Тільки два із двадцяти двох комунальних підприємств Тернополя отримали найвищий рівень доступності та прозорості. Дослідження публічності упродовж червня-липня цього року провели громадські активісти та експерти. Оцінку робили за 20 різними позиціями на основі відповідей на інформаційні запити та відомостей, наявних у мережі інтернет. Серед критеріїв, за якими оцінювали підприємства були наявність сайту, контактної інформації, даних про керівництво, оприлюднення наказів директора, порядок утворення тарифів, якщо воно надає такі послуги, оголошення про вакансії, можливість подати електронне звернення, наявність наглядової ради підприємства, перелік послуг, які надає підприємство, оприлюднення статуту, оприлюднення фінансового звіту за попередній рік та щоквартальні звіти, інформація про аудиторські перевірки тощо.




«Рейтинг прозорості очолили два комунальні підприємства «Тернопільводоканал» та «Тернопільінтеравіа», – зазначив Ігор Білик, асистент координатора проекту. – Вони набрали по 12 балів. Водоканал має добре наповнений інформаційний сайт і він ще вдосконалюється. Тернопільінтеравіа задовольнив всі наші інформаційні запити по своїй внутрішній роботі, по звітності, контрактом з директором, по щоквартальному і щорічному фінансовому звітах. Один з критеріїв оцінки був висновок та звіт незалежної аудиторської перевірки по підприємству. Сумно, але в Тернополі жодне підприємство минулого року не провело незалежної аудиторської перевірки. Тобто оцінювати ефективність діяльності роботи того чи іншого комунального підприємства у нас не було можливості. Розумію, що аудиторська перевірка потребує додаткових коштів, але по деяких КП її доцільно зробити. Ще один момент – в Тернополі ще не створено наглядової ради по жодному підприємству. Був прийнятий приблизно місяць тому закон, який стосувався КП, і в ньому передбачено, що при КП можуть утворюватися наглядові ради. Положення про наглядові ради має прийняти сесія міської ради.».

Максимально підприємство могло отримати 20 балів. Найнижчі показники виявилися у КП «Центр дозвілля і молодіжних ініціатив імені Довженка» та «Тернопільський міський стадіон» – по 4 бали. Доволі закритими виявилися ще три підприємства, які отримали по 5 балів: «Футбольний клуб Тернопіль», Міське бюро технічної інвентаризації і фірма «Тернопільбудінвестзамовник». Останнє, не надало інформації по більшості позицій.

«Інформацію про адресу та послуги, які надає КП фірма «Тернопільбудінвестзамовник» ми отримали із сайту міської ради, – каже Ігор Білик. – Нам не надали інформації про штатний розпис, контракт з директором, декларацію директора про майно, доходи, витрати та зобов’язання. Було посилання на те, що це передбачено ЗУ «Про захист персональних даних», але я вважаю директор мав би оприлюднити декларацію. Не отримали ми даних про фінансові звіти, аудит підприємство не проводило, річний план закупівель не був оприлюднений, закупівлі через систему «Прозоро» підприємство не практикує. Більшість речей, які входили у методологію оцінки доступності і прозорості нам не було надано. Можна говорити, що підприємство або приховує інформацію або не має бажання бути публічним і прозорим.».

Загалом, на думку активістів, більшість підприємств є відкритими і доступними.

«В принципі наші комунальні підприємства є доступні і прозорі, – зазначив Рустам Ергешов, координатор проекту. – Це показує наш рейтинг. У нас два КП ділять перше місце, чотири займають друге місце, сім – на третьому. Між ними невеликі розриви в кількості балів і рівності та прозорості і тільки два підприємства, що мають по 4 бали. Більшість підприємств є доступні: мають веб-сайти, звідки можна дізнатися, хто є керівником та послуги, які вони надають, тобто інформацію, яка потрібна громадянам.».

Дослідження публічності комунальних підприємств провели у восьми обласних центрах Західної України. Зокрема, у Львові, Рівному, Івано-Франківську, Ужгороді, Чернівцях, Луцьку.




Категорії: Новини

Теги: ,

Залишити коментар

Вашу адресу електронної пошти не буде опубліковано.

%d блогерам подобається це: