Головна Новини Марія Гудима: Від початку реорганізації Тернопільської школи мистецтв ніхто не говорив про...

Марія Гудима: Від початку реорганізації Тернопільської школи мистецтв ніхто не говорив про її закриття

Справжньою окрасою загальноосвітнього простору Тернополя від часів свого заснування вважається обласна експериментальна комплексна школа мистецтв імені Ігоря Герети. А кількість учнів, бажаючих здобувати всебічну освіту, з кожним роком зростає. Відтак вже давно виникла потреба розширювати межі діючого приміщення школи. Проте останнім часом навколо цього питання виникає багато спекуляцій, ширяться недостовірні чутки, про начебто закриття даного навчального закладу. Отож, аби чітко розставити всі крапки над «і» й остаточно розвіяти всі сумніви,  директор ТОЕКШМ Марія Гудима розповідає про можливості, досягнення та перспективи знаменитої школи мистецтв, учні якої прославляють її своїми успіхами на лише на Україні, а й за кордоном.

В основі навчання — всебічний розвиток дитини

Унікальною особливістю школи є те, що по закінченню випускники отримують відразу два документи державного взірця про освіту — про загальну середню освіту та початкову мистецьку.
В основі навчання школи мистецтв полягає, насамперед, всебічний розвиток дитини. Тут практикуються так звані бінарні уроки — ефективне поєднання мистецьких та загальноосвітніх предметів від яких учень отримує масу вражень. Під час одного уроку вирішуються математичні приклади, вивчається англійська мова, лунає класична музика, створюються шедеври образотворчого мистецтва, практикуються тактильні вправи. Такі комплексні заняття вчать дитину мислити, аналізувати, фантазувати. Вдале поєднання мистецьких та загальноосвітніх предметів спонукає учнів до практичного застосування своїх знань, переконані педагоги школи мистецтв.
Навчаючись у початковій школі, діти отримують допрофільну освіту. Освоюють ази музичного мистецтва, малювання, ліплення, ритміки й танців, пробують себе у театральній студії. У той же час їм надається можливість освоїти музичний інструмент. Після закінчення четвертого класу, школярі обирають головний профіль, який у подальшому стає для них свого роду певною спеціалізацією.

Від початку року — 56 нагород!

Протягом цього навчального року учні школи мистецтв уже встигли взяти участь у величезній кількості конкурсів — обласних, всеукраїнських та міжнародних, наголошує Марія Гудима У загальному підсумку цьогоріч призери привезли до школи 56 (!) нагород.
«Одна з наших учениць, лауреат премії імені Марчука Оля Козак, здобула перше місце у міжнародному конкурсі образотворчого мистецтва в Римі, організованому посольством України в Італії», — зазначила директор школи.
Випускники ТОЕКШМ навчаються у закордонних консерваторіях, мистецьких академіях та здобувають освіту європейського взірця. Багато з них презентують свої художні виставки.

Особливий підхід до особливих діток

На власному досвіді педагоги ТОЕКШМ переконалася, що дітки з особливими потребами можуть не лише влитися у звичайний учнівський колектив, а при належних зусиллях зі сторони вчителя та батьків, досягти неабияких успіхів.
Прикладом цьому є учень школи, тернополянин Лесик Венгринович, який створив мультфільм про взаємодопомогу, доброту, розуміння та милосердя. Сьогодні він навчається у сьомому класі й почувається у школі мистецтв доволі комфортно.
Кожна дитина розуміє мову любові, стверджує Марія Гудима. Важливо також, аби й однокласники сприймали як рівного собі й завжди говорили йому: «Ти такий як всі!».
«Одним з важливих питань перспективи розвитку школи є застосування арт-терапії, — наголошує Марія Гудима. — Загальноосвітні програми для інклюзивної освіти — визначенні, вони беруться за основу для навчання дитини. А мистецькі можна  підлаштовувати індивідуально до кожного, щоб вони забезпечували ефективний розвиток.

З обласного бюджету — 500 тис грн на комп’ютерну техніку

Зважаючи на всю свою унікальність та особливість, у майбутньому школа мистецтв, безумовно, має хорошу перспективу.
«З першого дня, коли почала вестися мова про реорганізацію, ніхто не говорив про закриття школи. Йдеться лише про реорганізацію та приведення статусу назви школи до чинного законодавства. У рішенні Тернопільської обласної ради та рішенні сесії міської ради відзначена необхідність збереження мистецької складової навчальних планів та програм. Наразі ми працюємо над цим», — підкреслила Марія Гудима.
Кількість учнів невпинно збільшується, школа розростається, відтак з нового навчального року навчання розпочнеться вже у новому приміщенні.
«Наразі стоїть питання збереження діючого приміщення за школою, (розташоване на вул. Медова, 5 — прим. авт.). Планується, що у подальшому тут функціонуватиме початкова школа. А в новій установі, створеній на базі тернопільської загальноосвітньої школи №21, навчатимуться учні з 5-го по 11-тий класи. Це дасть змогу суттєво покращити матеріальну базу, зникне потреба додаткової оренди приміщення, яка «з’їдала» досить значну суму коштів. У нашому розпорядженні з’явиться повноцінне навчальне приміщення зі спеціалізованими класами хімії, фізики, спортзалом, їдальнею, що також дуже важливо. Адже від початку заснування школи діти змушені ходити харчуватися у 24-ту школу», — зазначила директор школи мистецтв.
Донедавна у школі існувала проблема відсутності повноцінного комп’ютерного классу, що являв собою лише чотири ноутбуки, за якими учні працювали по черзі.
«Ми дуже вдячні діючій владі за те, що цьогоріч отримаємо кошти на придбання комп’ютерів. Згідно рішення сесії обласної ради з обласного бюджету виділено 500 тисяч гривень на закупівлю комп’ютерної мультимедійної техніки. Відтак діти  зможуть реалізовувати себе ще й у сфері озвучення відеоматеріалів, створення мультфільмів тощо. До слова, разом із Суспільним телебаченням ми вже встигли спробувати себе у такому проекті — учні нашої школи озвучили казки тернопільських авторів», — розповіла Марія Гудима.
Наостанок варто зазначити, класи 21-тої та школи мистецтв об’єднуватися не будуть. Діти у вже сформованих класах навчатимуться паралельно.
«Набір учнів проводитиметься на основі конкурсу для спеціалізованої мистецької школи. На сьогоднішній день повністю відсутній територіальний принцип. Тож запрошуємо усіх бажаючих здобути освіту всебічного спрямування, а також дітей з інших шкіл, які мають бажання навчатися у школі мистецтв», — підсумувала керівник навчального закладу.