Головна Новини Тернополянам радять, як безпечно обирати продукти

Тернополянам радять, як безпечно обирати продукти

Якщо ви цінуєте власне здоров’я, намагаєтеся правильно харчуватися і хочете знати, що потрапило у вашу тарілку, виробіть в собі звичку завжди звертати увагу на етикетку. Її обов’язково потрібно уважно вивчити, перш ніж придбати продукт. Це допоможе не лише оцінити якість товару, а й зберегти своє здоров’я і фігуру.

Норми для оформлення етикетки в кожній країні свої, але для України є ряд обов’язкових позначень.

                         Дата виробництва і термін зберігання

Якщо розібрати дату виготовлення та кінцевий термін реалізації не представляється можливим − краще не беріть цей продукт, так як дана інформація − єдиний спосіб дізнатися про якість товару, не розкриваючи упаковку. Позначення повинні бути чіткими, і вони обов’язково присутні на етикетці, пакеті чи коробці.

Важливо також звернути особливу увагу на умови зберігання − якщо вони не дотримані, термін придатності помітно скорочується.

Також на етикетці можуть бути зазначені способи вживання і правила застосування: розігрів, готування, приклади рецептів.

 

                         Харчова та енергетична цінність

Етикетка повинна містити інформацію про енергетичну цінність − кількість калорій на 100 г продукту і склад макронутрієнтів: білків, жирів і вуглеводів.

На вироблених в Європі продуктах прийнято також розшифровувати такі показники: вказувати, які види жирів використовувалися, скільки цукру містить продукт, які саме вуглеводи входять до його складу. Це допоможе не завдати шкоди здоров’ю й фігурі.

  • Цукор

Дуже добре, якщо на етикетці зазначено кількість цукру, адже потрібно завжди бути уважним до продуктів-обманок. Наприклад, в соку може міститися цукру рівно стільки ж, скільки в кока-колі, і при всій його “корисності” напій не дозволить вам схуднути. А для людей з порушеннями засвоєння глюкози, такий сік взагалі може бути небезпечним.

  • Клітковина

Клітковина або харчові волокна − це складні вуглеводи, які сприятливо впливають на стан шлунково-кишкового тракту. Вибирай продукти, в яких її міститься найбільше: овочі, фрукти, крупи, бобові.

  • Жири

Жири можуть бути насиченими, ненасиченими і трансжирами. Останніх потрібно всіляко уникати, так як вони не тільки відкладаються зайвими сантиметрами на талії, але і є канцерогенами. Віддавати перевагу краще продуктам з ненасиченими жирами − вони необхідні для функціонування деяких процесів в організмі.

 

                                   Склад

Важливий лайфхак − вибирати ті продукти, склад яких найкоротший. Вони, швидше за все, найбільш натуральні. До того ж, знаючи, що саме ви будете вживати, можна запобігти всіляким негативним реакціям, а також уникнути набору ваги, здавалося б, на “рівному місці”.

Так, наприклад, цукрозамінники не несуть в собі ніякої харчової цінності і не додають калорій до загальної енергії, але вони можуть досить несприятливо вплинути на здоров’я. Таких складових величезна кількість, а тому уважно вивчайте склад.

Як правило, на якісних продуктах інгредієнти будуть вказані в порядку зменшення їхньої відносної кількості в продукті.

Варто уникати продуктів, що містять фруктозу і її деривати, цукрозамінники, гідрогенізовані рослинні олії (вони, швидше за все, містять трансжири), консерванти.

Звертайте увагу на знежирені продукти: нерідко для підтримки консистенції і смаку в них додають цукор, що не додає готовому продукту жиру, однак негативно позначається на вашому тілі.

Дані виробника та імпортера

На етикетці обов’язково має бути вказана особа зворотного зв’язку: виробник і імпортер, якщо такий є, їхні адреси та телефони. На продуктах, вироблених за кордоном, обов’язково повинна бути маркування українською мовою. Країну-виробника можна визначити за штрих-кодом.

Також виробник зобов’язаний вказувати на вміст у продукті біологічно активних добавок, ароматизаторів, підсилювачів смаку, генетично модифікованих речовин, харчових барвників, компонентів з білком (сухе молоко) та глютену.

Також звертайте особливу цілісність упаковки, цілісність самого продукту, запах, свіжість та вигляд продукту, який припав вам до душі.