Найбільше покриття доріг руйнують перевантажені великогабаритні транспортні засоби. Для комплексної боротьби з цим явищем Укравтодор впровадив систему автоматичного зважування у русі транспортних засобів на державних дорогах WIM.
Торік у Тернопільській області розпочали облаштування 3 майданчиків на дорогах М-30 Стрий – Ізварине, Н-18 Івано-Франківськ – Бучач – Тернопіль, М-19 Доманове – Ковель – Чернівці – Тереблече.
Зараз усі вони пройшли сертифікацію і працюють: зважують, виявляють порушників та навіть обраховують суму потенційного штрафу, який загрожує порушнику. Служба доріг у режимі онлайн отримує цю інформацію.
Як працює система зважування у русі?
Майданчик перекриває дорогу по всій ширині, а фіксація руху здійснюється цілодобово. Навантаження на кожну вісь вимірюється як мінімум у трьох послідовних точках. Автоматично зчитується номерний знак, габаритні розміри, загальна маса, навантаження на кожну вісь та кожне колесо окремо, кількість осей, швидкість руху тощо. Вплив людського фактору відсутній.
Які результати?
WIM на дорозі М-19
У період з 23 червня по 12 липня зафіксовано проїзд 5559 автомобілів масою більше 12 т.
З них 683 з порушенням габаритно-вагових норм
Потенційні штрафи становлять 5,6 мільйони гривень
WIM на дорозі Н-18
У період з 23 червня по 12 липня зафіксовано проїзд 3766 автомобілів масою більше 12 т.
З них 496 з порушенням габаритно-вагових норм
Потенційні штрафи становлять 4,1 мільйони гривень
WIM на дорозі М-30
У період з 8 по 12 липня зафіксовано проїзд 245 автомобілів масою більше 12 т.
З них 22 з порушенням габаритно-вагових норм
Потенційні штрафи становлять 17 тисяч гривень
Комплекс WIM фіксує перевищення встановлених норм і надсилає дані до Центру обробки даних. Інспектор перевіряє їх, формує постанову та накладає електронний підпис. Після цього постанова надсилається порушникові.
На кінець 2021 року в Україні було збудовано 101 майданчик WIM. Після запровадження автоматичного накладання штрафів кількість порушень зменшилась у 30 разів. Це яскраве свідчення того, нам вдається досягати своєї стратегічної цілі: запобігання перевантажень. Система WIM — це не каральний інструмент держави, а спосіб створити нову культуру вантажоперевезень в Україні.