами. Як повідомила прес-служба банку, це дозволить звести до мінімуму можливість шахрайства в разі дзвінків клієнтові нібито від імені банку.
Зокрема, банк ніколи не запитує номер банківської картки, строк її дії, ПІН-код або CVV2-код, пароль у Приват24, а також паролі, що надходять в SMS. Тому якщо телефонуватиме зловмисник, який буде намагатися з’ясувати ці дані, клієнт має знати, що це спроба шахрайства.
«ПриватБанк телефонуючи ніколи не запитує персональні дані, – говориться в повідомленні прес-служби банку. – Якщо буде необхідність підтвердження Вашого платежу, банк за допомогою різноманітних повідомлень попросить клієнта зателефонувати в банк цілком безкоштовно, щоб переконатися, що платіж здійснює клієнт, а не хтось замість нього».
Також ПриватБанк закликав своїх клієнтів ніколи не телефонувати у відповідь на незнайомі номери телефонів, навіть якщо власники цих номерів представляються працівниками банку.
«Єдиний номер ПриватБанку – це короткий мобільний номер 3700, усі дзвінки на який безкоштовні для користувачів, – зазначає прес-служба банку. – І ми ніколи не попросимо зателефонувати на інший номер».
Щоб повністю убезпечити себе від шахраїв, ПриватБанк просить клієнтів дотримуватися 8 простих правил особистої фінансової безпеки:
Правило № 1. Зберігайте Ваш ПІН-код, логін і пароль від Приват24 в недоступному для сторонніх людей місці і нікому їх не називайте.
Ніколи не записуйте ПІН-код на пластиковій картці: у разі крадіжки або втрати карти сторонні особи можуть без перешкод зняти з неї кошти.
Правило № 2. Ніколи не просіть незнайомих людей допомогти Вам скористатися пластиковою карткою.
Самостійно вводьте ПІН-код, не показуючи його оточуючим і не вимовляючи вголос.
Правило № 3. Ніколи не надавайте інформацію про свої картки третім особам, навіть якщо вони звертаються до Вас нібито від імені банку.
ПриватБанк не робить дзвінки і не відправляє повідомлення, в яких просить клієнтів вказати номер банківської картки, термін її дії, ПІН-код або CVV2-код Вашої картки, пароль в Приват24, а також паролі, що приходять по SMS. Якщо Ви подзвонили в банк, співробітник може уточнити дівоче прізвище Вашої матері або інше кодове слово, проте співробітники банку не дзвонять клієнтам для уточнення цієї інформації.
Правило № 4. Будьте пильні, якщо Вам приходять SMS невідомого авторства з проханням відправити отриманий код або дивний набір команд на інший номер.
Швидше за все, це шахрайство. Не розголошуйте зміст отриманого Вами SMS-повідомлення іншим особам.
Правило № 5. При оплаті покупок в Інтернеті будьте обережні і не розголошуйте особисті дані.
-
При оплаті покупок в Інтернеті необхідно вказувати тільки номер картки, термін дії та CVV2-код. З огляду безпеки ніколи не передавайте код CVV2 Вашої картки стороннім особам!
-
Якщо Ви часто здійснюєте купівлі в мережі Інтернет, відкрийте спеціальну Iнтернет-картку. Так максимально захищаєте свою основну картку, адже її номер та інші реквізити ніде не зазначаються.
-
Завжди звертайте увагу на інтерфейс сайту для оплати – будь-яка зміна кольорової гами та шрифту, наявність орфографічних помилок має викликати підозри.
-
Якщо Вас просять назвати дату і рік народження, дівоче прізвище матері та інші особисті дані або набрати різні комбінації цифр на телефоні, то Ви маєте справу з шахраєм. Будьте обережні, тому що у випадку переказу грошей шахраєві вони можуть бути повернуті лише за рішенням суду.
Правило № 6. Використовуйте надійні паролі і нікому їх не передавайте.
Надійний пароль – це такий пароль, який важко вгадати, але легко запам’ятати:
-
Використовуйте складні паролі, що складаються з літер (великих і маленьких), цифр і спеціальних символів (@, #, $, &, *, % і т. п.), які ви зможете запам’ятати, не записуючи;
-
НЕ використовуйте пароль, що включає особисту інформацію, яку легко впізнати (ім’я, прізвище, дату народження, номер телефону, автомобіля, адреса, клички домашніх тварин, імена близьких родичів тощо) ;
-
НЕ використовуйте в якості пароля один і той же повторюваний символ або повторювану комбінацію з декількох символів (наприклад: ZZZZZZZZ, abcabcabc, 111222333 ) ;
-
НЕ використовуйте в якості пароля комбінацію символів, що набираються в закономірному порядку на клавіатурі (наприклад: “12345678” або “qwertyui” і т. п.).
-
Ніколи не повідомляйте нікому свої паролі!
Правило № 7. Будьте завжди на зв’язку з ПриватБанком.
Будьте завжди на зв’язку з ПриватБанком. Якщо Ви помітили підозрілі пристрої на банкоматі або у Вас виникли складнощі з проведенням операції по карті, повідомте про це будь-яким з указаних способів:
-
за телефонами 3700 (з мобільного) або (056) 716 52 52
-
відправивши SMS -повідомлення на номер +38 (092) 302 07 17.
Правило № 8. Уважно огляньте банкомат перед використанням.
-
Перевірте, чи немає на банкоматі незвичних пристроїв (шахраї найчастіше розміщують їх поряд з карткоприймачем або клавіатурою).
-
Безпечний карткоприймач може бути двох видів: просто щілина без додаткових пристроїв, карткоприймач з прозорою накладкою.
-
Якщо на карткоприймачі непрозора накладка, в ній може бути пристрій, що зчитує дані з картки. Не використовуйте такий банкомат! Також не користуйтесь банкоматом, якщо картку складно вставити в карткоприймач.
-
Якщо клавіатура встановлена нерівно або незвично виступає, не використовуйте такий банкомат!
-
У разі виявлення сторонніх пристроїв на банкоматі зателефонуйте на номер 3700.