Головна Новини Добровольці матимуть право не складати зброю по наказу

Добровольці матимуть право не складати зброю по наказу

11414553_540884029386359_857208214_n-240x240У Тернополі обговорили законопроект про легалізацію ДУК який, лідер «Правого сектору» Дмитро Ярош подав на розгляд Верховної Ради.

В дискусії взяли участь офіційний речник ДУК Андрій Шараскін («Богема»), лідер «Правого сектора» Тернопільщини Василь Лабайчук, начальник штабу 6-го ЗБАТ ДУК Анатолій Бабій, представник відділу правового забезпечення «Правого сектора» Тернопільщини Віталій Дзюба. Також представники від обласного управління МВС, ГО «Народний Контроль», ГО «Самооборона майдану Терноплільщини», «Спілки офіцерів України», «Спілки ветеранів Афганістану».

Офіційний речник ДУК Андрій Шараскін («Богема») підкреслив, що на сьогодні залишився лише один не легалізований добровольчий підрозділ, який не ввійшов у структуру ЗСУ чи МВС, і це є ДУК, тому він прописаний в самій назві законопроекту. Також він наголосив на тому, що Добровольчий Український Корпус є позапартійною організацією. Діяльність політичних партій у Добровольчому Українському Корпусі, партійна агітація та пропаганда забороняються (ст.1 ч.4)

– Даний законопроект заставить владу обернутися до людей, – каже Андрій Шараскін, – це важлива платформа для різних організацій, взаємної роботи задля спільної мети , а саме підвищенню обороноздатності України.

– Підготовка добровольців має починатися з 14 років, – додає «Богема». – Тому що у нас немає загальнонаціональної системи війського-патріотичного виховання, що, як показав досвід і практика, дуже важливо. У нас ніхто не знає, за що воює і що є таке державне утворення – Україна, яке неоднорідне, але є нашою домівкою, яку ми маємо захищати. З 14 років військово-патріотичне виховання буде не формальне. Його проводитимуть добровольці та інструктори. І далі з 18 років людина може стати добровольцем і у випадку агресії, загрози чи надзвичайної ситуації добровольці можуть бути швидко мобілізовані і дають на це добровільну згоду. Це кардинально різниться від нинішньої мобілізаційної схеми.

Про основні тези документу на прес-конференції розповів , представник відділу правового забезпечення ПС Тернопільщини Віталій Дзюба.
– законопроект не зроблений лише «під» погляди та принципи «Правого сектора», це простягнення руки владі, заради врегулювання закону про всі добровольчі угрупування та враховуючи інтереси всіх добровольців.

Фінансувати ДУК пропонується за рахунок державного та місцевих бюджетів; членських внесків; коштів, отриманих від виконання договорів; пожертвувань, благодійної допомоги, іншої безповоротної фінансової допомоги; інших коштів, отриманих законним способом .
Дуже важливим є те, що в обов’язки командира ДУКу (якого, до речі, призначає президент України за результатами рейтингового голосування( ст.8 ч.2) )входить представлення Міністру оборони України документів щодо фінансування потреб Добровольчого Українського Корпусу, проектів бюджету Добровольчого Українського Корпусу та звітів про виконання бюджету (ст.9 ч.13), тобто загальну прозорість всіх фінансових доходів і розходів.

Закон суттєво спрощує роботу МВС, адже в обов’язки добровольців ДУК входить залучення їх до забезпечення охорони громадського порядку; забезпечення державної безпеки, у тому числі боротьби з тероризмом; забезпечення охорони державного кордону України; до охорони найбільш важливих державних об’єктів; заходів із запобігання, припинення, подолання наслідків пожеж, стихійних лих, інших надзвичайних обставин (детальніше Стаття 6. Права та обов’язки добровольців Добровольчого Українського Корпусу)

Ще одини важливий для нашого народу пункт:
«Доброволець не несе відповідальності за невиконання наказів, які спрямовані на послаблення обороноздатності України, її державної безпеки, на непротивлення збройній агресії, у тому числі наказів щодо складання зброї та здачі у полон.»(ст.25 ч.3)

Щодо даного законопроекту, ми запевняємо, що жодним чином не хочемо узурпувати силові структури чи замінити їх, а прагнемо бути допоміжною структурою і на законодавчому рівні легалізувати свою діяльність, яка вже й так ведеться для захисту української державності.

Присутні представники організацій на обговорені висловили свої побажання та погляди на дане питання. Проаналізувавши всі конструктивні пропозиції ми готові удосконалити документ, якщо виникне така необхідність. Загалом всі члени дискусії позитивно оцінили ідею легалізації Добровольчого Українського Корпусу, що, на їх думку повинно сприяти підвищенню обороноздатності України.