Фахівці Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області провели державний фінансовий аудит виконання бюджетних програм Відділом освіти Кременецької міської ради за період з 01.01.2016 по 31.03.2019.
Аудитом встановлено низку чинників, які негативно вплинули на ефективність виконання досліджуваних програм та рівень надання освітніх послуг жителям міста Кременець і призвели до нераціонального використання коштів на загальну суму 15,3 млн грн.
За наявності вільних приміщень та достатнього транспортного забезпечення підвозу учнів з метою уникнення малокомплектних класів не вживалися заходи з оптимізації витрат на утримання загальноосвітніх навчальних закладів. Організація навчального процесу у чотирьох з п’яти навчальних закладах дала б змогу заощадити кошти на суму майже 5,7 млн грн.
Незабезпечення укладання договорів з відповідними місцевими радами щодо відшкодування витрат, здійснених на надання освітніх послуг учням шкіл та вихованцям дошкільних закладів, які проживають на інших адміністративних територіях, спричинило додаткове навантаження на Кременецький міський бюджет на суму понад 8 млн грн.
Результати аудиту засвідчили відсутність у відділі освіти належної системи внутрішнього контролю та невжиття достатніх заходів для економії бюджетних коштів.
Зокрема, введення до штатних розписів двох закладів загальної середньої освіти чотирьох понаднормативних посад призвело до неефективних витрат бюджетних коштів на їх утримання на суму понад 470 тис. грн; зволікання із заміною штатних працівників (охоронців трьох дошкільних навчальних закладів) на послуги з позавідомчої охорони, за наявності такої можливості, спричинило додаткове витрачання бюджетних коштів на суму 795,2 тис. грн; неприведення загальноосвітніми навчальними закладами своїх витрат до затверджених бюджетних асигнувань призвело до взяття у 2018 році завищених зобов’язань із заробітної плати з нарахуваннями на суму 300,4 тис. грн.
Під час державного фінансового аудиту проведено ревізію окремих питань фінансово-господарської діяльності відділу освіти, під час якої встановлено фінансових порушень на суму 420 тис. грн. Причиною виявлених втрат бюджетних коштів стало безпідставне підвищення посадових окладів окремим педагогічним працівникам; покриття коштами загального фонду видатків сторонніх юридичних осіб та витрат, пов’язаних із наданням платних послуг; нецільове використання освітньої субвенції тощо.
З метою підвищення ефективності використання коштів міського бюджету аудитори надали керівництву Відділу освіти обґрунтовані пропозиції, а також вимогу про усунення порушень.