Питання щодо оплати навчально-виробничої практики мають і батьки студентів, і ті, до кого вже звертались діти, аби влаштуватись. Все б нічого, якби не договір.
– У договорі про проходження практики є пункт 1.6 про оплату практики. Як я розумію, якщо практика оплачується, то практиканта потрібно оформити і заплатити за нього податок, крім того, заплатити учню. Але що можна заплатити учню 1-го курсу, який має елементарні навички? Для чого училище в договорі вказує пункт про оплату праці, тим більш, що гроші підуть не до кишені учнів, а в училище? Цікавить кому саме. А якщо практика не оплачується, то учні повинні з своєї кишені заплатити училищу. Не знаю яке підприємство згідне оформити практиканта, ще й першого курсу. На мою думку, практика учнів першого курсу має бути безоплатною, так як в них немає настільки професійних навиків. Чи дійсно практика має оплачуватись. І якщо вона оплачується, то чи потрібно учня оформляти і чому гроші йдуть в училище, а не учневі? – пише у рубриці «Питання-відповіді», що на сайті ТМР, пані Тетяна, яка зіткнулася з цією проблемою.
Втім, як з’ясувалося, схожі договори видають і в інших училищах Тернополя, зокрема у Тернопільському центрі професійно-технічної освіти (ПТУ №2).
– Це добре, якщо можна через своїх знайомих чи родичів знайти де проходити практику. А якщо ні? Угода дивна, бо там вказується не лише про оплату практики, але й про забезпеченням практиканта в разі потреби житлом, оплата проїзду на практику і з неї у навчально-виробничий період, – розповідає студент ПТУ №2 Іван. – Не знаю чи зарахують мені цю практику, бо мене прийняли, але не погоджуючись на ці умови. Я й не наполягав, бо вважаю успіхом й те, що мене взяли. Сподіваюсь, навчать чогось, бо… не хочу ображати навчальний заклад, але там хіба гроші безбожно деруть з нас, умови проживання жахливі – обіцяли перед поступленням одне, а на яву – ні води гарячої, ні розетки в кімнаті, ні ставлення нормального. А навчання…це не навчання, це протирання штанів заради папірця. Якби ми знали куди йдемо вчитися, то обминали ПТУ №2 десятими дорогами, але…
Джерело: Бізнес компаньйон