З початку року за результатами проведених працівниками Головного управління ДФС у Тернопільській області перевірок у сфері готівкового обігу застосовано штрафних (фінансових) санкцій на загальну суму 1,8 млн гривень.
Завдяки підвищенню рівня суспільної свідомості збільшилась кількість громадян, які вимагають видачу розрахункових документів під час проведення розрахунків за придбані товари або надані послуги. При цьому почастішали випадки інформування ДФС про зловживання з боку суб’єктів господарювання, які не видають фіскальні чеки.
Варто зазначити, що органи державної фіскальної служби при організації та проведенні фактичних перевірок застосовують виключно ризикоорієнтовані методи планування перевірок відповідно до переліку критеріїв відбору для перевірок суб’єктів господарювання, що здійснюють діяльність у сфері готівкового обігу.
Використання критеріїв відбору для перевірок суб’єктів господарювання, що здійснюють діяльність у сфері готівкового обігу, є ефективним інструментом для відбору до перевірки платників податків щодо дотримання вимог чинного законодавства при проведенні розрахункових операцій.
Найбільше спрацювали такі ризики:
– наявність систематичних порушень діючого законодавства;
– зменшення з місяця в місяць виторгів по суб’єкту господарювання;
– інформація від правоохоронних органів, органів державної влади та громадян щодо порушень вимог законодавства на господарському об’єкті суб’єкта господарювання.
ДФС звертає увагу керівників суб’єктів господарювання на обов’язковість дотримання вимог чинного законодавства України при проведенні готівкових розрахунків за реалізовані товари (надані послуги) та інших операцій з готівкою.
Відділ організації роботи
Головного управління ДФС у Тернопільській області