Головна Новини За проїзд у тролейбусі доведеться платити більше

За проїзд у тролейбусі доведеться платити більше

Більше 19 мільйонів гривень не вистачає комунальному підприємству «Тернопільелектротранс» для стабільної роботи до кінця року. У серпні керівництво стояло перед вибором або оплачувати вартість електроенергії, або зарплату працівникам. Щоб тролейбуси продовжували перевозити пасажирів і не виникло транспортного колапсу, вирішили затримати зарплату. За фінансової підтримки з міського бюджету працівники отримали її тільки 19 вересня. Та підприємство ще має мільйонні борги перед постачальниками запчастин і податковою. Така ситуація виникла в тому числі через суттєве подорожчання електроенергії. Якщо раніше «Тернопільелектротранс» сплачувало в рік 9 мільйонів гривень за неї, то зараз не це необхідно 22 мільйони.

«З першого січня 2017 року у тролейбусах діє тариф три гривні, який був розрахований нами ще за цінами 2016-го року, – каже Андрій Мастюх, директор КП «Тернопільелектротранс». – Вартість електроенергії на той час була 1,29 гривень, сьогодні ми платимо 2,92 гривень. Щомісяця на електроенергію підприємство витрачає на 1 мільйон гривень більше, ніж раніше. Якщо у попередні роки ми платили в межах 9 мільйонів, то сьогодні не неї необхідно 22 мільйони гривень в рік. До 2016 року діяла Постанова Кабміну відповідно до якої підприємства міського електричного транспорту були віднесені до пільгових споживачів електроенергії, оскільки тролейбуси і трамваї – це соціально-орієнтований вид транспорту. І вартість електроенергії для нас була, як для населення. Після того, як внесли зміни до Постанови, підприємства міського електротранспорту були викреслені з переліку пільгових споживачів, і тепер ми платимо на комерційній основі за електроенергію, тобто, як комерційні підприємства, які зорієнтовані на отримання прибутків. Є багато суб’єктивних факторів, на які не впливає ні орган місцевого самоврядування, ні ми. Один із них – це колосальний ріст вартості електроенергії.».

За два роки зросла і мінімальна заробітна плата, подорожчали запчастини і витратні матеріали. На усе це йде набагато більше коштів, ніж раніше, а ці витрати не закладені у тариф на проїзд. Тому керівництво підприємства подало до міської ради нові розрахунки тарифу.

«Просимо встановити тариф на проїзд у тролейбусах шість гривень – це для нас тариф виживання, – зазначає Андрій Мастюх. – Жодної копійки інвестиційної складової там немає, це питання утримання наших працівників, утримання підприємства і своєчасної оплати за енергоносії. Це та вартість проїзду, завдяки якій ми зможемо заплатити за електроенергію і своєчасно виплатити зарплату, тобто забезпечити наше функціонування та зберегти колектив.».

Скільки саме і з якої дати тернополяни платитимуть більше за проїзд у тролейбусах мають вирішити члени виконавчого комітету на одному із чергових засідань.