Головна Новини Андрій Сновида: 600 балів на НМТ – найкращий результат

Андрій Сновида: 600 балів на НМТ – найкращий результат

Андрій Сновида – отримав свідоцтво про повну загальну середню освіту у ВСП “Бережанський фаховий коледж НУБІП України”, раніше навчався у Бережанському ліцеї №3. Хлопець завжди був старанним та працьовитим. Тому максимальна кількість балів на тестуванні не стала випадковістю чи несподіванкою. Випускник ділиться своїми роздумами про навчання та секретами успішної підготовки.

Андрію, які відчуття були у момент, коли на екрані засвітився максимальний результат з усіх трьох предметів?

  • Коли я закінчив роботу над тестом і побачив, що усі відповіді правильні з усіх предметів, я не міг повірити власним очам. Хоча й очікував високого результату, бо довго готувався, та й завдання не були надто складними, але припускав, що може бути якась механічна помилка. Не вірив до кінця, що маю справді 600 балів. За кілька днів почало здаватися, що я міг недобре побачити кількість балів на екрані. Переконався у тому, що маю справді 200, 200 і 200, аж коли побачив офіційні результати.

Як готувалися до тесту самостійно чи з репетитором?

  • З мови та математики ходив на додаткові заняття до вчителів. А з історії України той матеріал, який треба для НМТ (від І Світової війни до наших днів) я вивчив сам. Мені сподобалося самостійно вчити історію. В інтернеті є велика кількість джерел інформації. Я обирав ті, які мені були цікавішими, зручнішими. Деякі теми досліджував глибше, ніж цього вимагає тест. Вони викликали у мене інтерес. У підготовці до історії головним є бажання та праця, тільки тоді будуть знання. Бо навіть, якщо ходити на підготовку до супер професіоналів, але самому не бути зацікавленому у предметі, доброго результату не буде.

На додаткові заняття з математики я ходив до Володимира Мироновича Гринкевича. Дуже йому вдячний. Наші заняття тривали по 3 години. Домашні завдання я міг виконувати 6 годин, а іноді й довше. Це складна, але дуже хороша практика. Іноді ми виходили за межі матеріалу, який був потрібний для ЗНО чи НМТ. Після цих занять я подивився на математику під іншим кутом. Щоправда, на початку було складно. Саме у той період я мав проблеми зі здоров’ям. Мені зробили одну операцію, потім другу, тому я довгий період вчився у дистанційному форматі. Інші учні навчалися очно, а я був присутній на занятті дистанційно. Це створювало певні труднощі: перебої інтернету, не завжди якісний звук та зображення. Але це теж досвід й у сучасних реаліях він може знадобитися мені ще не раз. Результат навчального процесу – не максимальні 200 балів за тест, а ті знання, які я отримав та планую використати у майбутньому.

Який предмет був найпростішим?

  • Найменше часу приділив на підготовку до тесту з української мови. Особисто для мене стало доброю новиною те, що скасували необхідність написання твору, бо з цим могли б виникнути труднощі. А так – завдання були дуже легкі. При чому, на мою думку, з усіх трьох предметів. Багато запитань повторювались з минулорічних тестів ЗНО. Тому учні, які хоч трохи готувались, мали змогу легко скласти на 180+.

Шкільна програма охоплює весь матеріал, який потрібен для тестів. Але, наприклад, хотілось би, щоб обсяг матеріалу зі шкільного курсу історії України був більш синхронізований з вимогами тестування. Бо програма включає дуже багато подробиць, а матеріал для підготовки до НМТ значно спрощений, поверхневий. Готуватися за шкільними книжками складно. Тому для підготовки й видають окремі книжки, у них є тільки те, що потрібно.

Війна – додатковий фактор стресу. Як він вплинув на вашу підготовку до НМТ?

  • У перші тижні повномасштабної війни підготовка до ЗНО та навчання загалом відійшло на задній план. Я постійно стежив за новинами, потім почала з’являтися інформація про те, що ЗНО скасовують, але альтернативи ще не придумали. З часом ситуація стала зрозумілішою, почали відновлюватися додаткові заняття, я ввійшов у ритм, який був до війни.

Плани на подальше навчання: Україна чи ВНЗ за кордоном? Чому?

  • На початку весни ми з батьками говорили про можливість навчання за кордоном, але я не хотів бути у зовсім чужому для себе середовищі. Для навчання давно обрав місто Львів. Воно мені близьке у культурному плані. Своїх намірів я не змінив.

Що б ви порадили випускникам наступних років, які націлені на високий результат?

  • Учні, які націлені на високий результат, повинні розуміти, що мало просто ходити на додаткові заняття. Потрібно багато працювати, має бути велике бажання, мотивація, ціль отримати високий бал. Не покладатися лише на вчителя, який буде контролювати вас та керувати процесом. Важлива самодисципліна, вміння вчасно перебороти свою лінь. При підготовці мені дуже допоміг сайт zno.osvita.ua. Там зібрані варіанти тестів ЗНО минулих років. Це справді дуже хороша практика. Найкращий метод закріпити свої знання – спроба когось навчати. У мене є знайомі, які не планували складати тест з історії. Хтось готував англійську мову, хтось географію. Але, коли з’явилася інформація про обов’язкові три предмети, то вони були змушені вчити історію України. Я міг годинами сидіти з ними у діскорді та пояснювати їм такі об’ємні теми як, наприклад, українська революція. Бо розумію, що проаналізувати та засвоїти 50 сторінок з книжки – складно. Я ж усе це вже вчив. Тому намагався зрозуміло, у хронологічній послідовності подавати їм той матеріал, який потрібен для тестів. Це класно, коли ти розумієш, що можеш когось навчити і тим самим систематизувати та покращити свої знання.

У розмові Андрій розповідає про те, яку вагому роль зіграли педагоги як школи, у якій він навчався до 9 класу, так і коледжу. Уміння вчитися прищепила перша вчителька Ольга Михайлівна Зорик, хорошу базу знань заклали учителі Віктор Дворський, Галина Винник, Володимир ГринкевичХлопець висловлює вдячність учителям та викладачам, які підтримували його бажання вчитися та давали цінні поради.

Бажаємо Андрієві успішного вступу на обрану спеціальність в омріяний навчальний заклад. Тернопільщина пишається такими працьовитими розумними молодими людьми.

Галина Заболотна