Декілька курйозних випадків розповіли у КП “Тернопільводокнал”.
«Контролер зайшов у помешкання зняти показники лічильника та нахилився над водоміром. І раптом помітив, як його металевий натільний хрестик піднявся й зависнув у повітрі простісінько перед очима. Бідолашний контролер втратив дар мови і деякий час отетеріло дивився на крихітне нерухоме розп’яття… Аж поки не відкинув думки про потойбіччя і не виявив цілком примітивну причину такої оказії – магніт. Величенький такий магніт біля лічильника, який залишили господарі оселі, аби спотворити роботу приладу і красти холодну воду», – зазначили у КП.
За словами фахівців, подібних випадків, коли люди втручаються у функціонування лічильників, контролери «Тернопільводоканалу» фіксують чимало. Упродовж останніх років в оселях містян побільшало сучасних водомірів – з антимагнітним захистом.
Фахівці розповіли, що одним із індикаторів втручання у механізм водоміра може бути пошкоджена пломба. Лічильники тернополян мають дві пломби – заводську (свинцеву) та «Тернопільводоканалу» (пластикову). Пломбу можуть знімати на час повірки лічильника. Опломбовувати і розпломбовувати лічильник мають право лише працівники «Тернопільводоканалу».
«Якщо ж повірку роблять на місці переносною установкою, то водомір не розпломбовують. Фахівці лише наклеюють на прилад спеціальний стікер, який інформує про те, що лічильник оглянули фахівці. Трапляється, дротик, який кріпиться до пломби, піддається корозії через підвищену вологість у приміщенні. Але підприємство з розумінням ставиться до таких ситуацій, якщо люди після виявлення пошкодження звертаються до водоканалу з проханням позачергової повірки», – пояснили у КП.
Інженер відділу розрахунків населення «Тернопільводоканалу» Олег Копанський наголосив: рано чи пізно будь-яка таємна крадіжка води стає явною. І для цього фахівцям не обов’язково натрапляти на зняту пломбу чи магніти.
«Інколи буває, що у квартирі живуть четверо чи п’ятеро людей, а щомісячно подають показники що свідчать про якийсь куб-два спожитої водиці. Нерідко такі факти виявляють навіть сусіди злодюжок. Наприклад, проаналізувавши на сайті нашого підприємства обсяги споживання води мешканцями під’їзду та дані загальнобудинкового лічильника. Адже у кабінеті користувача (населення) доступні детальні дані щодо нарахувань по будинку за звітний період, а також за попередні місяці. Для доступу в кабінет користувача населення необхідний номер особового рахунку та номер лічильника», – підкреслили у КП.