Головна Новини Що робити якщо в супермармаркеті пошкодили товар

Що робити якщо в супермармаркеті пошкодили товар

Якщо Ви випадково розбили або пошкодили товар то оплачувати його вартість Ви не зобов’язані, ГУ Держпродспоживслужби в Тернопільській області розяснили як себе поводити споживачам. Оскільки до моменту оплати купівлі товару власником речі є її продавець, у даному випадку торговельний заклад то відповідно до статей 323, 668, 1166 ЦК України ризик випадкового знищення та випадкового пошкодження (псування) майна несе його власник. Згідно з абз. 3 ч. 2 ст. 17 ЗУ «Про захист прав споживачів» забороняється примушувати споживача придбавати продукцію неналежної якості або непотрібного йому асортименту, у будь-який спосіб обмежувати використання ним електронних платіжних засобів, якщо відповідно до законодавства продавець (виконавець) зобов’язаний приймати їх до сплати.
– Не соромлячись, заявіть охороні або адміністрації магазину, що в «Цивільному кодексі України» говориться, що «ризик випадкової загибелі чи пошкодження речі несе її власник». Тобто, до моменту здійснення покупки власником речі є продавець. Виходячи з цього, ви не зобов’язані за неї платити. Детальніше про ризик випадкового пошкодження сказано в статтях 323, 668 і 1166 ЦКУ.
– Вимагайте від адміністрації супермаркету надати докази того, що саме ви винні в пошкодженні товару. Це можуть бути відеозаписи з камер відеоспостереження, свідчення свідків.
– Якщо пошкоджений вами товар зберігався в неналежних умовах (на полицях, не захищених спеціальним бортиком, в проходах між рядами і т. д.), вкажіть на цей факт.
– Нагадайте адміністрації магазину, що в Законі України «Про захист прав споживачів» у п.2 ст.17 сказано, що «Продавець (виконавець) зобов’язаний всіляко сприяти споживачеві у вільному виборі продукції. Забороняється примушувати споживача придбавати продукцію неналежної якості або непотрібного йому асортименту». Розбитий товар не є вашим вибором.
– Якщо наведені вами аргументи не зломили гнів охоронців магазину, поясніть, що відмовляєтеся платити штраф на місці (може, ви не розраховували на додаткові витрати, у вас з собою немає грошей) такі виплати здійснюються виключно через суд, та й то, в тому випадку, якщо буде доведена ваша вина.
– Якщо адміністрація все ж наполягає на тому, щоб ви заплатили за пошкоджений товар, вимагайте складання акту про інцидент, де будуть записані і свідчення свідків, і ваші, і адміністрації. Поясніть, що тільки на підставі цього акту та через суд будете оплачувати штраф.
– Якщо адміністрація продовжує на вас тиснути (завела в кімнату охорони, відмовляється випускати з приміщення супермаркету, вимагає залишити свої документи) слід згадати про пункти 1,4 і 5 статті 19 Закону України «Про захист прав споживачів», у яких йдеться про заборону нечесної підприємницької практики і агресивної діяльності. Відповідно до закону охорона супермаркету не має права затримувати вас, обмежувати вашу свободу.
Якщо після всіх цих аргументів Вас все одно продовжують примушувати платити за пошкоджений товар і відмовляються складати акт та фіксувати ситуацію на місці, телефонуйте до міліції. Ви не зобов’язані платити за розбитий товар, тим більше, якщо ви не винні у його пошкодженні.
Тому будьте обачні й ніколи не нехтуйте своїми правами. Знання закону може допомогти вам не потрапити у неприємну ситуацію, адже закон спрямований на захист ваших прав.
І наостанок, нагадуємо читачам, що ми завжди раді вам допомогти вирішити проблеми із захистом прав споживачів. Звертайтеся до нас за адресою: м. Тернопіль, бульвар Шевченка 11, та за телефонами: (0352)52-83-71 або на урядову гарячу лінію за номером 15-45.

Чи можна по дорозі до каси спожити товар?
Прямої заборони споживати продовольчі товари до моменту їхньої оплати в Законі “Про захист прав споживачів” немає. Проте, поки ви не заплатите за товар, він є власністю супермаркету. Працівники можуть вам зробити лише зауваження і попросити заплатити за нього на касі. Якщо відмовитеся оплачувати, то матимете справу з поліцією.

ТЕРНОПОЛЯНИ, ПАМ`ЯТАЙТЕ ПРО ВЛАСНІ ПРАВА!