Премії освітянам Тернополя виплачувалися відповідно до економії коштів навчальними закладами

16 лютого 2017 року на спільному засіданні освітянської та бюджетної комісій Тернопільської міської ради за участю керівників навчальних закладів було розглянуто звернення депутата Тернопільської міської ради від партії «Самопоміч» Зелінки Назара щодо, на його думку, необ’єктивного розподілу коштів між навчальними закладами фінансовою службою управління освіти і науки, пише Тернопільський тиждень

Свою позицію на засіданні висловили працівники фінансової служби управління: було наведено беззаперечні аргументи і факти, які свідчать про об’єктивність розподілу коштів між навчальними закладами.

Директори шкіл , в свою чергу, аргументовано довели , що при рівномірному розподілі коштів між навчальними закладами саме систематична наполеглива робота з економії дозволила виплатити грошову винагороду працівникам ввірених їм закладів у грудні 2016 року.

У депутатському зверненні пана Зелінки від 23.01.2017 року № 033\2017 була затребувана інформація стосовно аналізу використання коштів  по заробітній платі (8 пунктів).

Управління освіти і науки ТМР надало відповідні дані по економії бюджетних коштів по зарплаті, комунальних платежах та енергоносіях, розрахунки щодо виділених коштів у розрізі кожного закладу та розподіли додаткових асигнувань  протягом 2016 року в електронному та частково паперовому варіантах депутату Зелінці.

— 22.12.2015 року рішенням міської ради № 7\3\23  був прийнятий бюджет  містаТернополя на 2016 рік. У визначений законодавством термін були затверджені кошториси загальноосвітніх навчальних закладів, які фінансуються за кошти державної освітньої субвенції. Бюджет даних закладів був затверджений з дефіцитом коштів на заробітну плату  у розмірі 25,4 млн. грн.. Відповідно асигнування по зарплаті були розподілені з коефіцієнтом 0, 850864 на кожний заклад від фактичної потреби на рік( таблицю з розрахунками надано п. Зелінці Н.В.).  Дані, наведені у таблиці, свідчать про те, що розподіл коштів на початок року був об’єктивним та всі  навчальні заклади були поставлені у рівні умови.

Згідно з розпорядженням міського голови були затверджені  заходи економного та раціонального використання бюджетних  коштів на 2016 рік. Протягом 8 місяців з міського бюджету виділялись  додаткові кошти на виплату заробітної плати працівникам галузі. Станом на 01 вересня 2016 року всім загальноосвітнім школам міста було додатково спрямовано на заробітну плату кошти зкоефіцієнтом  1,37 до фонду зарплати кожного закладу ( таблиці  з розподілом коштів  у розрізі загальноосвітніх закладів надано п. Зелінці Н.В.) Управління освіти і науки розподілило кошти об’єктивно.

Всі заклади знову були поставлені у рівні умови, тому неправомірно робити висновки щодо розподілу додаткових коштів за принципом «хто кого любить більше чи менше».

У зв’язку із браком коштів на виплату заробітної плати  протягом року керівниками  навчальних закладів вживалисязаходи економного та раціонального  використання бюджетних коштів. Результати  цих заходів у закладах  були різні. З 1 вересня 2016 року рішенням виконавчого комітету була затверджена нова мережа закладів, внаслідок чого пройшли  зміни у фонді заробітної плати як у сторону збільшення, так і у сторону зменшення. Врегулювати ситуацію щодо корегування цих змін у вересні-листопаді 2016 року не було можливостей  тому, що  в цей період не було додаткових коштів. На наш запит щодо додаткових асигнувань на зарплату  у розмірі 12,5 млн. грн. очікувалися кошти з державної освітньої субвенції. Проте, кошти надійшли тільки у грудні місяці  2016 року у розмірі

2,5 млн. грн. Різниця коштів  була покрита за рахунок   економії по енергоносіях та невикористаних залишках  коштів незахищених статей видатків.Сума економії  у розрізі навчальних закладів була різна і становила по енергоносіях та поточних видатках  11 475,3 тис. грн. , по заробітній платі 3942,9 тис. грн. (не враховуючи виплати стимулюючих). З даної перекидки коштів на школи міста було спрямовано тільки 9361,5 тис. грн. Інша частина економії  була направлена на виплату заробітної плати працівникам професійно-технічних закладів.

У відповідності до Закону України «Про оплату праці»  стимулюючі виплати  у вигляді премій, доплат та надбавок виплачуються за високі  результати та особливі досягнення у праці та залежать від професійно-ділових якостей працівників, складності і умов виконуваної роботи, результативності останньої. Вони не є обов’язковою виплатою,  не гарантовані державою та не носять системного характеру. Слід відзначити , що стимулюючі виплати у вигляді премій,доплат, надбавок можуть виплачуватися тільки за рахунок фонду економії та у межах коштів, затверджених у кошторисах кожного закладу. Кількість учнів у навчальному закладі не є критерієм додаткової оплати праці працівників. Від  кількості  учнів  залежить  посадовий оклад керівника закладу та його заступників, а також  кількість штатних одиниць, затверджених у штатному розписі установи. Відповідно, розрахунки щодо виплати стимулюючих та коефіцієнту на одного учня , запропоновані  п. Зелінкою Н.В., є суб’єктивними,  не можуть  носити юридично-фінансового характеру  і бути прийняті до уваги.  Слід також відмітити, що додаткові кошти цільового спрямування для виплати  премій працівникам  шкіл  не виділялися.

Щодо виплат премій працівникам , то це питання врегульоване наказом МОН України № 557 від 26.09.2005 року, де прописано, що керівнику навчального закладу надано право затверджувати порядок та розміри преміювання працівників відповідно до їх особистого внеску в загальні результати роботи, в межах коштів на оплату праці.

Треба відзначити , що сума загальної економії спрямовувалась закладами не тільки на стимулюючі виплати, а також на виплату основної заробітної плати, на продукти харчування, на поточні видатки, а також на виплату збільшеного фонду  зарплати внаслідок  зміни мережі: кількості класів,штатних одиниць.

Протягом року педагогічні працівники атестувалися та отримували звання, що збільшувало виплати по заробітній платі,змінювався стажевий бар’єр

надбавки за вислугу років  (10%,20%,30%). На виплату зарплати впливає також плинність кадрів з різними посадовими окладами за наслідками атестації

(«Вища»,І,ІІ категорії), з  відповідною оплатою за  вислугу років, тому річне використання коштів відрізняється від запланованих видатків  на зарплату. Проте , кожен  заклад мав економію по вищезазначених коштах,  проводив аналіз своєї фінансово-господарської діяльності,  використовував кошти в межах уточненого кошторису, мав змогу розподіляти свої залишки, в тому числі і на стимулюючі виплати своїм працівникам.

Враховуючи вищенаведений  аналіз використання бюджетних коштів  ,  управління освіти і науки стверджує, що працівники фінансової служби об’єктивно та принципово здійснюють розподіл бюджетних коштів  між закладами і діють у відповідності до нормативно — правової бази та чинного законодавства.

Повідомляємо, що дане питання систематично контролюється відповідними фінансовими структурами і   за період  з 2013року по 2016 рік порушень не виявлено.

Категорії: Новини

Теги: ,

Loading...

Залишити коментар

Вашу адресу електронної пошти не буде опубліковано.

%d такие блоггеры, как: